Vreemde manier van afsluiten van desktop na installeren SSD

Pagina: 1
Acties:

• Milad Dalir
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-01 14:06
Hoi,

Ik heb onlangs een 850 EVO 250 GB ssd schijf geinstalleerd en alles werkt in principe goed. Echter als ik mijn computer afsluit (shut down), dan sluit windows zich snel af en krijg ik zwart beeld op mijn monitor, maar mijn computer staat nog daarna 10 seconden nog extra aan. Ik vraag me af waarom de PC nog 10 seconden daarna aan staat en is er een manier om dit te kunnen 'fixen'? Hetzelfde heb ik met mijn laptop, ook hier heb ik dezelfde ssd geinstalleerd en krijg ik hetzelfde fenomeen.

Groeten,

Milad

dit is mijn desktop: http://h20564.www2.hp.com...ay?docId=emr_na-c01989079

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 10:35

MarvinJames

Theatermaker

Klinkt mij persoonlijk niet bijzonder vreemd.

Mijn MacBook uit 2007 heb ik toevallig vorige week geüpgraded met een 850 EVO 250GB. Deze gaat nu letterlijk binnen 2 seconden na "shut down" op zwart en dan nog 1 seconde later gaat ook de fan uit.

Dat is wel een stuk sneller dan 10 seconden, maar volgens mij is het niet raar hoor Milad Dalir.

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Sinds Windows 8 is dit het standaard gedrag van Windows. Afaik blijft je PC nog aan met het scherm op zwart om de kernel naar de hibernation file te schrijven om de volgende keer weer snel te kunnen booten. Correct me if I'm wrong ;)

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Energiebeheer 'snel opstarten' uitzetten. Start sowieso al snel op met een 850 EVO :)

stomp niet af, blijf slijpen

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
GerardVanAfoort schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:19:
Energiebeheer 'snel opstarten' uitzetten. Start sowieso al snel op met een 850 EVO :)
Als TS Windows 10 heeft, dan heeft dat "snel opstarten" uitzetten weinig zin. Windows 10 lapt de persoonlijke instellingen van gebruikers aan hun laars. Na de november build bijvoorbeeld stond "snel opstarten" weer aan. (Wat ik eerst had uitgeschakeld dus)

[ Voor 4% gewijzigd door dennis_rsb op 18-12-2015 11:18 ]

• ElMaestro
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-01 08:00
-

[ Voor 127% gewijzigd door ElMaestro op 06-12-2021 00:19 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dit heb ik ook met mijn desktop PC.
Heb zelf het gevoel dat de SSD zo rete snel is dat de PC het niet kan bijbenen :D

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Pagina: 1