[RAM] Upgrade naar 8GB

Pagina: 1
Acties:

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:00

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit er aan te denken om te upgraden naar 8GB ram, hoofzakelijk voor spelletjes.

Mijn systeem staat in mijn signature, heb nu 4x1GB modules van OCZ.

Moederbordt: Link

Nu heb ik 2 vragen:

1)Ik hoorde ergens dat het beter is om 2 modules i.p.v. 4 modules te hebben. Klopt dit?

2)Mocht het antwoord op vraag 1 aangeven dat 2 modules beter is, mijn moederbordt is wat ouder en ik heb niet kunnen vinden of hij wel of niet 4GB modules ondersteund. Wat denken jullie?

Gaat deze b.v. werken?: Link

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02:32
Dit hoort in CAA,

en volgensmij kan je mobo max 4x 2gb aan geziene hij max 8gb kan hebben.
Volgensmij is 4 modules sneller, omdat de gehele 8gb dan meer connectors heeft.

Maar geziene het socket is het misschien een beter idee om het gehele systeem eens onder de schop te nemen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Verwijderd

Is je Windows installatie 32 of 64 bits?

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:00

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Hallo allebij, bedankt voor je antwoord en mijn excuus als ik de verkeerde sectie heb gekozen

Ik heb windows 7 ultimate 64 bit.

Ik heb idd vaker gehoord dat een nieuwe PC te kopen maar alle spellen die ik speel werken zonder problemen. Waarschijnlijk als star citizen uitkomt ga ik weer eens kijken :P

Ik begrijp in ieder geval dus goed dat 2 keer 4 GB niet gaat werken.

Verwijderd

Volgens de Kingston Memory Selector kun je inderdaad geen modules groter dan 2 GB plaatsen op de Asus P5E3 Deluxe:

http://www.kingston.com/e...20Motherboard&Model=42317

Je kunt wel modules verwijderen en 2-aan-2 vervangen door 2GB modules om uit te komen op 6 of 8GB.
Een waarschuwing is op z'n plaats: het is niet altijd verstandig verschillende modules te combineren.
Het beste is dus alle 4 de modules te vervangen en de 4x1GB die je nu hebt te verkopen. Ik heb nog nooit gehoord van te veel geheugen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2015 13:38 ]