Windows 10 geluidsproblemen

Pagina: 1
Acties:

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-09 14:02
Ik heb een windows 10 pc en als de pc een tijdje aanstaat dan wil het wel eens voorkomen dat een video wel afspeelt maar de progessbar blijft dat steken op 0 en er speelt geen geluid af.

Dit heb ik met alle media afspelers. Zowel browsers als VLC. Dus het is niet specifiek een programma. Verder gebruik ik een externe geluidskaart ivm studio monitoren en heb de laatste driver van zowel me externe geluidskaart als van realtek.

Verder heb ik gelezen dat flashplayer problemen kan geven maar deze is al verwijderd dus is het ook niet.

Wanneer ik mijn pc aan en uit zet dan doet ie het weer even. Kan soms uren duren voordat het probleem weer terug is.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:14

D4NG3R

kiwi

:)

Welke PC? Alle drivers up-to-date? Geen rotzooi als codecpacks draaien? Hardware acceleratie staat aan of juist uit?

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 17-12-2015 17:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• kingre
Is een wat oudere HP, maar het werkte eerst perfect me geluid. Sinds windows 10 eigenlijk pas last van. En heb me drivers al een aantal keer gecontroleerd maar die zijn allemaal up to date. Verder heb ik geen codecpacks draaien.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Wat definieer jij als 'een wat oudere HP'*? Het systeem van mijn ouders is nu bijvoorbeeld een jaar of 6 oud en dankzij de VIA audiochip kan ik deze niet naar Windows 10 upgraden. Ja, het zou wel kunnen; maar dan moet er een externe audiokaart worden gekocht. :P

*En welke externe geluidskaart heb je precies?

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 17-12-2015 17:25 ]

• kingre
Ook wel jaartje of 6 denk ik. Maar geen idee wat voor geluidskaart erin de pc zelf zit. Maar de externe is een tascam us122 Mk2

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

En die heeft netjes drivers voor Windows 10? Zo ja: Schakel in de BIOS de onboard audiokaart uit en kijk of het dan beter gaat.

• kingre
Ik vrees niet dat die windows 10 drivers heeft(de Tascam).

Edit:
Blijkbaar is het dus de tascam. Is er een manier om het te laten werken? Of heb ik pech?

Edit 2:
Nog wat aanvullende info
Het is een hp pavillion elite hpe 350 met een realtek interne kaart.

Edit3:
Zit er aan te denken om een focusrite solo te halen. Lost dat het probleem op denken jullie?

[ Voor 86% gewijzigd door kingre op 18-12-2015 01:10 ]

Pagina: 1