Normale video-editing PC voor het renderen!

Pagina: 1
Acties:

• Asakir
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-10-2023
Hey allemaal,

Ik zal me best doen om het duidelijk neer te zetten wat ik graag wil, aangezien dit eigenlijk mijn eerste eigen build-up PC wordt.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor gebruik van deze nieuwe gebouwde PC zal ik alleen aandacht schenken aan video-editing in Sony Vegas, Adobe After Effects en Adobe Premiere Pro. Hiernaast wil ik ook aandacht kunnen schenken aan Photoshop en dergelijke fotobewerkingsprogramma's. En natuurlijk wat af en toe surfen, studiewerk en een snelle PC die naar behoren goed functioneert. De video's zal ik meestal gaan ondertitelen en hier en daar wat effecten geven. Daarnaast zal ik dus alleen in After Effects intro's maken, maar ik zal sowieso geen gebruik maken van 3D [OpenGL is voor mij hier niet van belang]

Wat mag het systeem gaan kosten?
Eerlijk gezegd wil ik geen pijn in mijn hart, omdat het mijn eerste PC wordt met custom onderdelen. Dan is het vrij zelf logisch dat je dingen wilt besparen, maar mijn maximum bedrag mag 1000 euro kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen randapparaat of dergelijks, maar de OS heb ik al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn systeem van mijn dromen moet natuurlijk geen onnodige onderdelen hebben waar ik niet zal van profiteren, dus dat is dan zonde van het geld. Ik wil wel natuurlijk beste performance en geen PC die steeds gaat laggen. Belangrijkste is een sterke CPU waar ik voor een tijdje zonder GPU mee kan. Ik ben totaal geen gamefreak, dus dat is voor mij geen belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Alle merken zijn welkom, als de performance van mijn PC goed werkt.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn belangrijkste eisen zijn dat ik in Sony Vegas, Adobe Premiere/After Effects rustig video's kan editen en allerallerbelangrijkste is dus het rendergedeelte. Dat een video van 2 minuten binnen paar minuten gerenderd wordt en niet halfuur. En in After Effects de ondertitelingen van een video in Preview kunnen volgen op elke moment. [Weet uberhaupt niet of dat aan de systeem ligt of aan de programma zelf] De systeem verder zelf hoeft niet erg stil zijn, maar ik merk wel als je rendert dat de PC dan dus luidruchtig wordt. Dit wil ik dus niet. [weet ook niet of dat normaal is]. Verder mag het compact zijn. De PC zal onder mijn bureau komen.

Ga je overklokken?
Dat weet ik nog niet echt. Ik heb echter wel begrepen dat overklokken en hyperthreading je een steuntje geeft met renderen van video's.

Wat verwacht je van ons?
Ik verwacht van jullie dat ik een systeem voor me neus wordt geschoteld ondanks mijn zoektocht naar onderdelen waar ik geen stress zal krijgen bij het renderen van video en dat openCL belangrijk is. [Sony Vegas encoding mode haha]. Aangezien hier best veel computerexperts zijn, wil ik adviezen krijgen of ik geld kan besparen als dat mogelijk is. En voordat ik het vergeet, een PC waar ik misschien 5 jaar mee kan gaan. Er kan altijd van wat gebeuren. :d

Dit is mijn lijstje. Weet niet of er wat ontbreekt, maar dit is hem geworden. Is het mogelijk dat ik het kan besparen of is dit de moeite waard onderdelen? 8)7
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 418,01€ 418,01
1Asus Z170-P€ 113,95€ 113,95
1Toshiba DT01ACA100, 1TB€ 48,15€ 48,15
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 101,95€ 101,95
1Asus VS247HR Zwart€ 124,95€ 124,95
1Scythe Fuma€ 40,95€ 40,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA€ 83,50€ 83,50
1Cooler Master GM G550M€ 62,95€ 62,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.075,65

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:26
Weet je zeker dat je een videobewerking workstation wilt samenstellen zonder videokaart?

http://gathering.tweakers...message/42918724#42918724

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1624334

Omdat je scherm een TN paneel is zal de kleurweergave niet optimaal zijn, is dat belangrijk voor je? Misschien kun je ruimte in je budget maken door een i5 te kiezen.
Of misschien een goedkopere behuizing, het is ongewoon om een behuizing te nemen die bijna even veel kost als je scherm.

[ Voor 12% gewijzigd door busscherski op 17-12-2015 21:47 . Reden: behuizing ]

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

• louie0806
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-05-2024
ik heb nog niet zoveel verstand van alle techniek, maar ik zou wel meer inzetten voor je opslag, het is niet veel duurder om meer ruimte te kopen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op wat voor pc werk je nu, qua specs?

Het kunnen OC'en gewoon weglaten lijkt me hier, en dan een 6700 non k met goedkoper moederbord en een gtx 950 er bij.

16GB is vaak al prima, tenzij je heel veel naast elkaar draait of tijdens het renderen in AE ook nog wat anders wilt doen. Eigenlijk is 16GB te weinig voor frames renderen op alle cores in AE. Alleen de ontwikkeling van AE is in een soort flux begrijp ik, waardoor bijv. op dit moment AE 2015 trager is dan AE 2014.
Je kunt ook ruimte houden voor 16GB er bij en dat later er in zetten.

specs

• Asakir
busscherski schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:11:
Weet je zeker dat je een videobewerking workstation wilt samenstellen zonder videokaart?

http://gathering.tweakers...message/42918724#42918724

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1624334

Omdat je scherm een TN paneel is zal de kleurweergave niet optimaal zijn, is dat belangrijk voor je? Misschien kun je ruimte in je budget maken door een i5 te kiezen.
Of misschien een goedkopere behuizing, het is ongewoon om een behuizing te nemen die bijna even veel kost als je scherm.
Mij werd er juist gezegd als je een sterke processor neemt, dan is videokaart voorlopig niet nodig. Ik heb dat ook gelezen tussendoor met die videokaarten en Sony Vegas, maar juist daarom kan ik niet nu kiezen welke videokaart erbij past of het wel alle cores gaat gebruiken of niet.

Oh, ik dacht aan de hand van reviews op Youtube dat deze ASUS beeldscherm best wel goed functioneert. Kleurweergave is zeker een pré voor mij. En over behuizing, ik las juist dat goedkopere niet altijd goed werkt.
louie0806 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:14:
ik heb nog niet zoveel verstand van alle techniek, maar ik zou wel meer inzetten voor je opslag, het is niet veel duurder om meer ruimte te kopen.
Toch maar voor 2TB?
maratropa schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:59:
Op wat voor pc werk je nu, qua specs?

Het kunnen OC'en gewoon weglaten lijkt me hier, en dan een 6700 non k met goedkoper moederbord en een gtx 950 er bij.

16GB is vaak al prima, tenzij je heel veel naast elkaar draait of tijdens het renderen in AE ook nog wat anders wilt doen. Eigenlijk is 16GB te weinig voor frames renderen op alle cores in AE. Alleen de ontwikkeling van AE is in een soort flux begrijp ik, waardoor bijv. op dit moment AE 2015 trager is dan AE 2014.
Je kunt ook ruimte houden voor 16GB er bij en dat later er in zetten.
Helpt het overklokken niet of is dat echt onnodig voor mij?

De PC waar ik op dit moment video's mee bewerk [meestal is dat Sony Vegas, AE gebruik ik voorlopig niet] is niet van mij, maar het is een 'normale' game PC waar ik al helemaal niet veel aan heb met renderen.

CPU: AMD Phenom (tm) II X4 945 Processor 4CPUs 3.0GHz

Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 660 Ti (deze heeft voor mij al helemaal geen GPU functie ivm CUDA.. Dus ik zit al met moeite met renderen vanuit CPU met Mainconcept MP4)

Geheugen: 8GB

Ik zit er helaas met [bovenstaande] PC. Een video renderen van 30 minuten duurt 2 uur!. En wil ik het zo graag met two-pass bitrate, dan is het 5 uurtjes. En daarnaast kan ik niks doen, en moet ik 5 uur gaan wachten voordat het normaal functioneert. Zelfs als ik ff op internet ga tijdens renderen of dergelijke, dan wordt de tijd verhoogd! Multifunctionaliteit vind ik dus ook belangrijk.

• maratropa
  • Niet online
Je wilt wel echt een gpu in Vegas en Premiere, deze ontlast je cpu van het effecten renderen, bijv. Ik ken geen goede recente vegas benchamarks, maar voorzover ik begrijp geeft een AMD kaart wat meer power per euro in vegas.

http://images.anandtech.com/graphs/graph7457/59309.png

Dus als je veel in vegas zit, een AMD 280(x) ofzo? Uberhaupt een redelijke gpu geeft al flinke winst.

Een 6700 is sowieso al 3 keer zo snel als je huidige cpu, als het niet meer is. Overclocken is leuk en geeft nog wat extra, maar als je er weinig ervaring mee hebt, en met dit budget, dan zou ik zeggen laat het lekker zitten en haal gewoon een goedkopere 6700 met goedkoop moederbord.

Vegas is OpenCL, en Pr Pro tegenwoordig ook (naast cuda) dus cuda doet er niet heel veel toe. Maar met die 660 ti heb je geen gpu acceleratie in Vegas dus?

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 18-12-2015 16:31 ]

specs

• Asakir
maratropa schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 16:30:
Je wilt wel echt een gpu in Vegas en Premiere, deze ontlast je cpu van het effecten renderen, bijv. Ik ken geen goede recente vegas benchamarks, maar voorzover ik begrijp geeft een AMD kaart wat meer power per euro in vegas.

http://images.anandtech.com/graphs/graph7457/59309.png

Dus als je veel in vegas zit, een AMD 280(x) ofzo? Uberhaupt een redelijke gpu geeft al flinke winst.

Een 6700 is sowieso al 3 keer zo snel als je huidige cpu, als het niet meer is. Overclocken is leuk en geeft nog wat extra, maar als je er weinig ervaring mee hebt, en met dit budget, dan zou ik zeggen laat het lekker zitten en haal gewoon een goedkopere 6700 met goedkoop moederbord.

Vegas is OpenCL, en Pr Pro tegenwoordig ook (naast cuda) dus cuda doet er niet heel veel toe. Maar met die 660 ti heb je geen gpu acceleratie in Vegas dus?
Dus alsnog toch een videokaart nemen. Het is geen goedkope grap, maar goed. Mij werd dan dus een NVIDIA Quadro series aanbevolen?? Ik ben eerlijk gezegd niet vrij bekend met GPUs haha.

Toen ik me ging afvragen waarom ik geen GPU kon gebruiken met Sony Vegas bleekt het volgende na gegoogled:
660ti has 1344 cores but Vegas only sees 336 of them which makes it a step down.
Is de ASUS Z170 dan niet goed?

• maratropa
  • Niet online
Z moederborden zijn voor overclocken. B of H moederbord is goedkoper en prima voor een 6700.

Ik ken de specifieke grillen van Vegas niet, maar het heeft altijd OpenCl gebruikt en daarom kun je sowieso beter voor een betaalbare AMD gpu gaan lijkt me. 270x zal ook nog wel ok zijn..

specs

• Asakir
Hmm, ik begrijp het. Ik ben benieuwd naar andere meningen. Iemand hier Sony Vega en Pro Premiere experts haha?

• maratropa
  • Niet online
Quadro's zijn niet zinvol hier trouwens, helemaal niet met dit budget. Minder krachtig / meer geld. Gewoon een gamekaart nemen.

specs

Pagina: 1