Pc specs voor Fifa 16

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views

Anoniem: 718148

Topicstarter
Hallo,

Lekker onervaren dacht ik onlangs dat de gekochte Fifa 16 (pc) wel op de laptop van mijn zoon kon draaien. Nee, dus ;-(

Nu wil ik zonder grote investering pc voor hem kopen, eigenlijk alleen voor gamen. Zou de volgende pc in aanmerking komen (lees: kan Fifa 16 er iig op gespeeld worden?). Alvast dank!!

Intel core 2 duo 3.16 GHZ E8500 processor
6mb cache
4096mb DDR2 geheugen
160gb sata harddisk
Windows 7
Wifi
Dvd speler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:29
Tja, misschien aangezien niet alleen RAM en CPU belangrijk zijn, maar ook de videokaart.

Of dit Fifa 16 trekt? Als de videokaart voldoende is wel, maar als ik de specificaties zie en even vanuit ga dat de videokaart uit diezelfde tijd stamt is dat heel krap.

Een redelijke PC voor Fifa 16 zal toch echt minimaal 350 euro kosten als je het zelf bouwt, meer als je kant&klaar koopt.

Verder zijn de onderdelen erg verouderd, alleen de processor voldoet nog een beetje.

Persoonlijk zou ik eerder een Xbox One of Playstation 4 kopen voor Fifa, op een console is het allemaal een kwestie van een schijfje erin stoppen en opstarten, daarnaast kost een Xbox One of Playstation 4 met een game vaak rond de 300 a 400 euro, een PC voor dat bedrag zal redelijk zijn maar alleen als je zelf eentje bouwt en goed de onderdelen uitkiest, wat algauw een hels klusje kan worden als je niet precies weet wat je hebben moet.

Echter een super PC wordt het niet voor dat bedrag, een redelijke videokaart en processor zijn al minimaal 250 euro bij elkaar, en dan moet nog een nieuw moederbord, harde schijf, kast, RAM geheugen, Windows, voeding en eventueel een dvd spelen erbij.

(daarnaast, een redelijke game pc die ongeveer 3 jaar mee kan zal rond de 800 euro kosten, echter na die 3 jaar ben je meestal met een videokaart upgrade klaar (dus ongeveer 200 a 300 euro).

Een echt goede game pc kost minimaal 1000+ euro, en dat exclusief muis, toetsenbord, scherm en windows)

[ Voor 54% gewijzigd door Mizgala28 op 17-12-2015 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718148

Topicstarter
Helder verhaal, dank. Ik ga nog eens goed nadenken over hoe nu verder (Fifa al in huis, dus zo is het issue ontstaan).....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 23:38

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mizgala28 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:07:
Tja, misschien aangezien niet alleen RAM en CPU belangrijk zijn, maar ook de videokaart.

Of dit Fifa 16 trekt? Als de videokaart voldoende is wel, maar als ik de specificaties zie en even vanuit ga dat de videokaart uit diezelfde tijd stamt is dat heel krap.

Een redelijke PC voor Fifa 16 zal toch echt minimaal 350 euro kosten als je het zelf bouwt, meer als je kant&klaar koopt.

Verder zijn de onderdelen erg verouderd, alleen de processor voldoet nog een beetje.

Persoonlijk zou ik eerder een Xbox One of Playstation 4 kopen voor Fifa, op een console is het allemaal een kwestie van een schijfje erin stoppen en opstarten, daarnaast kost een Xbox One of Playstation 4 met een game vaak rond de 300 a 400 euro, een PC voor dat bedrag zal redelijk zijn maar alleen als je zelf eentje bouwt en goed de onderdelen uitkiest, wat algauw een hels klusje kan worden als je niet precies weet wat je hebben moet.

Echter een super PC wordt het niet voor dat bedrag, een redelijke videokaart en processor zijn al minimaal 250 euro bij elkaar, en dan moet nog een nieuw moederbord, harde schijf, kast, RAM geheugen, Windows, voeding en eventueel een dvd spelen erbij.

(daarnaast, een redelijke game pc die ongeveer 3 jaar mee kan zal rond de 800 euro kosten, echter na die 3 jaar ben je meestal met een videokaart upgrade klaar (dus ongeveer 200 a 300 euro).

Een echt goede game pc kost minimaal 1000+ euro, en dat exclusief muis, toetsenbord, scherm en windows)
Goed dit is behoorlijke onzin dus. Hier op Tweakers zijn genoeg lui die je kunnen en willen helpen met het samenstellen van een pc voor een goede prijs/kwaliteit ratio. Een console aansluiten is makkelijker, maar het in elkaar zetten van een PC is tegenwoordig ook lang niet meer zo lastig als het ooit eens was. Er is zoveel content te vinden op youtube die je hierbij helpen, en pc onderdelen passen maar op 1 manier in elkaar dus verkeerd doen kan bijna ook niet. Het argument dat het makkelijker is voor een console dan een pc om FIFA op te starten is helemaal onzin. PC, je koopt de game op origin, installeert en klaar. Nooit een disc die kapot of kwijtgeraakt kan worden en ongeveer 30% goedkoper. Ook is online gamen op de PC gratis.

Als je budget vrij laag is dan ga je niet een beest pc scoren, maar ik heb mijn 4 jaar oude pc poosje terug verkocht aan een vriend voor ~250 euro en die draait FIFA 16 op full hd met alles open. Dus ik heb het gevoel dat Miz een beetje biased is tegenover de console.

Overigens kan je die oude PC zo'n beetje wel dumpen. Dat beestje heeft zijn tijd wel gehad. Als het puur alleen om het draaien van FIFA16 gaat en je geen PC nodig hebt voor interessante dingen dan kan je best een (te dure) console kopen. Mocht je iets meer opties willen dan zou ik eens kijken naar wat je nog meer zou willen doen en dan aantal dingen via de V&A van Tweakers kopen. Mijn pc bestaat ook voor 70% uit tweedehands apparatuur gekocht via V&A, gaat allemaal goed.

//edit. Meh iets te enthousiast gepost. Miz maakt ook wel wat goede punten,
(daarnaast, een redelijke game pc die ongeveer 3 jaar mee kan zal rond de 800 euro kosten, echter na die 3 jaar ben je meestal met een videokaart upgrade klaar (dus ongeveer 200 a 300 euro
Alhoewel ik het niet met hem eens ben dat een vrij basic game pc 800 euro hoeft te kosten, heeft hij natuurlijk wel een goed punt dat een pc op langer termijn beter presteert dan een console.

[ Voor 21% gewijzigd door MrVegeta op 18-12-2015 02:27 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 15:20

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Modbreak:Welkom op het Tweakers forum, Kooskabel, maar ik vrees dat ik dit topic toch moet sluiten. Als je dit soort vragen stelt, horen ze eigenlijk thuis in het onderdeel Spielerij - Problemen & Vragen.

Daar komt nog wat belangrijkers bij: we verwachten hier wel enige eigen inzet om alvast zelf het antwoord op de vraag te vinden. Zie Het algemeen beleid #verboden Dus niet meteen een vraag erin knallen alvorens zelf het e.e.a. te hebben uitgezocht. Welke stappen heb je zelf al ondernomen om de gewenste duidelijkheid te verkrijgen? Levert dat allemaal niks op, dan kun je alsnog je vraag stellen, onder vermelding van wat je zelf al hebt gedaan om de duidelijkheid te verkrijgen.

Bij wijze van uitzondering zal ik je toch nog even bedienen, in aanvulling op de bovenstaande reacties:

Je kunt vrij eenvoudig op internet de systeemeisen van Fifa 16 vinden, en dus snel genoeg achterhalen of het door jou weergegeven systeem krachtig genoeg is. Antwoord daarop: nee. Je hebt nogal wat verouderde componenten voorgesteld en bijvoorbeeld geen videokaart.

Maar dat wil niet zeggen dat je een enorme investering hoeft te doen. Zie bijvoorbeeld de meest recente Tweakers Desktop Best Buy Guide. Daar zie je een budgetgame pc die Fifa 16 zonder meer moet kunnen draaien en 'slechts' 475 euro kost. Om je een idee te geven....

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 18-12-2015 12:25 ]

Dit topic is gesloten.