3.Geef eerst globaal aan wat het probleem is.
Het programma leest met de invoer van de checkbox, de kolom van de inhoud, van de keuze checkbox b'" 1" de csvfile[x] waarbij x dus de keuze checkbox is. Maar de "var1.get()" functie pakt de inhoud van var1 niet!
4.Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
Ik begrijp de "var1.get()" functie niet goed. Kan iemand me helpen uit te leggen wat die precies doet?
5.Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
Met behulp van "print" laat ik de inhoud van de "var1.get" zien om te kijken of hij klopt.
Googlen op var.get() functie en youtube
6.Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
Mijn oplossing werkt niet omdat ik de cursus niet heb afgemaakt maar ik wel het programma werkend wil krijgen. Als ik de functie var.get() beter begrijp zal ik sneller door de cursus komen en mijn programma werkend krijgen.
7.Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt.
programma gaat goed. geen fouten alleen werkt niet volgens mijn wensen
8.Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
kortom alles gaat goed behalve bij invoeren van eigen waardes in laatste programma:
met:
Samengevat:
De inhoud van de checkbox meenemen als variable dus "1" of andere vorm van variable en inhoud en daar mee een variable voor lijst doorlopen. Maar de var1.get() heeft andere inhoud dan verwacht?!
update:
Tijdelijke oplossing gevonden maar niet perfect: wat ik nog wil is dat de var x de regels van csv-file lezen en het checkmenu vult. Ik zoek nog een oplossing...:)
9.Plaats je vraag in één topic in één forum.
Zogenaamd "crossposten" is niet gewenst. Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.
[code=python]
from easygui import *
from Tkinter import *
import Tkinter as tk
import sys
import webbrowser
import easygui
import smtplib
import datetime
from matplotlib import pyplot as plt
from matplotlib import style
import matplotlib.dates as mdates
import numpy as np
import csv
from PIL import Image, ImageTk
from ttk import Frame, Button, Style
import time
import urllib
import base64
root = Tk()
deprifinvar=''
def depri(deprifinvar):
x=0
for x in range (5):
#opencsv = [lijstcsv[x] for x in lijstcsv]
print lijstcsv[x]
print var1.get()
saveFile = open(lijstcsv[x],'U')# leest rij
for row in saveFile:
cols = row.split(';')
#print cols[0]
if (cols[0])== var1.get():
#advies = [cols[1] for x in lijstcsv]
#doelfin(deprifinvar)
print(cols[0])
print(cols[1])
#print advies
saveFile.close()
master = Tk()
score = 0
var1 = IntVar()
def teller():
global score
totaalscore = score + 1
print(totaalscore)
score=totaalscore
return score
def var_states():
print("1: %d,2: %d" %(var1.get() , var2.get() ))
Label(master, text="kolom nummer?").grid(row=0, sticky=W)
x = 0
var1 = IntVar()
Checkbutton(master, text="1", variable=var1,command=teller).grid(row=1, sticky=W)
var2 = IntVar()
Checkbutton(master, text="2", variable=var2,command=teller).grid(row=2, sticky=W)
Button(master, text='Verder', command=master.quit).grid(row=32, sticky=W, pady=4)
#Button(master, text='Stoppen', command=self.showImg()).grid(row=32, sticky=W, pady=5)
mainloop()
if score > 0 and score < 5:
var_states()
lijstcsv=["depri.csv","doelfin.csv","taakfin.csv", "actfin.csv", "pal.csv"]
depri(deprifinvar)
[/code]

update:
ik heb een 'oplossing' gevonden maar werkt nog niet helemaal:
Het programma leest met de invoer van de checkbox, de kolom van de inhoud, van de keuze checkbox b'" 1" de csvfile[x] waarbij x dus de keuze checkbox is. Maar de "var1.get()" functie pakt de inhoud van var1 niet!
4.Geef vervolgens aan waar je denkt dat het aan ligt.
Ik begrijp de "var1.get()" functie niet goed. Kan iemand me helpen uit te leggen wat die precies doet?
5.Geef daarna aan wat je al geprobeerd hebt om zelf tot een oplossing te komen.
Met behulp van "print" laat ik de inhoud van de "var1.get" zien om te kijken of hij klopt.
Googlen op var.get() functie en youtube
6.Geef aan waarom je denkt dat jouw oplossing niet werkt of geef aan waarom je denkt dat dat niet werkt.
Je eigen oplossing heeft niet gewerkt. Als je begrijpt waarom niet, vertel dit dan. Als je dat niet begrijpt, kun je dat als "subvraag" in je topicstart opnemen.
Mijn oplossing werkt niet omdat ik de cursus niet heb afgemaakt maar ik wel het programma werkend wil krijgen. Als ik de functie var.get() beter begrijp zal ik sneller door de cursus komen en mijn programma werkend krijgen.
7.Geef altijd aan wat voor eventuele foutmeldingen of waarschuwingen je krijgt.
programma gaat goed. geen fouten alleen werkt niet volgens mijn wensen
8.Wanneer je alles duidelijk hebt uitgelegd, vat je je probleem samen en stel je de uiteindelijke vraag.
kortom alles gaat goed behalve bij invoeren van eigen waardes in laatste programma:
met:
Samengevat:
De inhoud van de checkbox meenemen als variable dus "1" of andere vorm van variable en inhoud en daar mee een variable voor lijst doorlopen. Maar de var1.get() heeft andere inhoud dan verwacht?!
update:
Tijdelijke oplossing gevonden maar niet perfect: wat ik nog wil is dat de var x de regels van csv-file lezen en het checkmenu vult. Ik zoek nog een oplossing...:)
9.Plaats je vraag in één topic in één forum.
Zogenaamd "crossposten" is niet gewenst. Als je er niet zeker van bent of je op de goede plaats je topic opent, neem dan contact op met een moderator.
[code=python]
from easygui import *
from Tkinter import *
import Tkinter as tk
import sys
import webbrowser
import easygui
import smtplib
import datetime
from matplotlib import pyplot as plt
from matplotlib import style
import matplotlib.dates as mdates
import numpy as np
import csv
from PIL import Image, ImageTk
from ttk import Frame, Button, Style
import time
import urllib
import base64
root = Tk()
deprifinvar=''
def depri(deprifinvar):
x=0
for x in range (5):
#opencsv = [lijstcsv[x] for x in lijstcsv]
print lijstcsv[x]
print var1.get()
saveFile = open(lijstcsv[x],'U')# leest rij
for row in saveFile:
cols = row.split(';')
#print cols[0]
if (cols[0])== var1.get():
#advies = [cols[1] for x in lijstcsv]
#doelfin(deprifinvar)
print(cols[0])
print(cols[1])
#print advies
saveFile.close()
master = Tk()
score = 0
var1 = IntVar()
def teller():
global score
totaalscore = score + 1
print(totaalscore)
score=totaalscore
return score
def var_states():
print("1: %d,2: %d" %(var1.get() , var2.get() ))
Label(master, text="kolom nummer?").grid(row=0, sticky=W)
x = 0
var1 = IntVar()
Checkbutton(master, text="1", variable=var1,command=teller).grid(row=1, sticky=W)
var2 = IntVar()
Checkbutton(master, text="2", variable=var2,command=teller).grid(row=2, sticky=W)
Button(master, text='Verder', command=master.quit).grid(row=32, sticky=W, pady=4)
#Button(master, text='Stoppen', command=self.showImg()).grid(row=32, sticky=W, pady=5)
mainloop()
if score > 0 and score < 5:
var_states()
lijstcsv=["depri.csv","doelfin.csv","taakfin.csv", "actfin.csv", "pal.csv"]
depri(deprifinvar)
[/code]

update:
ik heb een 'oplossing' gevonden maar werkt nog niet helemaal:
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| def create_widgets(self): signkeuze=[] signfilecsv= appsign("pal.csv") signfilecsv.signalen(signkeuze) Label(self, text="select") self.comedy=BooleanVar() y=0 x=0 for x in range (1): for row in range (1): #print x self.comedyvar=signkeuze #print signkeuze Checkbutton(self, text=signkeuze[x], variable = self.comedy, command=self.update_text).grid(row=y, column=0, sticky=W) Checkbutton(self, text=signkeuze[x+1], variable = self.comedy, command=self.update_text).grid(row=row+1, column=0, sticky=W) Checkbutton(self, text=signkeuze[x+x], variable = self.comedy, command=self.update_text).grid(row=row+1, column=0, sticky=W) |

[ Voor 13% gewijzigd door digidokter.net op 19-12-2015 22:20 ]
Verstand van 'Alles' van 'Niets'