Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lumia 950 en 950 XL Review

Pagina: 1
Acties:

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
reviews: Microsoft Lumia 950 en 950 XL: liefdesverklaring aan de fans
Wie het succes van een fabrikant afmeet aan het aantal vernieuwingen die door concurrenten zijn overgenomen, kan concluderen dat de Lumia-serie, ooit van Nokia en nu van Microsoft, een enorme klapper is. Glimp zien we terug in Android als Ambient Display, Levende Beelden zit als Live Photos in de iPhone 6s, oversampling in camera's, zoals in de Lumia 1020, zit ook in veel recente, dure Sony Xperia-toestellen en de handschoenmodus uit het scherm van de Lumia 920 vinden we inmiddels in veel smartphones terug
De budget telefoon Sony Xperia Sola was volgens mij de eerste telefoon met de handschoenmodus. Bij een update naar Android 4.0.4 (uit mijn hoofd), werd deze functie geheel geactiveerd.

Kiswum in "[Sony Xperia Sola] Discussietopic"

reviews: Shoot-out: iets minder dure Android-smartphones

[ Voor 10% gewijzigd door Kiswum op 18-12-2015 08:08 . Reden: Linkje naar artikel ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Onder Windows 10 Mobile: just say Hello

"infraroodlicht is onzichtbaar"

Ging toch een beetje kriebelen toen ik het las.. :+

[ Voor 27% gewijzigd door tweegroenethee op 18-12-2015 14:36 ]

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gemiddelde grijswaardenfout
"De Lumia 930 doet dit wel een stuk beter" Ik vermoed dat hier de 950 bedoeld wordt aangezien de 930 met een Delta van 7.10 juist het slechts presteert.volgens de grafiek.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
De budget telefoon Sony Xperia Sola was volgens mij de eerste telefoon met de handschoenmodus. Bij een update naar Android 4.0.4 (uit mijn hoofd), werd deze functie geheel geactiveerd.
Kiswum, je bent weer scherp als altijd :) Het is zo, de Xperia Sola was eerder, maar gebruikte - uit mijn hoofd - een resistieve en capacitieve laag om dit mogelijk te maken en de handschoenmodus werkte inderdaad pas na de aankondiging van de Lumia 920. De implementatie die overal is overgenomen is die uit de Lumia 920, vandaar dat hij in dit rijtje staat :)

@Daan87423 @SB[NL]
Dank beiden, ik heb het gefixt :)

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
arnoudwokke schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:49:
[...]

Kiswum, je bent weer scherp als altijd :) Het is zo, de Xperia Sola was eerder, maar gebruikte - uit mijn hoofd - een resistieve en capacitieve laag om dit mogelijk te maken en de handschoenmodus werkte inderdaad pas na de aankondiging van de Lumia 920. De implementatie die overal is overgenomen is die uit de Lumia 920, vandaar dat hij in dit rijtje staat :)
..
Bedankt, ik probeer altijd scherp te zijn :o

Het was inderdaad een speciale floating touch laagje, hierdoor kon je de telefoon bedienen zonder het scherm aan te raken. Op enkele millimeters boven het scherm kon je de handelingen uitvoeren. Hierdoor was het mogelijk om met dikke handschoenen het 3,5" scherm te bedienen. Deze update was vanaf 28 september 2012 beschikbaar gesteld door Sony (zie deze blog). In de preview van de Lumia 920 van 6 september 2012, werd al gesproken over de handschoen modus. De telefoon was echter niet uit, maar dat maakt in dit geval niet uit.

Wat mij betreft mag het blijven staan zoals het is, de eer gaat dus terecht naar de Lumia 920.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.