Welke VR bril?

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-02 22:36
Ik wil graag een VR bril kopen om een zo realistisch mogelijke ervaring te hebben bij het kijken van 3D films, daarnaast vind ik het ook erg mooi om zo'n 3d simulatie van bijv een achtbaan te 'ervaren'. Erg benieuwd of het daadwerkelijk zo imposant is als ik moet geloven.
Loop al een tijdje te googlen, en heb o.a de Tweakers vergelijk video van verschillende VR brillen bekeken.

In de video werd gezegd (inmiddels al een half jaar oude review) dat de Homido VR bril het beste was van het middenklasse budget.
Alleen is er nog veel meer keus, en ik ben ondertussen ook al deze Rhino bril tegengekomen http://www.vr3dshop.nl/rh...virtual-reality-bril.html die is veel goedkoper.

Als ik een film van 2 uur kijk dan wil ik het ding wel graag een beetje comfortabel kunnen dragen (geen last van de ogen, scherpe randen zoals bij de cardboard etc).

Welk zouden jullie mij aanraden? En hebben jullie nog meer suggesties?

Alvast bedankt!

p.s. Ik heb een LG Nexus 5.... geeft dat scherm een beetje een goede kwaliteit VR belevenis?

[ Voor 5% gewijzigd door saken op 18-12-2015 13:22 ]

• PSYVIRII
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-01 17:29
saken schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:55:
Ik wil graag een VR bril kopen om een zo realistisch mogelijke ervaring te hebben bij het kijken van 3D films, daarnaast vind ik het ook erg mooi om zo'n 3d simulatie van bijv een achtbaan te 'ervaren'. Erg benieuwd of het daadwerkelijk zo imposant is als ik moet geloven.
Loop al een tijdje te googlen, en heb o.a de Tweakers vergelijk video van verschillende VR brillen bekeken.

In de video werd gezegd (inmiddels al een half jaar oude review) dat de Homido VR bril het beste was.
Alleen is er nog veel meer keus, en ik ben ondertussen ook al deze Rhino bril tegengekomen http://www.vr3dshop.nl/rh...virtual-reality-bril.html die is veel goedkoper.

Als ik een film van 2 uur kijk dan wil ik het ding wel graag een beetje comfortabel kunnen dragen (geen last van de ogen, scherpe randen zoals bij de cardboard etc).

Welk zouden jullie mij aanraden? En hebben jullie nog meer suggesties?

Alvast bedankt!

p.s. Ik heb een LG Nexus 5.... geeft dat scherm een beetje een goede kwaliteit VR belevenis?
Gewoon niet doen.

PSN: PSYVIRI (aka Lootking) | Inglourious Guardians NL (Platoon: Inglourious Guardians)

• saken
Waarom dan niet?

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:15
2 uur een VR film kijken. Ik weet niet of je daar blij van wordt. Ik heb zelf 1 van de hema. Aardig ding om het eens te proberen, maar na een kwartiertje was ik er al wel weer klaar mee. Bovendien irriteert het ding op de neus.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-02 14:02

BCC

Ik zou even wachten tot volgend jaar, dan komt de nieuwe Oculus rift uit en waarschijnlijk komt Sony dan ook wel met een update: https://www.oculus.com/en-us/

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• saken
Heb net bij de winkel de Samsung Oculus geprobeerd. Ik kreeg het ding maar niet scherp op m'n ogen..... voor de rest vond ik hem prima. Alleen heb geen Samsung mobiel dus wil graag nog de Homido proberen. Kan amper wat over de Rhino bril vinden die is wel een stuk goedkoper.
Ben wel benieuwd wat het verschil is tussen zo'n ding van de Hema voor een tientje of de Homido voor 70 euro.

[ Voor 16% gewijzigd door saken op 18-12-2015 14:09 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik zou inderdaad wachten het komende half jaar komen Sony, HTC en de Oculus rift uit. Zelf verheug ik me op die van Sony, aangezien ik een gamer ben van playstation!

[ Voor 21% gewijzigd door br00ky op 11-02-2016 20:50 ]

Verwijderd

Ik heb vorige week hier een vr bril gekocht http://www.vrshopnederland.nl/

Ik heb de vr box gekocht maar die andere lijken me ook goed. Zit goed en dan heb je tenminste niet zo'n kartonnen ding op je neus. Een prima voorproefje op de oculus wat mij betreft.
Pagina: 1