Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:28
Even om wat uit te sluiten voordat ik met geld ga strooien.
Ik kom er zelf niet echt uit namelijk.

Via de V&A heb ik een Asus R9270-DC2OC-2GD5 gekocht. Deze kaart heeft 3 uitgangen, namelijk
Resolutie DVI Max Resolution : 2560x1600
Interface DVI Output : Yes x 1 (DVI-I), Yes x 1 (DVI-D)
HDMI Output : Yes x 1
Display Port : Yes x 1 (Regular DP)

Nu wil ik op deze kaart 2 x een Iiyama Prolite B2783QSU-B1 aansluiten die een resolutie hebben van 2560 x 1440.
De uitgangen op deze monitor zijn, DVI-D, HDMI, DisplayPort.

Is dat wel mogelijk? En zo ja zijn er dan andere kabels nodig?

[Voor 5% gewijzigd door Simbob op 17-12-2015 13:13]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 02:33
Dat gaat gewoon prima. Ik zou het via DP en HDMI aansluiten.

Battle.net tag

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01 17:22

E65

Aka Thunderstorm65

Wat wil je met het systeem gaan doen?
Vraag is wel of de grafische kaart krachtig genoeg is om 2 schermen op die resolutie aan te sturen.

Doet graag mooie dingen met geluid

• Simbob
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:28
Bedankt voor de info zo ver.

Er worden geen grote spellen gespeeld. Hooguit een keer oude game, maar niet de nieuwste games.

• thunder7
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:52

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

DVI is lastig, er zijn namelijk 2 soorten die vaak verwarrend afgekort worden.

DVI-I en DVI-D hebben te maken met het wel (DVI-I) of niet (DVI-D) doorgeven van een analoog signaal. Je kunt een 'oude' vga kabel-converter dus niet aansluiten op een DVI-D uitgang.

Daarnaast heb je dual-link dvi, wat nodig is voor resoluties boven de 1920x1200.

In jouw geval zijn de uitgangen (of ten minste één) dual link, want er staat 2560x1600.

Het zou dus ook via DVI moeten kunnen, als je toevallig nog een of twee dual-link dvi-kabels heb liggen.
Het verschil tussen DVI-I en DVI-D doet voor jouw schermen niet ter zake.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True