Kant en klare linux distributie

Pagina: 1
Acties:

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ok ik weet niet hoe ik dit moest beschrijven vandaar de wat rare titel.

Ik zit met het volgende, ik denk dat de bootdisk (met daarop ubuntu server) van mijn nas stuk is. Maar ik heb momenteel geen scherm, toetsenbord en muis, dus ik heb een linux distributie nodig die meteen doorstart zonder input en vervolgens mij SSH toegang kan geven.

Hoe krijg ik dit voor elkaar/bestaat er zoiets?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:02
Het is misschien een oplossing waar je niet zo snel aan zou denken, maar als je OpenElec vanaf USB stick start, dan gaat 'ie volgens mij direct van boot naar mediaspeler-scherm, heeft ssh toegang, is een linux distributie... XBMCbuntu zou een ander alternatief kunnen zijn.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je bent vrij om zelf een Live CD te maken. Je bent dan wel even bezig, maar je kan heel snel klaar zijn ermee, omdat je eigenlijk niets dan CLI nodig hebt.

Maar weet je ook de bootvolgorde van je NAS? Want als je HDD als eerste boot device hebt staan, dan heb je er sowieso niets aan.

Misschien is het handiger om uit te leggen wat je nou wilt doen, want je kan net zo goed alle schijven uit je NAS in je eigen PC stoppen en dan met Ubuntu live starten en doen wat je wilt doen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
OpenWRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

http://www.supergrubdisk.org/ ?

wat is precies het probleem?
meerdere schijven?

Maar ik heb momenteel geen scherm, toetsenbord en muis,
zeker niet nodig, ssh mobieltje/tablet, maar ssh komt pas later(init). daarvoor kan er al veel opgelost worden, of juist het probleem zijn.

https://grml.org/.
Edit boot/syslinux/grml32_small_default.cfg and append “hostname=sshd ssh=Start123” to the line starting with “append”

[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 18-12-2015 15:35 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards