Toon posts:

Asus A7A266, 266Mhz SocketA + DDR geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
alloah...

ff een nieuw mainboard uitgezocht... Asus A7A266, 266Mhz SocketA, AMD Thunderbird.
Dit in combinatie met 256 DDR SDRAM PC2100 en een AMD1,2 GHZ

wie houd me tegen?? :7

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
ikke niet ;)

Ziet er allemaal goed uit

Let er wel op dat athlon pc's soms nogal kritisch zijn met geheugen. Daar heb ik zelf ook problemen mee gehad

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik mag er vanuit gaan dat dit mobotje werkt icm het DDR geheugen?

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 09:36
Dat weet ik niet zeker, staat dat niet in de specs. Ik ging er vanuit dat dit een mobo voor ddr geheugen was.

Verwijderd

Topicstarter
yeah...
kep nu de specs gevonden op http://event.asus.com.tw/cebit2001/product/mb/ali/a7a266.htm

blijkt dus lekker wel geschikt te zijn voor DDR.... :)
in iedergeval bedanktt!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:03

Appie

F1RST Racing

Let er wel op dat dit met een Ali chipset is, deze is een stuk minder dan de AMD760 chipset. Persoonlijk zou ik voor die gaan.
Of wacht tot de nieuwe revisies van de KT266 van Via te verkijgen zijn.

Tot slot kun je nl ook nog ff w88 tot de nieuwe chipset van SiS van AMD DRR platform er is. Deze is behoorlijk sneller dan de bovengenoemde chipsets en naar verwacht ook goedkoper.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Verwijderd

Ik zou voor de Asus A7M266 met Amd 761 chipset gaan, presteert toch echt een stuk beter als die Ali, die in sommige gevallen gelijk is aan een SDR systeem.....

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Niet gaan voor de asus a7a, ga dan voor de a7m266. Deze is een stukkie beter. Ik heb hem hier, en hij is rete snel en rete stabiel. Het enige mindere is dat je zal moeten solderen als je wilt gaan overklokken. Een mooi ander mobo'tje is de epox. (ik zou niet gaan voor de msi)

Dus kiezen uit 2 als je gaat voor een amd met ddr-geheugen:
Asus a7m266
Epox EP-8K7A of EP-8K7A+ (met raid)

Zelf ben ik gegaan voor de asus A7M266 omdat;
-ik geen raid gebruik, en als ik dat wel zou willen het niet onboard zou willen hebben. Dit omdat je dan zelf uit kan zoeken welke raid je zou willen gebruiken, en raid onboard is altijd minder als een externe pci-kaart.
-het is een asus, dus goed merk.
-het bordje kwam goed uit de test.
-Amd 761 chipset, met VIA-southbridge, nu de snelste ddr-chipset.

Minpuntje vind ik dat je moet solderen om hem via de multiplier te kunnen overklokken. Ik heb het hier nog niet gedaan, maar het zal zekers gebeuren. De juiste spullen moeten nog gekocht worden, en aangezien het net nieuw is doe ik het nog niet nu.
http://www.athlonoc.com/asusmod.php hiero informatie.

| I've got permission to color outside the lines |

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
EP-8K7A+ (met raid) heb ik vandaag binnen gekregen...morgen komt de rest..als je wilt weten hoe hij draait moet je wat laten weten

Verwijderd

Topicstarter
yeah ok
thanks!!
k zal je advies opvolgen...
die paar tientjes meer maakt ook niet uit :o

cu
sjorbin

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40

Simkin

Bzzzzz

kheb de a7a met TB 1.33 en het loopt als een tiet, maar het is niet het snelste bord.
..maar ik denk dat de snelheidswinst te verwaarlozen is als je een beetje tweakt.

• BenJoep
Op woensdag 20 juni 2001 22:51 schreef Simkin het volgende:
kheb de a7a met TB 1.33 en het loopt als een tiet, maar het is niet het snelste bord.
..maar ik denk dat de snelheidswinst te verwaarlozen is als je een beetje tweakt.
Het lullige is dat als je de a7m tweakt hij ook weer sneller gaat, dus op het einde hebbie dus 2 bordjes die dus toch een groot verschil hebben qua prestatie

Verwijderd

Ik heb ook zo'n Asus A7M266 gekocht rete stabiel op 150 MHz FSB (AXIA core).
(Je moet je chipset koeler wel ff vervangen voor een blue orb)

En de Amd 760 Stuurt het geheugen behoorlijk sneller aan.

Ali chipset :r 373 MB/sec de Amd 689 MB/sec
allebij op de zelfde processor en het zelfde bankje en de zelfde bios instellingen.
Gemeten BTW met goldmem.

Lijkt mij vrij duidelijk dus.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb zelf ook nu de AsusA7M266 ben rete happy met dit bord, ik vind de AMD760 chipset nog steeds de beste, in bijna alle benchmarks sneller dan de VIa kt266.

Niet op voorraad.

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Zelf zou ik nog ff w88 met DDR kopen, de mobotjes zijn nog te duur, en je hebt nog te weinig prestatiewinst. Ik verwacht dat het over een halfjaartje veel rendabeler is, maar ja, ik ben arm, ik doe om de paar maanden een upgrade van 't een of ander :)

Iemand btw nog geinteresseerd in een SB128 4sp. of 64MB PC100 Hyundai draait op CAS2. of een GF1DDR Deluxe? ;)

Specs

• BenJoep
Op woensdag 20 juni 2001 22:59 schreef obbe het volgende:
Ik heb ook zo'n Asus A7M266 gekocht rete stabiel op 150 MHz FSB (AXIA core).
(Je moet je chipset koeler wel ff vervangen voor een blue orb)

En de Amd 760 Stuurt het geheugen behoorlijk sneller aan.

Ali chipset :r 373 MB/sec de Amd 689 MB/sec
allebij op de zelfde processor en het zelfde bankje en de zelfde bios instellingen.
Gemeten BTW met goldmem.

Lijkt mij vrij duidelijk dus.
Het mindere is dat ik die 3com niet stabiel krijg met die 150Mhz, die verzaakt zijn plicht dan. Dus hij staat hier nu op de 140Mhz. En dan binnenkort met die multiplier aan de slag gaan.

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
helemaal mee eens, koop gewoon een Asus A7M266..heb dit board al bijna 2 maanden en draait perfect! ik m'n CPU al op 1606Mhz >:) gehad en dat draaide goed (alleen m'n v8200) was er niet blij mee (10.5*153).. alleen jammer inderdaad dat je de multiplier niet kan veranderen (alleen via mod.)....o ja..nog vrijwilligers die die mod. op m'n board willen uitvoeren ? 8-)

• BenJoep
Op woensdag 20 juni 2001 23:14 schreef Karel2001 het volgende:
helemaal mee eens, koop gewoon een Asus A7M266..heb dit board al bijna 2 maanden en draait perfect! ik m'n CPU al op 1606Mhz >:) gehad en dat draaide goed (alleen m'n v8200) was er niet blij mee (10.5*153).. alleen jammer inderdaad dat je de multiplier niet kan veranderen (alleen via mod.)....o ja..nog vrijwilligers die die mod. op m'n board willen uitvoeren ? 8-)
yahor wil ik wel doen, maar als het mislukt dan ga je niet hier aan komen bellen hor. ;)

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
yahor wil ik wel doen, maar als het mislukt dan ga je niet hier aan komen bellen hor. ;)
[/quote]

geen probleem...maar kan je wel goed solderen ?? :? kijk zelf doen kan ook maar ik weet nu al dat alle soldeer op de verkeerde plaats komt te zitten >:)

• BenJoep
Op woensdag 20 juni 2001 23:34 schreef Karel2001 het volgende:
geen probleem...maar kan je wel goed solderen ?? :? kijk zelf doen kan ook maar ik weet nu al dat alle soldeer op de verkeerde plaats komt te zitten >:)
[/quote]

Nee ik kan niet solderen, maar dan kan ik jouw bak oefenen >:) , ik laat het dus doen door een electrotechnieker, is wel zow handig.

Verwijderd

Topicstarter
hallo
kep nu de A7M266 gekocht.. hij zou stabieler zijn dan de A7A, en ook nog eens sneller.

in de computer!totaal van juni wordt de A7A super afgekraakt.. en terecht waarschijnlijk.

dan maar 6 tientjes extra voor een GOED board.

he bedankt voor jullie hulp! :)

Verwijderd

Topicstarter
en overklokken mag ik van me pa zowieso nog niet :9

cu

• Avenger84
  • Laatst online: 25-05 14:00
weet iemand waneer er mobos uit gaan komen met die sis chipset, want daar zit ik dus zwaar hard op te wachten...

Verwijderd

Geen Alibaba de Amd chipset is beter ,als je geduld hebt de SiS die is beter en goedkoper.
Ik heb BTW ook geen geduld : ik ga voor de M niet voor de A ;)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op donderdag 21 juni 2001 18:20 schreef sjorbin het volgende:
hallo
kep nu de A7M266 gekocht.. hij zou stabieler zijn dan de A7A, en ook nog eens sneller.

in de computer!totaal van juni wordt de A7A super afgekraakt.. en terecht waarschijnlijk.

dan maar 6 tientjes extra voor een GOED board.

he bedankt voor jullie hulp! :)
Verstandig!!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Pagina: 1