[EXCEL 2013] functie taal veranderen

Pagina: 1
Acties:

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 12:59

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
Hallo,

Ik heb MS Excel 2013 Nederlandse versie, waarin het nogal irritant is op de onderstaande link ernaast te moeten houden om de vertalen van de functies op te zoeken.
http://dolf.trieschnigg.nl/excel/index.php?langids=en+nl
Wie heeft het ook bedacht om in de vertaalde functienamen punten te schrijven terwijl die niet ik de EN/US functie voorkomen.

Ik wil dus de taal van de functies die je moet in voeren veranderen (waarbij de menutaal enz. gewoon NL blijft).

Als ik hierop zoek kom ik eigenlijk alleen maar tegen hoe je de taal van het programma veranderen, en niet de specifiek de taal van de functie invoer veranderd.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan wijzigen?

Alvast bedankt voor de reacties,
ZP

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Bedoel je misschien Proofingtools?
http://www.microsoftstore...dd-11e5-b82d-00505694526f

Na de installatie sluit alle Office applicaties.
Start > Alle programma's > Office 2013 > Office Language preferences
Kies de combinatie die jij wilt hebben.
Language Packs give you the flexibility to customize Office in the language of your choice. You can switch only proofing tools, such as spell checker, dictionary, and thesaurus, or if you want, switch the entire application, including menus and help content, into the language of your choice.
update: of je zoekt in v&a een tweedehands Office 2016 in het Engels dan kan je weer een paar jaar voorruit

[ Voor 4% gewijzigd door donderdraak op 17-12-2015 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Dan word volgens mij Excel geheel in het engels vertaald, toch?
Ik wil gewoon alles behouden zoals het nu is, alleen voor de functies de normale engelse invoer hebben.
Dus dat ik IF en COUNTIF kan gebruiken ipv ALS en AANTAL.ALS
Dat moet toch mogelijk zijn neem ik aan, zonder iets erbij te kopen omdat engels zeker voor functies enz DE standaard taal is.
Wel erg appart van MS dat zulke dingen los aangeschaft kunnen worden voor een aantal talen en dat het voor veel andere gratis is.

[ Voor 18% gewijzigd door zekerpixels op 18-12-2015 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Bij mijn weten is dit een gevalletje ermee leren leven (ofwel Engelse menu's ofwel Nederlandse functienamen). Engelse formules kun je vertalen naar Nederlandse met http://en.excel-translator.de/translator/

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Engelse menus is mee te leven, ik tik nu veel te vaak een functie verkeerd en functies vertalen uit voorbeelden ofzo schiet ook niet echt op.

In office 2010 (andere pc) staat ook alles op Nederlands en de engelse functies werken gewoon. Toch de opties nog eens doorlopen.