Nieuwe Game PC - 700 Euro

Pagina: 1
Acties:

• NehcslowZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:21
Beste mensen,

Het is tijd voor een nieuwe desktop. Mijn huidige is een systeem van 2008. Dat draait op zich nog prima. Maar we zijn inmiddels 7 jaar verder en een spel als GTA V dat draait echt niet. Voor dat de echt koude wintermaanden komen wil ik graag een nieuwe desktop waar ik af en toe een spelletje op kan spelen.

Het geheel moet goed bij elkaar passen en het liefst zo min mogelijk geluid maken.

Tot nu toe heb ik het merendeel uit het Desktop aankoopadvies overgenomen van Tweakers. Dit is ongetwijfeld een prima keuze. Ik vraag mij enkel af welke keuze wat betreft Videokaart, Fans (geluid reduceren) en Voeding.

Ik zat zelf te denken aan een Amd R9 290 2ehands, gezien dat dit een stuk goedkoper is en ik dan niet hoef te bezuinigen op de overige onderdelen. Wellicht heeft iemand een alternatief voor de videokaart?
Wat betreft voeding heb ik geen idee. Wat moet de wattage zijn tegenwoordig in een dergelijke samenstelling?

Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Foto's bewerken (photoshop) en gamen (GTA V).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 E zonder videokaart. Met videokaart niet meer dan 700.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voeding, cpu, moederbord, werkgeheugen etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen als het gaaat om AMD vs Intel -> Intel

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidstil zou wel erg fijn zijn.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Aankoopadvies mbt de diverse componenten. Gaat mij dan vooral om dat het geheel enigzins bij elkaar past.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 188,95€ 188,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,95€ 82,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 46,50€ 46,50
1Crucial BX200 240GB€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 381,35

• timal
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-11 18:47

timal

hey

Ziet er tot nu toe goed uit als je het mij vraagt, je mist nog wel een voeding zo te zien. Neem een degelijk model van rond de 500Watt en je zit prima.
Een tweedehandse grafische kaart in de vorm van een 290 is ook een goed idee, let er alleen wel op dat je geen reference-model neemt (te herkennen aan één klein ventilatortje rechts op de kaart die door het leven gaat als koeler). Die kunnen nogal voor wat geluidsoverlast zorgen.
Misschien kan je nog een processorkoeler overwegen voor betere koeling en minder geluid, maar dat kan ook achteraf nog mocht je vinden dat de bijgeleverde koeler teveel geluid maakt.