Beste mensen,
Het is tijd voor een nieuwe desktop. Mijn huidige is een systeem van 2008. Dat draait op zich nog prima. Maar we zijn inmiddels 7 jaar verder en een spel als GTA V dat draait echt niet. Voor dat de echt koude wintermaanden komen wil ik graag een nieuwe desktop waar ik af en toe een spelletje op kan spelen.
Het geheel moet goed bij elkaar passen en het liefst zo min mogelijk geluid maken.
Tot nu toe heb ik het merendeel uit het Desktop aankoopadvies overgenomen van Tweakers. Dit is ongetwijfeld een prima keuze. Ik vraag mij enkel af welke keuze wat betreft Videokaart, Fans (geluid reduceren) en Voeding.
Ik zat zelf te denken aan een Amd R9 290 2ehands, gezien dat dit een stuk goedkoper is en ik dan niet hoef te bezuinigen op de overige onderdelen. Wellicht heeft iemand een alternatief voor de videokaart?
Wat betreft voeding heb ik geen idee. Wat moet de wattage zijn tegenwoordig in een dergelijke samenstelling?
Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto's bewerken (photoshop) en gamen (GTA V).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 E zonder videokaart. Met videokaart niet meer dan 700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voeding, cpu, moederbord, werkgeheugen etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen als het gaaat om AMD vs Intel -> Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidstil zou wel erg fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Aankoopadvies mbt de diverse componenten. Gaat mij dan vooral om dat het geheel enigzins bij elkaar past.
Het is tijd voor een nieuwe desktop. Mijn huidige is een systeem van 2008. Dat draait op zich nog prima. Maar we zijn inmiddels 7 jaar verder en een spel als GTA V dat draait echt niet. Voor dat de echt koude wintermaanden komen wil ik graag een nieuwe desktop waar ik af en toe een spelletje op kan spelen.
Het geheel moet goed bij elkaar passen en het liefst zo min mogelijk geluid maken.
Tot nu toe heb ik het merendeel uit het Desktop aankoopadvies overgenomen van Tweakers. Dit is ongetwijfeld een prima keuze. Ik vraag mij enkel af welke keuze wat betreft Videokaart, Fans (geluid reduceren) en Voeding.
Ik zat zelf te denken aan een Amd R9 290 2ehands, gezien dat dit een stuk goedkoper is en ik dan niet hoef te bezuinigen op de overige onderdelen. Wellicht heeft iemand een alternatief voor de videokaart?
Wat betreft voeding heb ik geen idee. Wat moet de wattage zijn tegenwoordig in een dergelijke samenstelling?
Alvast enorm bedankt voor jullie hulp!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Foto's bewerken (photoshop) en gamen (GTA V).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 E zonder videokaart. Met videokaart niet meer dan 700.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voeding, cpu, moederbord, werkgeheugen etc.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alleen als het gaaat om AMD vs Intel -> Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluidstil zou wel erg fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Aankoopadvies mbt de diverse componenten. Gaat mij dan vooral om dat het geheel enigzins bij elkaar past.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 188,95 | € 188,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | € 46,50 | € 46,50 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 62,95 | € 62,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 381,35 | |