Compabiliteit netwerkswitches en Wake-On-Lan

Pagina: 1
Acties:

• lenn2l
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-02-2024
Hallo medetweakers,

Om ons thuisnetwerk -eindelijk- eens volledig af te maken ben ik van plan om in de nabije toekomst een unmanaged 16-poorts gigabit switch aan te schaffen. Binnen het netwerk wordt de DHCP geregeld door een ASUS RT-N66U op DD-WRT en is een zelfbouw NAS draaiend op Linux aanwezig in het netwerk. Gezien ik het onnodig vind om deze 24/7 te laten idlen ben ik van plan de server te vanuit suspended mode te booten wanneer deze door een PC binnen het netwerk wordt benaderd.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de TP-Link TL-SG1016D, maar na Google raad te hebben gepleegd zag ik al snel dat mensen problemen ondervonden met Wake-On-Lan wanneer deze switch werd gebruikt.

Hebben jullie andere adviezen dan wel ervaringen met dergelijke (budget) switches in combinatie met WOL? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Wol is een broadcast protocol en zou door elke switch doorgegeven moeten worden.

Als dat niet werkt krijgen je windows systemen ook een probleem,want netwerk name resolving in een Lan gaat ook via broadcasts en dhcp requests ook.
(Tenzij je een DNS server optuigd).

[ Voor 47% gewijzigd door Ben(V) op 18-12-2015 15:28 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenn2l
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-02-2024
Top bedankt, weer iets geleerd!