Nieuwe stereo versterker met HDMI?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
Momenteel heb ik een HK AVR161 receiver, die ik voorheen voor een 5.1 set heb gebruikt. Ik heb inmiddels alweer een poosje een hele fijne stereo speakerset er aanhangen, de Canton Chrono 509dc.

Aangezien mijn zwager nu juist aan het zoeken is voor een 5.1 receiver, dacht ik om eens te gaan kijken voor een stereo versterker/receiver voor mijn huidige speakers. Dat lijkt mij meer afgestemd op stereo, dan deze 5.1 receiver en dan schuif ik die van mij door.

Nu heb ik wat zitten rondkijken, maar ik zie nergens een stereo versterker / receiver met HDMI. Is dat zo'n vreemde combinatie? Het moet toch niet hoeven om IP-tv ontvanger op de tv aan te sluiten en dan vanaf de tv weer een tulp of optisch kabeltje aan te sluiten? Dat lijkt me vragen om lip-sync.

Heeft iemand een advies voor deze twee speakers i.c.m. wat ik nu heb of zou moeten nemen? Ik kijk tot ongeveer €450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-10 17:27
Ik heb met hetzelfde probleem gezeten, ik had een goede stereoversterker die alleen Analoog door kon sturen. En ik had graag een Stereo-versterker gehad die in ieder geval digitaal, maar liefst HDMI, door kon sturen.

Na zo`n 6 maanden zoeken toch maar een 5.1 versterker gekocht en die netjes ingesteld op Stereo. Dat is denk ik nog steeds de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44
Waarom zou je het jezelf moeilijk maken? In de 5/7.1 receiver is veel meer keus en dat zal de prijs ook wel wat drukken. Mocht je later nog een center/rears/subwoofer willen aansluiten dan kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

rookie no. 1 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:57:
Nu heb ik wat zitten rondkijken, maar ik zie nergens een stereo versterker / receiver met HDMI. Is dat zo'n vreemde combinatie?
Stereoversterkers met HDMI zijn er wel, maar zeldzaam. In een ander topic heb ik er ooit eens een paar genoemd van geloof ik merken als NAD, Arcam, Linn en nog iets wat me zo niet te binnen schiet. Doet er ook niet geheel toe aangezien je met €450,- niet ver gaat komen. De gevonden versterkers zaten boven de duizend euro (als het niet veel meer was). Stereoversterkers met USB, Digitale Coax en Optische Toslink worden net pas wat meer gemeengoed, misschien dat HDMI er ooit ook in zal zitten.

Zoals gezegd: koop gewoon een surround receiver, dan heb je de optie van HDMI (en wellicht nog meer) en de mogelijkheid om ooit uit te breiden naar surround. Verschillen qua klank zouden er niet moeten zijn als je je surround receiver op een stand als Pure Direct zet.

Edit:
Lyngdorf, daar kon ik niet opkomen. En dan bijvoorbeeld de Lyngdorf TDAI-2170. Om het lijstje dan af te maken: NAD heeft de C390DD2, Arcam de SR250 en alle Linn DSM's hebben HDMI ingangen, vanaf de Sneaky DSM met 3 stuks, Majik DSM 4 stuks. Prijzen mag je zelf opzoeken, maar zoals gezegd is €450,- niet toereikend.

Edit 2:
Schopje naar CEA O-)

[ Voor 14% gewijzigd door FeaR op 19-12-2015 12:43 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-10 12:59
Helder, dank voor jullie antwoorden. In mijn prijsklasse is het dus niet interessant om een stereo versterker/receiver te kopen.

Enige wat ik mis is een soort van equalizer c.q. treble / bass instelling op mijn huidige receiver, maar daar ga ik niet weer een boel geld voor uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een beetje receiver heeft tegenwoordig gewoon een EQ van 7 of meer banden. Plus inregeling middels meetmicrofoon etc. Als je dat nog niet kent zul je merken dat het na het inregelen een wereld van verschil is en je speakers ineens nog veel meer tot leven komen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• locodemoto
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-10-2022
Hey
Gezien bovenstaande reacties begrijp ik het misschien niet goed (noob) maar ik ben zelf aan het oriënteren en denk aan de bds-2 so van HK volgens mij aka bds-270.

Is een 2.1 receiver met 4x hdmi waarvan 1 arc.

Is al een wat ouder model, kost dan ook nog maar 300 :)

[ Voor 0% gewijzigd door locodemoto op 21-12-2015 20:36 . Reden: typo in type nummer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-10 14:06

FeaR

In GoT we trust

locodemoto schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:44:
...denk aan de bso-2 so van HK volgens mij aka bso-270.
De Harman Kardon BDS 270 kom ik wel tegen, inderdaad stereo met HDMI. Die kende ik nog niet (nu is Harman Kardon ook niet het eerste merk waar ik bij kijk, dus dat valt te verklaren :P).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1