Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-11 15:40
Ik zoek een?
Een budget (android) smartphone die wel beschikt over een goede camera.

Wat is je budget?
Tussen de €200 en €300.

Wat heb je zelf al gevonden?
Niet zoveel, dat is een beetje het probleem. Er zijn genoeg smartphones met een goede camera, maar die hebben allemaal een high-end prijs. En er zijn genoeg budget smartphones, maar die hebben een belabberde camera. Ik lees wel positieve berichten over de Lumia's, maar dat is dan weer geen Android.

Welke vragen heb je hier nog over?
Met goede camera bedoel ik een camera die in alle licht omstandigheden gewoon scherpe foto's maakt. Ik heb zelf de Moto G 4G en deze maakt overdag redelijke foto's, maar zo gauw het donker wordt is er niets meer van te maken. Datzelfde heb ik ook gemerkt bij andere budget smartphones.
Wanneer ik deze vergelijk met de foto's van een iPhone of een S5 zijn ze gewoon belabberd.

Het is overigens niet voor mij zelf maar voor mijn moeder. De huidige Moto G is snel genoeg, maar ze klaagt altijd over de camera. Ik ben dus op zoek naar ervaringen met een mogelijk geschikt toestel, want uit het aantal megapixels volgens de specificaties wordt je nog niks wijzer.

Ik verwachtte overigens de template wel te kunnen vinden in één van de sticky's, maar tevergeefs. Ik heb hem nu maar uit een ander topic gekopiëerd.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Huawei p8, eventueel met cashback actie

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Misschien moet je Android als eis laten vallen en je moeder verblijden met een Lumia 640 :)

• Snippo
Daar zat ik ook aan te denken maar er zijn een paar apps op Android die ze nodig heeft.
Nu zijn deze misschien ook op Windows wel te vinden, maar voordat ik dan weer uitgelegd heb hoe alles werkt (wat ik niet eens weet want ik heb alleen een Android smartphone) zijn we weer een tijd verder.
Ik probeer het voor mezelf zo makkelijk mogelijk te houden O-) .

Ik zal eens naar de P8 kijken :).

[ Voor 4% gewijzigd door Snippo op 18-12-2015 10:31 ]

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:20

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik zou zeggen, kijk eens op http://www.kimovil.com/en/
Je kunt daar zoeken op camera rating, gebruikte sensor, specs etc... Genoeg te krijgen in je budget.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:45
Snippo schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:40:
Met goede camera bedoel ik een camera die in alle licht omstandigheden gewoon scherpe foto's maakt. Ik heb zelf de Moto G 4G en deze maakt overdag redelijke foto's, maar zo gauw het donker wordt is er niets meer van te maken.
Deze week kwam bij Android Authority deze vergelijking tussen de Motorola Moto G en BLU Life One X voorbij en ik was toch positief verrast door de foto's van de Moto G. In heel wat aspecten vind ik dat de BLU beter uit de bus komt, maar qua camera doet de Moto G het toch best goed, zeker voor een prijs van 233 euro. Is het van de kwaliteit van een Nexus 6P, Galaxy Note 5 of iPhone 6S Plus? Nee, zeker niet, maar de kwaliteit valt me alleszins mee.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Snippo schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:40:
Ik zoek een?
Een budget (android) smartphone die wel beschikt over een goede camera.

Wat is je budget?
Tussen de €200 en €300.
Ik heb zelf de Moto G 4G en deze maakt overdag redelijke foto's, maar zo gauw het donker wordt is er niets meer van te maken. Datzelfde heb ik ook gemerkt bij andere budget smartphones.
Wanneer ik deze vergelijk met de foto's van een iPhone of een S5 zijn ze gewoon belabberd.
Tja, dat is dan ook niet echt een eerlijke vergelijking of wel?
iPhones beginnen ergens bij de 600, een S5 was ook rond de 400.

Ik denk dat je dan beter zit met een tweedehands of "oud" topmodel. Is dat een optie? Of moet het een nieuw toestel zijn?

Anders kom je eigenlijk vanzelf weer uit op een Moto G 2015, een Zenfone of een Oneplus..

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jeroenneman schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:48:
[...]

Ik denk dat je dan beter zit met een tweedehands of "oud" topmodel. Is dat een optie? Of moet het een nieuw toestel zijn?

Anders kom je eigenlijk vanzelf weer uit op een Moto G 2015, een Zenfone of een Oneplus..
De Moto G 2014 of die van 2015 maakt echt mooie kiekjes hoor, mooier dan mijn Nexus 5 in ieder geval. Natuurlijk is het bij weinig licht een beetje beroerd, maar het is te doen.

Zelf zou ik met dit budget in ieder geval voor een Moto G 2015 gaan, goede allround telefoon voor een eerlijke prijs.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Onlangs de "Alcatel Onetouch Idol 3" gekocht. Goed toestel en degelijke camera, maar iets minder bij weinig licht,maar dat zal je de meeste smartphones in deze prijs categorie hebben. Werkt vlot en is makkelijk te bedienen. Bij stock Android Lollipop. Uitstekend 5,5" scherm.Het scherm is volledig draaibaar zodat men de smartphone ondersteboven kan gebruiken. Zeer goede klank van JBL.
Heeft ook een kleiner broertje met een 4,7" scherm.
Rudi

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2015 11:29 ]

Verwijderd

Als je een smartphone met een betere kwaliteit bij minder licht wil, kijk dan eens naar de Motorola Moto X play. Heeft goede 21MP camera. Wel boven €300.
Rudi

• Snippo
Jeroenneman schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 10:48:
[...]

Dat is ook meteen het probleem met wat ik zoek. De iPhones en Samsungs zijn in het geheel betere toestellen waardoor de prijs ook een heel stuk hoger is. Terwijl ik in principe alleen de camera nodig heb.

De huidige Moto G is er overigens een van de eerste generatie. Denk dat ik eens even naar de nieuwe generaties kijk dan, want verder zijn het top toestellen. Anders idd even kijken of er niet een kennis is die zijn oude topmodel telefoon kwijt wil.

• DexterDee

DexterDee

Snippo schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:28:
[...]

Dat is ook meteen het probleem met wat ik zoek. De iPhones en Samsungs zijn in het geheel betere toestellen waardoor de prijs ook een heel stuk hoger is. Terwijl ik in principe alleen de camera nodig heb.

De huidige Moto G is er overigens een van de eerste generatie. Denk dat ik eens even naar de nieuwe generaties kijk dan, want verder zijn het top toestellen. Anders idd even kijken of er niet een kennis is die zijn oude topmodel telefoon kwijt wil.
Als je op de website kijkt die ik eerder linkte dan kun je daar filteren op camera eigenschappen, specifiek op lichtsterkte en type sensor. Er zijn echt een hoop telefoons (bijv. van Chinese makelij) met een prima camera en voor de rest middelmatige specs. Alle Sony EXMOR sensors van het type IMX214 en hoger icm. een lichtsterke lens maken bijvoorbeeld prima foto's in licht en donker. En dan ben je echt wel voor < €300 klaar.

• Snippo
Excuses, die post was ik vergeten 8)7 .
Ik ga het eens bekijken. :)

Edit: handige site. Daar kan ik wel wat mee :D

Edit 2: Ik zie dat de Moto G 3rd gen ook een IMX214 sensor heeft. De Xiaomi Mi4 en Jiayu S3 hebben deze ook, maar bij reviews zie ik dan weer staan dat ze bij low-light slechte foto's maken.
Ik kwam ook deze vergelijking tegen:
http://www.slashgear.com/...st-gen-original-31395179/

Best een aardige verbetering zo te zien. Ik ga verder onderzoek doen d:)b .

Edit 3: De P8 ziet eruit als een prima telefoon maar daar zit weer zo'n akelige skin aan vast. De Mi4c maakt zo te zien mooie foto's, maar die wordt lokaal niet verkocht hier... lastig.

[ Voor 111% gewijzigd door Snippo op 18-12-2015 18:49 ]

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En de Lumia 830 misschien? Die wordt nu goed afgeprijsd.

[ Voor 41% gewijzigd door Dreamvoid op 24-12-2015 15:16 ]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
DexterDee schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:58:
[...]

Als je op de website kijkt die ik eerder linkte dan kun je daar filteren op camera eigenschappen, specifiek op lichtsterkte en type sensor. Er zijn echt een hoop telefoons (bijv. van Chinese makelij) met een prima camera en voor de rest middelmatige specs.
Heel erg mee oneens. Camera is juist een ondergeschoven kindje bij chinaphones, en beter dan middelmatig heb ik nog nooit gezien. Overdag met genoeg licht lukt meestal wel maar bij minder licht of kunstlicht loop je al snel tegen grote verschillen aan met de betere telefooncamera's.
Dat je met een bepaalde sensor en bepaald type lens er al zou zijn is onzin, een camera is zoveer meer dan allen die twee elementen.
Al zouden die twee kloppen, dan nog kan de kleurreproductie slecht zijn, de belichting onjuist, de scherpstelling traag en onnauwkeurig en de postprocessing dramatisch.
Specs op papier zeggen weinig over het eindresultaat, en men bezuinigt bij chinaphones maar wat graag op (de ontwikkeling van) de camerasoftware.

[ Voor 5% gewijzigd door ASW1 op 25-12-2015 16:40 ]

• DexterDee

DexterDee

ASW1 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:37:
[...]

Heel erg mee oneens. Camera is juist een ondergeschoven kindje bij chinaphones, en beter dan middelmatig heb ik nog nooit gezien
Ik baseer mijn mening op de "fair share" aan chinaphones die ik zelf al heb geïmporteerd. En ja, daar zat (zeker qua camera) crap tussen, dat ga ik niet ontkennen. Maar telefoons als de Umi Hammer, Honor 6, One Plus One en XiaoMi 4C schieten hele behoorlijke plaatjes. Ik neem aan dat jij je mening ook baseert op hands-on ervaring, dus let's agree to disagree.

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
DexterDee schreef op maandag 28 december 2015 @ 08:11:
[...]

Ik baseer mijn mening op de "fair share" aan chinaphones die ik zelf al heb geïmporteerd. En ja, daar zat (zeker qua camera) crap tussen, dat ga ik niet ontkennen. Maar telefoons als de Umi Hammer, Honor 6, One Plus One en XiaoMi 4C schieten hele behoorlijke plaatjes. Ik neem aan dat jij je mening ook baseert op hands-on ervaring, dus let's agree to disagree.
OPO en honor zijn hier via de reguliere kanalen te koop, en reken ik daarom niet als "chinaphones"
Mi4c heeft geen geweldige camera als ik de reviews mag geloven. Met genoeg licht (overdag en buiten) doen vrijwel alle telefoons het goed zoals ik al schreef.
Een goede camera bewijst zich pas in situaties met minder licht.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Bij die Chinaphones gaat het idd meer om megapixels en lage prijzen dan fatsoenlijke foto's. Tussen 200-300 euro moet je eigenlijk gaan voor de opruiming van oude topmodellen:
- Lumia 830
- LG G3
- LG G Flex 2
- Motorola Moto X (2014)
Die hebben allemaal wel hun nadeeltjes, die Lumia heeft bv een wat karige SoC/RAM/storage, en de Androids krijgen ws geen Marshmellow update meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Dreamvoid op 28-12-2015 16:08 ]

• Snippo
Het is uiteindelijk de Moto G 2015 geworden. De Moto G is een top ding wat mij betreft en nu hebben ze er ook een fatsoenlijke camera in weten te zetten. Hij kan natuurlijk niet tippen aan een telefoon van €600, maar voor mijn moeder is het goed genoeg. En er staat gewoon stock Android op :) . Had de P8 ook nog even overwogen, maar die cashback werkte alleen bij winkels die hem voor ~€150 meer verkochten. Dat had dus niet zoveel nut.

Heb even snel een vergelijking geschoten van de 1st gen Moto G en de 3rd gen:
3rd:
Afbeeldingslocatie: http://3.t.imgbox.com/7Q3NT4pR.jpg

1st:
Afbeeldingslocatie: http://0.t.imgbox.com/q6EE6AJX.jpg

Dit is gewoon overdag in de schaduw van het kozijn. De 3rd gen blijkt het veel beter te doen in het 'donker'.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Snippo schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:54:
Het is uiteindelijk de Moto G 2015 geworden.
Mooi toestel! Als ik het topic eerder had gezien, had ik de Honor 7 nog aangeraden...
Had je 'm wel tijdens een actie moeten kopen en dan had die alsnog € 100 meer gekost als de Moto G.

Denk je wel aan de cashback-actie van Motorola? Kun je nog drie tientjes terugkrijgen heh!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
PinokkioTV schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:48:
Misschien moet je Android als eis laten vallen en je moeder verblijden met een Lumia 640 :)
Maar hoe verhouden de camera's van de 640 (8mp) en de moto G (13mp) zich tot elkaar?

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Megapixels zeggen helemaal niets, telefoons van sommige Chinese B-merken hebben veel megapixels, maar maken belabberde foto's. De Lumia 640 heeft een, voor z'n prijs, goede camera, de vorige Moto G had geen goede camera, die van het nieuwere model ken ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

• Snippo
CLB schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 01:19:
[...]
Denk je wel aan de cashback-actie van Motorola? Kun je nog drie tientjes terugkrijgen heh!
Dat wist ik helemaal niet 8)7 .
Maar ik heb hem bij Amazon besteld en daarvoor gaat het niet op zo te zien.

• potverdikkie
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-09-2022
Marly schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 01:52:
Megapixels zeggen helemaal niets
Oh, maar dat was ook niet de reden om het aantal mp's te noemen, dit was slechts bedoeld om aan te geven over welke 640 (niet XL) en moto G (2015) ik het had.
Marly schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 01:52:
De Lumia 640 heeft een, voor z'n prijs, goede camera
Hoe zal ik dit nou eens gaan interpreteren? ;)

Als je nou eens naar de toestellen tot 200 euro kijkt, is dit dan een van de betere camera's, of zijn er betere alternatieven?
Pagina: 1