MacBook Pro Medio 2012 traag als...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Normaal gesproken ben ik meer een lurker dan een poster en heb al wat pagina's doorzocht.. Alleen kom ik er niet helemaal uit. Op het moment heb ik een MacBook Pro 13 inch medio 2012, deze word trager en trager. Helemaal sinds de laatste update. Er staat bijna niks op de schijf en het RAM is bijna zo goed als vol. Draai er photoshop voornamelijk op, Office (Opent in 50 seconden een nieuw blad) en iMovie. Heb al wat tips & tricks gevolgd om het MacBookje sneller te maken alleen lijkt dat niet volledig te werken. Daarom wil ik gan uitbreiden.

Ik wil graag een SSD (Samsung 850 EVO - 250GB) en nieuw RAM in mijn MacBook pro steken, alleen twijfel ik over het type ram.

Welk RAM is aan te raden en welke is precies goed voor mijn MacBook.

Specs van Macbook:

Modelnaam: MacBook Pro
Modelaanduiding: MacBookPro9,2
Processornaam: Intel Core i5
Processorsnelheid: 2,5 GHz
Aantal processors: 1
Totale aantal cores: 2
Geheugen: 4 GB

BANK 0/DIMM0:

Grootte: 2 GB
Type: DDR3
Snelheid: 1600 MHz
Status: OK

BANK 1/DIMM0:

Grootte: 2 GB
Type: DDR3
Snelheid: 1600 MHz

Alvast bedankt :+

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:00
Hier is al heel wat informatie over te vinden.De SSD zal wonderen doen. Dat het RAM volloopt heeft te maken met OS X en is heel normaal. 8GB zal ook helpen, maar het beeld dat je RAM 'volloopt' zal niet veranderen.

EDIT: Kijk hier eens voor RAM:

http://www.memoryshop.nl/category/198084/mac-geheugen.html

Jou model ondersteund tot 16GB (Apple claimt 8GB, maar 16GB is geen probleem:
*Apple officially supports a maximum of 8 GB of RAM, but third-parties have determined that this model actually is capable of using up to 16 GB of RAM with two 8 GB memory modules.)

[ Voor 47% gewijzigd door MartijnMartijn op 17-12-2015 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook indd dat het aan het OSX ligt dat het RAM vol loopt. Mijn vraag was meer welk RAM geheugen jullie adivseren voor de macbook pro mid 2012. Ook weet ik dat het tot 16GB kan :)

Ik zit er aan te denken om dit kitje van 8GB nu aan te schaffen naar aanleiding van je link: http://www.memoryshop.nl/...-ddr3-1600-kit-van-2.html

Denk dat 16GB miss net een overkill is.

• MartijnMartijn
16 GB is inderdaad wat veel voor jouw gebruik. Die kit volstaat!

Verwijderd

Topicstarter
Ah helemaal top en bedankt voor je hulp Martijn! Ik ga de kit samen met de Evo bestellen. Morgen lekker knutselen. Ben benieuwd. Windows machines vond ik geen probleem om te openen, hier krijg ik wel zweet handjes van haha. ;)

• MartijnMartijn
De MacBook is juist super makkelijk om te openen. Als je ergens niet bang voor hoeft te zijn is het wel deze 'operatie'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:29
Ik kan bevestigen wat Martijn zegt, veel makkelijker kan "Tweaken" niet worden.
Je kunt je altijd inlezen via iFixit , ik heb het juiste model al gekozen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een MacBook Pro van 2012 die héél erg traag is? Ik zou zeggen: hang de harde schijf die je nu gebruikt eens aan een USB-poort en werk een poosje vanaf daar. Is de boel nu sneller? Dan is de SATA kabel stuk, dat komt bij de 2012 modellen nog wel eens voor.

Als het meer het gevoel is dat de boel zo traag is dan kan upgrade naar een SSD en/of RAM een goede zet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De uitbreiding is gelukt en mijn Mac draait weer als een zonnetje. Geheugen zat zo goed als vol volgens de monitoring, HD had ik sowieso al het gevoel van dat hij binnenkort het zou gaan begeven. Ligt dus niet aan de sata kabel :)!

Topic mag van mij op slot! Nogmaals bedankt Martijn en Electromonkey
Pagina: 1