• mbrk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:27
Ik gebruik dit programma met een Dymo Labelwriter 450 op Windows 7. Tot deze week ging dat zonder problemen. Sinds deze week start dit programma niet meer op. Bij het starten van het programma komt achtereenvolgens twee foutmeldingen.

Onherstelbare fout
"De waarde System.windows.controls.Gridview.columns.Count:6
kan niet worden toegewezen aan eigenschap View van object System.Windows.controls.Listview. Methode niet gevonden: Boolean
System.Windows.Automation.Provider.ISelectionProvider.get_CanselectMultiplq(). Fout bij Object system.windows.controls.GridvView in opmaakbestand Dymo.DLS;component/mainwindow.xaml"

De tweede foutmelding:
Onherstelbare fout
"De objectverwijzing is niet op een exemplaar van een object ingesteld."

Met google kwam ik een verwijzing tegen die duidde op het ontbreken van de juiste printerdriver.

Ik heb inmiddels de Dymo Label software en de printerdrivers meerdere keren geïnstalleerd. In eerste instantie over de bestaande installatie heen en inmiddels ook nog nadat de software was verwijderd. Bij de nieuwe installatie wordt ook MS Visual C++2010 X86/x64 geinstalleerd. Ook deze heb ik inmiddels een aantal keren verwijderd maar de installatieprocedure plaatst ze weer terug. De installatiesoftware en drivers heb ik van de Dymosite gedownload.

De software en driver ook geïnstalleerd op een andere PC en daarop de Labelwriter 450 aangesloten. Dan start de programmatuur op en functioneert dan naar behoren.

Inmiddels ook een bericht gestuurd naar de supportafdeling van Dymo maar daar nog geen reactie op gekregen.

Iemand enig idee in welke hoek ik zelf nog kan zoeken voor een oplossing? Alvast dank voor de hulp.

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
- uninstall de drivers en de software
- verwijder de usb kabel
- reboot
- kijk of de map "C:\Program Files (x86)\DYMO\DYMO Label Software" leeg is
- installeren als administrator dat helpt
- plaats de kabel in een andere usb poort
- eventueel installeren in een andere map
- niet de Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package verwijderen

De dymo software werkt niet echt fijn. De printer driver delen over het netwerk geeft ook problemen met fonts en marges. Bah. maar sinds ik de dymo heb aangesloten op mijn nas merk ik dat het wel stabieler is en ik hoef de andere PC waarop het voorheen gedeeld was ook niet meer aan te zetten. Ideaal.

• mbrk
Helaas, drivers en software verwijderd. Ook de dymo mappen in ProgramData en de users mappen. Opnieuw opgestart en de software installatie opnieuw gedaan (zowel met als zonder administrator rechten) Daarna op een andere usb poort de printer aangesloten. Vanuit de driver is een testpagina te printen maar de dymo software blijft crashen met de eerder vermelde foutmeldingen.

Inmiddels nogmaals geprobeerd te installeren als administrator. Daarvoor eerst de software, drivers verwijderd en alle verwijzingen naar Dymo in het register verwijderd. Ook daarna crasht het programma bij het opstarten met de eerder genoemde foutmeldingen.

[ Voor 26% gewijzigd door mbrk op 17-12-2015 19:06 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:05
Heeft een andere toepassing niet per ongeluk een update gekregen die de dymo software in de weg is gaan zitten?

Ik had voor mijn zebra-labelprinters een Dymo 450 Twin turbo, Deze raakte van slag bij gebruik van een DVB-T usb dongle.En dan vooral bij gebruik van de afstandsbediening. (Voornamelijk bij zenderwissels, gids en uitschakellen.)

Welke programma's hebben ongeveer tegelijkertijd een update gehad?

Uiteraard is de tip om een andere usb poort te proberen aan te raden.

Ik neem trouwens aan dat je de DYMO V8 drivers en software even opnieuw van de website gedownload hebt? (eventueel ook met een andere computer/verbinding? (om uit te sluiten dat je nu steeds een corrupt-installatiebestand gebruikt.)

• mbrk
Updates in deze periode waren:
adobe flash player
itunes en icloud
dropbox
silvercloud
opera 34
glasswire

Inmiddels nog geprobeerd het microsoft.net framework te herstellen
dat loste niets op: dus gedeinstalleerd en opnieuw gedownload en geinstalleerd. Geen oplossing

Ook een nieuwe versie van de Dymo Labelsoftware gedowndload. Zal dat nog een keer proberen van een andere pc. Heb inmiddels drie USB-poorten geprobeerd en 2 kabels,

kwam via google op een website terecht waar je testlabels vanuit de browser kon printen. Die komen er in ieder geval wel goed uit. Lijkt er op dat het probleem zit in de Labelsoftware en niet in de driver.

Ook nog even gekeken naar de geinstalleerde windowsupdates:
- defender
- beveiligingsupdate voor MS office compatibility Pack Service Pack 3
- diverse beveiligingsupdates windows 7, silverlight, office 2007
- beveiligingsgupdate microsoft .net framework 3.5.1

Ga die laatste eens proberen te verwijderen.

• mbrk
De beveiligingsupdate van Microsoft .net framework 3.5.1 (KB 3099865) verwijderd en het programma crasht niet meer bij het opstarten en werkt vervolgens normaal.
Dank voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718363

Je kan ook steeds de DYMO Helpdesk contacteren via www.dymoservice.com. Zij kunnen je verder helpen.
Pagina: 1