Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 10 slipstreamen met NTLite

Pagina: 1
Acties:

• 59john59
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 26-07 10:02
Ik gebruik win10-pro en heb onlangs NTLite, betaalde versie aangeschaft, wil n.l. win10 aanpassen maar vooral drivers en de windows updates, servicepacks slipstreamen. Win 10 werkt goed maar, na een schone install, zit je inmiddels al weer behoorlijke tijd vast aan de updates voor windows 10, duurt alweer langer dan de windows 10 installatie zelf.
Met NTLite wil ik dus al die updates slipstreamen, mijn vraag, welk programma kan ik gebruiken om die windows10 updates binnen te halen. zowel wsus-offline update en de whdownloader halen die laatste grote updates niet binnen. Zijn deze wel los te downloaden, anders heeft het slipstreamen geen zin meer.
Wil af van ellenlang wachten met updates en ook geen windows.old en overige oude bestanden meer.

• doc
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:46
De windows 10 updates vallen juist wel mee, omdat het cumulative updates zijn, dus krijg je alleen de nieuwste, waar alle voorgaande al in zit :)

Me Tarzan, U nix!

• 59john59
Maar hoe is die laatste nu te downloaden, juist voor de slipstream

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 16:52
59john59 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:12:
Maar hoe is die laatste nu te downloaden, juist voor de slipstream
Dat doet de Windows setup al voor je. Mits je computer of netwerk beschikt waar de setup mee kan werken (in ieder geval meeste bekabelde verbindingen) dan download de Windows setup de meest recente patches.

Tot op heden zijn alle Windows 10 installaties die ik heb gedaan met alle patches uit de setup gekomen.

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 09:09
CMD-Snake schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:41:
[...]

Dat doet de Windows setup al voor je. Mits je computer of netwerk beschikt waar de setup mee kan werken (in ieder geval meeste bekabelde verbindingen) dan download de Windows setup de meest recente patches.

Tot op heden zijn alle Windows 10 installaties die ik heb gedaan met alle patches uit de setup gekomen.
Ik heb altijd wel een internet verbinding, maar als ik hem installeer.. dan installeerd hij alleen de security updates en niet alle overige (althands bij mij) ik moet de update 10586 nog altijd handmatig downloaden

• 59john59
Het gaat er niet om of win 10 zichzelf update. Ik wil de laatste update(s) los downloaden zodat je een up to date install versie hebt, deze maak ik met NTLite. ik deed dat vroeger met win 7 en 8 ook. Met een eigen gemaakte versie installeer je binnen een half uur alles opnieuw en hoeft er nadien niet nog eens alles geupdate worden, waarna je met oude install directorys zit, in de slipstream zitten ook meteen alle laatste drivers

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

De Media Creation Tool voor W10 download de laatste W10 build, waar dus de updates al in zitten. Zou je 'm nu gebruiken om een stick te maken, dan heb je de november update er al in, en met wat geluk de december updates ook.

Drivers slipstreamen zou ik persoonlijk niet meer doen. Er is geen toegevoegde waarde aan zoals dat vroeger met XP was. En toen was het ook alleen maar dat je SATA en netwerk wilde slipstreamen, zodat je daarna altijd de laatste versie kon downloaden en installeren. Je blijft anders telkens bezig. Eerst haal je de laatste versie al op met de MCT, en dan ga je nog meer zitten wroeten erin met drivers die veel makkelijker na installatie kan uitvoeren.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• 59john59
ok, thnx, ik dacht dat je met mediacreation tool alleen de uitgebrachte versie van juli binnen haalde en daarna alles weer moest updaten. Ga dat eens uitproberen

• jayvol09
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-09 16:46
Maar drivers worden toch niet vaak geupdate. Dan is slipstreamen toch wel handig.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• AvWijk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 28-10 22:28
Ik vraag me af of deze tool ook ongeveer hetzelfde kan als O&O ShutUp, maar dan vóór het installeren? Ik ken NTlite wel uit de XP-tijd en dit zou een hele mooie toevoeging zijn. Alle troep en privacygevaarlijke settings eruit.

[Voor 3% gewijzigd door AvWijk op 24-01-2016 06:08]

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True