Heeft een zip dashboard/snelheidsmeter-verlichting?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Laatst toen gaf het dashboard van mijn Zip aan dat het groot licht aan stond, terwijl het groot licht uit stond. Toen ik het groot licht aan zette, ging het lampje uit en toen ik het groot licht weer uit zette bleef het lampje uit. De groot licht indicator werkt nu dus helemaal niet meer.

Ik hoop/denk dat de benzine indicator het wel nog doet, maar heb nog niet zo lang geleden getankt, dus dat is even afwachten, de knipperlicht indicator werkt wel gewoon.

Nu viel me op dat als het donker is ik de snelheid niet goed kan lezen, maar ik weet nu niet zeker of er ooit licht gebrand heeft (omdat ik er nooit zo op gelet heb). Maar nu vraag ik me dus af: heeft een Zip verlichting bij de snelheidsmeter?

Mijn Zip is uit 2006 (4 takt).

En weet iemand wat ik kan doen om de groot licht indicator te vervangen?

Bedankt alvast!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:46
Snelheidmeter moet verlicht zijn, volgens de wet, dus ja :)

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Peenutzz schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:41:
Bij een scooter ook dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:53
Peenutzz schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:41:
nee, voor scooters pas vanaf 1 januari 2007.

edit: is trouwens gewoon te vinden met de eerste hit op google :+

[ Voor 33% gewijzigd door Denniz0229 op 18-12-2015 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Denniz0229 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:25:
[...]

[...]

nee, voor scooters pas vanaf 1 januari 2007.

edit: is trouwens gewoon te vinden met de eerste hit op google :+
Thanks.

Nu weet ik nog steeds niet zeker of een zip standaard dashboardverlichting heeft (een zip van 2006). Hoor graag van mensen met een Zip of dit wel/niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:46
Vanaf 2007 pas? Sjonge, voor zover ik wist gold het voor alles waar een snelheidsmeter op zat :o

Wat ik je wel kan vertellen is dat ik in het verleden 6,5 jaar professioneel aan scooters heb gesleuteld en dat zelfs de goedkoopste modellen al tellerverlichting hadden en ik geen reden zie waarom dat nu niet meer zo zou zijn, dus mijn antwoord is nog steeds ja :P

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:58

InFamous

excommunicado

miicker schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:39:
[...]

Thanks.

Nu weet ik nog steeds niet zeker of een zip standaard dashboardverlichting heeft (een zip van 2006). Hoor graag van mensen met een Zip of dit wel/niet het geval is.
Ja een zip heeft standaard dashboard verlichting.
Dit is een redelijk veel voorkomend probleem, als je de teller los haalt zit hier een brede zwarte stekker direct op een aantal printbanen geprikt.
Bij deze stekker ontstaat vaak oxidatie, dit is relatief simpel op te lossen door de koperen banen schoon te maken.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
InFamous schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:07:
[...]

Ja een zip heeft standaard dashboard verlichting.
Dit is een redelijk veel voorkomend probleem, als je de teller los haalt zit hier een brede zwarte stekker direct op een aantal printbanen geprikt.
Bij deze stekker ontstaat vaak oxidatie, dit is relatief simpel op te lossen door de koperen banen schoon te maken.
Bedankt voor je antwoord.

Ik ga eens uitvogelen hoe ik die los krijg. Moet ik dan meer kappen er af halen?

Ik heb net even gekeken, en denk dat het benzinelampje ook defect is. Als ik m'n scooter helemaal schuin houd (hij viel zelfs uit) gaat het lampje niet branden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

miicker schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:17:
[...]

Ik ga eens uitvogelen hoe ik die los krijg. Moet ik dan meer kappen er af halen?

Ik heb net even gekeken, en denk dat het benzinelampje ook defect is. Als ik m'n scooter helemaal schuin houd (hij viel zelfs uit) gaat het lampje niet branden..
Dan drijft je vlotter waarschijnlijk nog steeds op de brandstof, en gaat je lampje niet branden. ;)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
M3rcury schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:20:
[...]

Dan drijft je vlotter waarschijnlijk nog steeds op de brandstof, en gaat je lampje niet branden. ;)
Ja zou kunnen inderdaad. Ik ga morgen in ieder geval m'n stuurkap er maar eens afhalen en kijken of ik iets zie waardoor ik het kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

miicker schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:17:
[...]

Binnen stuurkap eraf met de 3 schroeven, 2 zitten naast de start en claxon schakelaar en 1 zit in het midden. In de bovenhoeken zit de binnen stuurkap vast geklikt aan de buitenste.

Als die eraf is alle stekker uit de schakelaars halen en die weg leggen. De buitenste stuurkap zit vast met 3 schroeven, 2 zitten aan de zijkanten en 1 naast het stuur. Hierna kan je de hele stuurkap los halen.

Waarschijnlijk doet nu heel de electronica in je dashboard het niet, je teller blijft werken gezien deze analoog is.

[ Voor 6% gewijzigd door InFamous op 18-12-2015 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
InFamous schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 22:35:
[...]

Binnen stuurkap eraf met de 3 schroeven, 2 zitten naast de start en claxon schakelaar en 1 zit in het midden. In de bovenhoeken zit de binnen stuurkap vast geklikt aan de buitenste.

Als die eraf is alle stekker uit de schakelaars halen en die weg leggen. De buitenste stuurkap zit vast met 3 schroeven, 2 zitten aan de zijkanten en 1 naast het stuur. Hierna kan je de hele stuurkap los halen.

Waarschijnlijk doet nu heel de electronica in je dashboard het niet, je teller blijft werken gezien deze analoog is.
Bedankt voor je antwoord. Dat is nu het vreemde, de indicator of mijn knipperlicht aan is werkt namelijk wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous

InFamous

excommunicado

Kan ook oxidatie zijn bij de fitting van het dashboard verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Ik had geen zin om te wachten dus ben er meteen even naar gaan kijken. Eenmaal de binnenstuurkap eraf gehaald te hebben zag ik het meteen. Er lopen een aantal kabels naar het dashboard 1 lag er bijna helemaal uit, en een ander zat ook aardig los (de twee kabels naast elkaar en dan het dichtst naar de bestuurder toe zeg maar) heb ze terug bevestigd, de scooter gestart en jawel: dashboardverlichting en groot licht indicator werken beide weer. Ook het lampje van de benzine gaat branden als ik mijn scooter schuin houd.

Ik merkte wel dat die kabels er heel makkelijk afgingen, maar ja.. duct tape hé :')

Pagina: 1