• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Goedenavond!

Voor mijn nieuwe woning ben ik op zoek naar een mooie 5.1 set. Ik heb een TV, maar nog geen receiver/speakers/subwoofer. Helaas is mijn kennis betreft audio systemen vrij beperkt, dus daarom wil ik de experts hier om advies vragen.

Ik zoek een?
5.1 set. Dit mag een complete set zijn, maar ook een losse receiver met losse speakers/subwoofer

Wat is je budget?
Geen vast bedrag, maar ik hoop rond de € 1000,- a € 1500,- een heel eind te komen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om
- Geluid voor bij TV/films kijken
- Muziek luisteren

Apparatuur die ik al heb:
- TV: Samsung UE55HU8200l
- NAS: Synology DS215j
- KPN iTV kastje

De ruimte waar het moet komen (ik weet niet of het van belang is, maar vermeld het toch maar even):
- Afmetingen: ongeveer 5 bij 5 meter, bij zo'n 2.60 meter hoogte
- 4 speakers komen in de bovenhoeken van deze kamer. Daar lopen al loze leidingen. Ik heb gelezen dat het lager plaatsen van de speakers beter is, maar gezien de indeling van de kamer (in een hoek een deur, in de andere hoek een hoekbank) is dat niet handig. Gezien de kabels door de loze leidingen moeten, moet dat met zowel kabel als aansluiting/stekkers wel mogelijk zijn.

Eisen:
- Voldoende aansluitmogelijkheden voor mogelijk toekomstige apparatuur (bijv. dvd/blu-ray, mediaplayer, htpc, aux ingang?)
- Geschikt voor mijn huidige TV (4K en 3D ondersteuning)
- Goed/realistisch geluid en goede bas

Wensen:
- Muziek streamen zou leuk zijn, bijvoorbeeld via Spotify of DLNA zonder de TV aan te hoeven zetten. Kan ook via de smart-functies van de TV, vandaar geen eis. Bij voorkeur via bekabeld internet i.p.v. draadloos.

Wat heb je zelf al gevonden?
Omdat ik er zelf weinig verstand van heb, heb ik eigenlijk nog geen idee. Ik weet niet wat de beste merken zijn, waar ik precies op moet letten, en welke speakers er bij welke receiver/subwoofer passen. Ik ben wel bij de lokale Expert wezen kijken. Daar hadden ze een Bose systeem (525 dacht ik). Dat klonk erg goed, maar was boven mijn budget en had volgens mij ook geen ondersteuning voor 4K. De overige 5.1 sets die ze hadden staan waren dan weer vrij beperkt/low budget.

Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien :) Als er meer informatie nodig is hoor ik het graag. Als mijn eisen onrealistisch zijn in combinatie met het budget hoor ik het ook graag :)

Tips voor goede winkels (regio Eindhoven/Helmond/Weert) waar ik eens kan gaan kijken met voldoende keuze en kennis zijn ook welkom!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghwopi
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-06-2020
Ga eens langs bij een winkel en luisteren, je zal snel merken dat Bose leuk klinkt maar meer ook niet. Een wat grotere speaker doet wonderen. Het is heel persoonlijk, zelf vind ik Bowers & Wilkins top, maar wie weet denk jij daar wel heel anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-07 19:52
http://www.teufelaudio.nl.../system-4-thx-p13489.html

pricewatch: Denon AVR-X1200W

De teufel fronts en center hebben vlakke membramen die breed uitstralen zodat de niet ideale plaatsing in de bovenhoek van de kamer niet heel bezwaarlijk is.
En is geschikt voor ruimtes tot 35m2
Versterker is gewoon erg modern met alles wat je maar nodig kan hebben atmos dts x etc.
Teufel heeft ook vaak kortingsacties http://www.kortingscode.nl/teufel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Vraag je een ander ook een testrit te maken in je nieuwe auto voordat je 'm koopt? Je laat je nu eigenlijk oren aannaaien door een ander. Kortom ren maandag naar de winkel (en dan niet naar Expert).

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Hm als iemand helemaal geen idee heeft van wat te kopen en naar een hifi zaak gaat word ie geadviseerd door een geheel onpartijdige verkoper....
Met zijn budget en opstelling van speakers is de combi die ik aanhaalde gewoon erg goed.
Bovendien mag je de speakers 8 weken proberen, en vind je ze niet goed haalt teufel ze gratis weer op.

[ Voor 10% gewijzigd door Goofy1978 op 19-12-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosManz
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Bedankt voor de reacties zover!

Ik had inderdaad al eens gehoord dat Bose inderdaad leuk klinkt, maar er veel meer leuke apparatuur te krijgen is voor vaak ook een leukere prijs.

@Goofy1978, bedankt voor je links, daar ga ik zeker naar kijken. Ook dat 8 weken proberen is wel prettig :)

Verder ga ik zeker eens bij een audio winkel langs. Zo te zien zijn die in Eindhoven wel een aantal te vinden. Iemand ervaring met een specifieke winkel waar ze mij goed kunnen adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 15:46
Ik denk dat je met die Teufel 5.1 set direct helemaal goed zit. Prijs prestatie is super!

Eventueel kun je eerst het setje als 2X vloerstaanders kopen en later de uitbreidingsset met center, rear en front. Echter ben je dan wel duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Die system 4 thx set die ik poste kan je niet in gedeeltes kopen, met andere teufel sets soms wel idd,
Ik heb die teufel set ook met een denon x2200w vind het geweldig klinken vandaar dat ik hem aanraad.

[ Voor 28% gewijzigd door Goofy1978 op 21-12-2015 10:29 ]

Pagina: 1