Telefoonhouder bij weinig recht dashboard

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531754

Topicstarter
Hallo,

Ik was benieuwd wat voor telefoonhouder jullie gebruiken op een dashboard waar weinig rechte/bruikbare stukken oppervlakzijn (zoals bij mijn Alfa 147, zie foto van internet) Afbeeldingslocatie: http://www.michaelelyard.com/CarsMC%20of%20Europe_files/image404.jpg
In mijn vorige auto gebruikte ik een Anygrip, ben helaas de 3m schijf kwijt geraakt omdat ik die niet nodig had en durf geen nieuwe te bestellen zonder de garantie dat dat gaat werken.
Ben persoonlijk niet gecharmeerd van dingen die op het raam plakken of dingen die direct in de ventillatie hangen, en zoek liever naar een andere oplossing dan die van brodit

Iemand een oplossing of tips?

Met vriendelijke groet,

riktweak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:47
Ook Brodit, maar die klem je gewoon in je dashboard zelf:
http://www.broditcenter.n...romeo-147-01--center.html

Of beneden bij je middenconsole:
http://www.broditcenter.n...romeo-147-01--angled.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze opties inderdaad beiden gevonden, maar liever niet om de volgende redenen:

Die beneden is te laag, voor de weinige tijd dat ik hem nodig heb om te kijken heb ik hem liever meer in zichtveld en voor bedienen audio zodra ik bluetooth heb ingebouwd gewoon een erg onhandige plek tijdens het rijden (heb hem nu rond de zelfde hoogte in die gleuf liggen)

en voor beiden opties is het 25 euro voor de mount, en dan nog eens 30 euro voor de merkspecifieke brodit houder, passieve variant, actieve variant is 65 euro. Opzich als het noodzakelijk kwaad is geen probleem, maar ik heb een LG G4 met lederen achterkant en ik heb reviews gelezen dat de brodit houder niet past met de lederen achterkant maar enkel met plastic (terwijl ik niet het idee heb dat de lederen dikker is)

ik zou dan liever een universele houder/oplossing vinden, alhoewel ik nu na 2 weken het gevoel begin te krijgen dat het een hele lastige opgave gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukeInl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 22:40
Bij de action heb je een telefoonhouder met een zuignap. Deze bevestig je dus tegen je raam aan en dan kun je, je telefoon in een klem doen waardoor deze dus hangt. Kost ook geen drol, volgens mij rond de 1.50 a 2 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:57

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb zo'n ding: http://www.pdashop.nl/pro...er-smartphone-houder.html
Werkt bij mij prima, en is echt voor 5 euro te vinden online volgens mij.

edit: maar die heb je dus liever niet zie ik nu ;)
Als je geen CD's afspeelt kan je ook deze proberen:
http://telecom2day.com/ap...ohouder-hd-10-clone-nl-3/

[ Voor 7% gewijzigd door Afvalzak op 18-12-2015 11:19 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afvalzak schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:18:

edit: maar die heb je dus liever niet zie ik nu ;)
Het ventilatierooster in het midden ligt wat ver naar achter en is schuin, dus dit zou waarschijnlijk niet mooi uitkomen, dat is eigenlijk de enige reden.
edit: maar voor 5 euro is het het proberen waard natuurlijk

Die CD-houder is wel gaaf maar helaas ook lang niet altijd een optie, zeker niet zolang ik nog geen bluetooth/aux/(usb) aansluiting op de radio heb gezet

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 531754 op 18-12-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Tips: De telefoon gewoon helemaal niet gebruiken tijdens het rijden. Of gewoon bij dat vakje neerleggen voor je versnellingspook.
persoonlijk niet gecharmeerd van dingen die op het raam plakken of dingen die direct in de ventillatie hangen
Er blijven dan weinig opties over. Misschien moet je een antislip matje kopen en op je been neerleggen?
In mijn vorige auto gebruikte ik een Anygrip, ben helaas de 3m schijf kwijt geraakt omdat ik die niet nodig had en durf geen nieuwe te bestellen zonder de garantie dat dat gaat werken.
Als het niet werkt dan ruil je het toch gewoon om... Hoeveel geld kost zoiets nou? Als je in een Alfa rijdt dan kan je dat denk ik wel bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
donderdraak schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:44:
Tips: De telefoon gewoon helemaal niet gebruiken tijdens het rijden. Of gewoon bij dat vakje neerleggen voor je versnellingspook.
Soms moet ik toch echt genavigeerd in voor mij onbekende gebieden, en het is wel zo handig als ik op tijd op mijn bestemming ben, het probleem met dat vakje is dat de telefoon daar zo ver in gaat dat ik de navigatieaanwijzing eigenlijk niet of bijna te laat zie, verder werkt het wel
Er blijven dan weinig opties over. Misschien moet je een antislip matje kopen en op je been neerleggen?
als de middenconsole al te laag is en te ver uit zichtveld...
Als het niet werkt dan ruil je het toch gewoon om... Hoeveel geld kost zoiets nou? Als je in een Alfa rijdt dan kan je dat denk ik wel bekostigen.
Juist omdat ik in een alfa rijdt is 25 euro uitgeven voor iets dat wellicht niet eens gaat werken niet echt de slimste optie, je weet maar nooit wanneer ik het nodig ga hebben. :9

(nee maar even zonder grappen, dat ze de folder uit roesten is al lang verleden tijd, onderhoud valt ook allemaal mee als je de juiste mensen kent. Het enige wat duur is is verbruik, maar ja in de prijsklasse wat ik voor een auto had rijd je niets lekkerder en luxer, VAG uit dezelfde tijd is qua betrouwbaarheid ongeveer gelijk, maar veel en veel kaler en saaier én duurder)

EDIT: Bedankt voor alle opties tot nu toe, zeker iets om allemaal over na te denken. Vraag me wel af of de gouden tip hier nog tussen zit

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 531754 op 18-12-2015 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17:38
Ik gebruik zelf die brodit onder mijn ventilatierooster in mijn 147, met een algemene houder. Fijne locatie voor de telefoon.

http://www.ebay.nl/itm/36...d11a15:g:RVEAAOSwEK9T8vqz

[ Voor 8% gewijzigd door hammy87 op 18-12-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Ok, het je zoekt dus puur een oplossing voor navigeren. Zelf heb ik heel lang een HUD navigatie gebruikt. Je stelt de navigatie in voor vertrek en het reflecteert op de voorruit.

Er zijn voor op je telefoon ook HUD navigatie applicaties die in spiegelbeeld werken. Maar dan heb je geen anti reflectie folie. Het helpt als je voorruit een getinte voorruit heeft.

[ Voor 1% gewijzigd door donderdraak op 18-12-2015 15:35 . Reden: linkje is gerepareerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
donderdraak schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:15:
Ok, het je zoekt dus puur een oplossing voor navigeren. Zelf heb ik heel lang een HUD navigatie gebruikt. Je stelt de navigatie in voor vertrek en het reflecteert op de voorruit.

Er zijn voor op je telefoon ook HUD navigatie applicaties die in spiegelbeeld werken. Maar dan heb je geen anti reflectie folie. Het helpt als je voorruit een getinte voorruit heeft.
Ik krijg product niet beschikbaar bij deze!

Navigeren is inderdaad het belangrijkste, flitsmeister is voldoende zichtbaar op huidige plaats en hoef je niet in de gaten te houden, dat piept wel. Mocht ik audio gaan streamen wordt zo'n telefoonhouder wel weer handiger, dat wel!
Ik gebruik zelf die brodit onder mijn ventilatierooster in mijn 147, met een algemene houder. Fijne locatie voor de telefoon.

http://www.ebay.nl/itm/36...d11a15:g:RVEAAOSwEK9T8vqz
Dit is wel een betere, universelere oplossing dan de specifieke brodit houder, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik vind zelf de onderstaande houder ideaal. Volgens mij past die mooi in de linker ventilator.

http://www.pdashop.nl/pro...Z7sZqwwX4WdCQOhoCSYfw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb jij ook die 2 midden 'houders' of 1 enkele opbergruimte? Eerste geval kan je daar zelf vrij simpel een L-beugel in plaatsen, desnoods met wat tegengewicht in de houder zelf. Collega had zo'n 147, die had oude L-beugel met wat plakband ertussen gedaan, cheapy houder aan vast geschroefd, probleem opgelost.

Oh, nog makkelijker:
http://www.thingiverse.com/thing:1065580

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:55:
Heb jij ook die 2 midden 'houders' of 1 enkele opbergruimte? Eerste geval kan je daar zelf vrij simpel een L-beugel in plaatsen, desnoods met wat tegengewicht in de houder zelf. Collega had zo'n 147, die had oude L-beugel met wat plakband ertussen gedaan, cheapy houder aan vast geschroefd, probleem opgelost.

Oh, nog makkelijker:
http://www.thingiverse.com/thing:1065580
Ik heb inderdaad de pashouder en de cupholder

EDIT: zie net pas dat die l-beugel werkte voor mijn variant, bedankt! Denk dat dit hem wordt!

Telefoon is heel makkelijk in de cupholder inderdaad, ideale oplossing doorgaans. Ik begin mu nu echt heel vervelend te voelen dat ik ook hier nee tegen zeg maar volgens mij ben ik één van de weinigen die de cupholder ook daadwerkelijk gebruikt (en de oplader moet er wel bij kunnen, weet niet of dat bij die holder kan)

Denk dat er niets anders opzit dan een ventillatiehouder (of brodit)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 531754 op 18-12-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:45
TheJason schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:47:
Ik vind zelf de onderstaande houder ideaal. Volgens mij past die mooi in de linker ventilator.

http://www.pdashop.nl/pro...Z7sZqwwX4WdCQOhoCSYfw_wcB
Ik heb ook zo'n ding, maar dan voor 3 euro van eBay. Wel handige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
418O2 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 14:59:
[...]

Ik heb ook zo'n ding, maar dan voor 3 euro van eBay. Wel handige dingen.
zolang je telefoon onder de 5 inch is wel handig ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 22:45
Anoniem: 531754 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:00:
[...]

Mijne is 5.5"

:P

gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:30
Heb zelf een brodit proclip. Maar aangezien mijn vrouw en ik beide andere telefoons hebben, was het niet handig om een telefoon specifieke brodit houder erop te zetten.

Ik heb toen zo'n chineese houder voor in de ventilator gepakt met een veer; daar heb ik de mount vanaf gesloopt, uit elkaar gehaald en de houder op de brodit tilt swivel geschroeft.

Kan hem mooi in elke positie duwen die ik wil, en het is een universele mount geworden.
Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_299863_1.jpg
zo'n ding dus

[ Voor 20% gewijzigd door Krypt op 18-12-2015 15:18 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Linkje is gemaakt en hieronder een plaatje
- is deze "futuristische" optie wat voor je Alfa? :D

Afbeeldingslocatie: http://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/2/2/2/7/9200000022667222_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
donderdraak schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:36:
Linkje is gemaakt en hieronder een plaatje
- is deze "futuristische" optie wat voor je Alfa? :D

[afbeelding]
Heel gaaf maar ook een heel stuk boven budget voor iets dat ik eigenlijk al, in uitgebreidere vorm, op mijn mobiel heb. Al is dat geen HUD. Hoopte stiekem dat het een soort "dom" schermpje was dat je koppelde aan je telefoon via een app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
Er zal ongetwijfeld ook een app bestaan om je beeld van je telefoon te spiegelen zodat je ook andere navigatie software op je telefoon kan afspelen via je voorruit.

Als je android telefoon hebt dan kan je Navier gratis downloaden, dat werkt met google maps volgens mij. Daar heb ik zelf een premium versie voor gekocht omdat ik het zelf gaaf vond. Voor apple dan moet je zelf even kijken in de appstore of er een dergelijke navigatie HUD bestaat.

Er is alleen een nadeel en dat is dat het overdag niet goed zichtbaar is tenzij je op een klein stukje getinte folie op je raam plakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Krypt schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:16:
Heb zelf een brodit proclip. Maar aangezien mijn vrouw en ik beide andere telefoons hebben, was het niet handig om een telefoon specifieke brodit houder erop te zetten.

Ik heb toen zo'n chineese houder voor in de ventilator gepakt met een veer; daar heb ik de mount vanaf gesloopt, uit elkaar gehaald en de houder op de brodit tilt swivel geschroeft.

Kan hem mooi in elke positie duwen die ik wil, en het is een universele mount geworden.
[afbeelding]
zo'n ding dus
Dit dus. Heb ik ook gedaan. Werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:10

Tomatoman

Fulltime prutser

Anoniem: 531754 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:58:
[...]
Juist omdat ik in een alfa rijdt is 25 euro uitgeven voor iets dat wellicht niet eens gaat werken niet echt de slimste optie, je weet maar nooit wanneer ik het nodig ga hebben. :9
Waarom zou je er een probleem mee hebben om 25 euro uit te geven aan iets wat wellicht niet gaat werken als je minstens 2500 euro hebt uitgegeven aan iets wat zeker niet werkt? })

Nu een serieuze reactie: gebruik je de telefoon zowel voor bellen als voor navigatie? In het geval van alleen bellen kun je een bluetooth setje inbouwen en de telefoon ergens uit het zicht of in je broekzak bewaren. Bij navigatie gaat dat natuurlijk niet werken. En ik moet bekennen dat ik op je dashboard ook geen voor de hand liggende bevestigingsplek zie.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tomatoman schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 20:32:
gebruik je de telefoon zowel voor bellen als voor navigatie? In het geval van alleen bellen kun je een bluetooth setje inbouwen en de telefoon ergens uit het zicht of in je broekzak bewaren. Bij navigatie gaat dat natuurlijk niet werken. En ik moet bekennen dat ik op je dashboard ook geen voor de hand liggende bevestigingsplek zie.
Ook voor naviatie in sommige gevallen, en zodra ik inderdaad een bluetooth setje heb ingebouwd ook streamen van muziek, nu heb ik bij de kastjes gekeken die het simpelst zijn in te bouwen (op de CD-wisselaar van de originele radio) maar vaak is dan stuurwielbediening voor bedienen van de bluetooth audio niet meer beschikbaar, dus de telefoon moet inderdaad wel zichtbaar zijn.

Het zal als ik het zo lees toch maar de brodit oplossing moeten worden met een universele houder erop denk ik.

Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Doe maar liever uit handbereik, dan kun je de telefoon ook niet onderweg bedienen want je geeft hier al aan de verleiding niet te kunnen weerstaan.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Erasmo schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 23:17:
Doe maar liever uit handbereik, dan kun je de telefoon ook niet onderweg bedienen want je geeft hier al aan de verleiding niet te kunnen weerstaan.
Waar geef ik dat aan dan? Ik wil alleen maar op volgende/vorige kunnen drukken bij het afspelen van muziek via bluetooth, niet veel anders dan op een knopje van de radio drukken dus... Buiten handbereik lijkt me dan niet echt een voor de hand (haha) liggende optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 531754 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:00:
[...]

En je de ventilatie op 1 rooster kan uitschakelen, anders wordt de foon erg warm in de winter :X

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 22:44

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Anoniem: 531754 schreef op zondag 20 december 2015 @ 14:00:
[...]

Waar geef ik dat aan dan? Ik wil alleen maar op volgende/vorige kunnen drukken bij het afspelen van muziek via bluetooth, niet veel anders dan op een knopje van de radio drukken dus... Buiten handbereik lijkt me dan niet echt een voor de hand (haha) liggende optie
Dat doe ik gewoon met de bedieining op het stuur :).

maar goed, ikzelf zou gewoon voor de brodit clip gaan. Je bent niet verplicht vervolgens ook een brodit houder te nemen. Een broditclip heeft als voordeel dat je deze kunt plaatsen zonder de auto te beschadigen. De uiteindelijke houder kun je vervolgens straffeloos vastschroeven op de broditclip.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 15:07

FFW

met een elastiekje aan je zonneklep. Kost je niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:20
Gewoon radiobeugel bij de radio er in drukken aan de rechter zijde:

Afbeeldingslocatie: http://www.truckmate.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/a/dashmount_1.jpg
Pagina: 1