• Demotje
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-05-2021
Wat is je beschikbare budget?
Rond 650 euro maar als het 50 euro meer is het geen ramp

Heb je al objectieven in je bezit en zo ja, welke??
Nee ,Dit word mijn eerste dslr camera.

Koop je de camera met een specifiek doel?
Af en toe rallyfotografie maar meestal gewoon normale foto’s van de natuur

Vind je filmen met deze camera erg belangrijk?
Ja,want ik moet de camera ook voor school gaan gebruiken en dan zal 60 fps filmen wel heel mooi zijn.

Is Live View absolute noodzaak??
Nee maar het zal wel handig zijn.

Overige wensen aan de camera?
Als er een gewone sd kaart in zit en als hij veel beelden per seconden kan doen en eventuel geen kit lenzen maar aparte lenzen .

Hoop als jullie genoeg info hebben gehad
En alvast bedankt

Verwijderd

Om te filmen is een mirrorless beter dan een starters DSLR. Goede en snelle, systeem camera's zijn de Sony A6000 en A5100 en de Samsung NX500.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04:18

Fiber

Beaches are for storming.

Samsung is wel mooi maar zou ik toch niet meer aan beginnen want Samsung stopt (hier) met camera's...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Demotje
Ben net even bij de mediamarkt geweest en daar had ik de d5500 + 18-150 lens.
Is dit een goede camera?

Verwijderd

De D5500 is een uitstekende DSLR om mee te beginnen, zeer goede fotokwaliteit. Neemt ook video op, maar er zijn er betere daarvoor.
Had een voorloper van de D5500, nl. de D5100. Nadien overgeschakeld naar Sony A6000, mirrorless.
De fotokwaliteit was even goed als van de Nikon, maar de video was beter.
Een camera kopen is compromisssen maken. Door de vele keuzes zou je beginnen tilt slaan.
Want elke camera heeft zijn plus- en minpunten.
Je kan ook eens terug naar Mediamarkt gaan en de verschillende modellen bekijken en vastnemen. ('k heb het hier wel over camera modellen ;) )
Rudi

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2015 17:50 ]

• Demotje
Oke,Dan ga ik binnenkort even naar de mediamarkt.
Is sony een goed merk? Want ik heb al 3 sony's gehad en die zijn binnen 4 maanden kapot gegaan.
En heb nu een nikon p500 en die heb iki nu 2 jaar.
Alvast bedankt!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:05
Je kan eventueel even de verschillen kijken tussen D5200 , D5300, D5500 en of op het opweegt om de D5500 te nemen (aangezien de D5200/D5300 een stuk goedkoper zijn). Echter heb ik geen idee of ze 60 fps opnemen (op 1080p) , maar dat kan je even zelf opzoeken op de specificaties.

Verwijderd

Ieder toestel kan kapot geraken, maar van de Sony A5100 en A6000 heb ik van defecten niet niets gehoord.
Rudi

• Demotje
@FireBladeX Ben even bij de mediamarkt geweest.
En heb de verschillen zitten bekijken.
Maar ik vind de touchscreen van de d5500 fijn.
En heb het gevoel van de d5200 ,d5300 als het net lijkt als ze touchscreen moeten hebben maar als ze het toch niet hebben.
En de d5500 kan 60fps filmen

@Rudimaes Dat klopt maar ik wil eigenlijk geen sony meer door de 3 camera's maar dat heeft iedereen wel is met een merk

[ Voor 3% gewijzigd door Demotje op 18-12-2015 22:12 ]

Verwijderd

Ok, als de D5500 je bevalt, dan moet je die zeker nemen. Daar er geen echt slechte camera's meer bestaan, is het best deze te nemen waar je je goed bij voelt.
Rudi

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04:18

Fiber

Beaches are for storming.

De D5500 is een prima camera om mee te beginnen en heel lang plezier van te hebben. Begin wel gelijk een spaarpotje voor extra lenzen en andere accessoires...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Demotje
En wat voor- soort lenzen zijn makkelijk om te hebben?
krijg er een 18-140 bij.
of alleen de body kopen en lenzen apart kopen?

[ Voor 23% gewijzigd door Demotje op 22-12-2015 10:16 ]

Verwijderd

Ik zou met die 18-140mm beginnen als je die binnen je budget kunt kopen. Als dit binnen je budget past is dit veel goedkoper dan los een body kopen en dan een losse lens erbij.

Gebruik die combinatie vervolgens een tijd en je komt er vanzelf achter wat je nog meer wenst te gebruiken/tekort komt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 10:39 ]

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:37

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Heb zelf de Sony A58 met een 35mm prime en een 18-270 allrounder. Prima om mee te filmen ook!

Professioneel Heftruck Syndroom

Pagina: 1