Beste Tweakers,
Ik ben niet helemaal tevreden over de huidige performance van mijn desktop. Het mag allemaal wat vlotter. De computer is helemaal clean, nauwelijks wat op geïnstalleerd en reageert in principe snel en goed. Het probleem is alleen dat ik alsnog niet tevreden ben. Toen ik deze desktop net in mijn bezit had was hij duidelijk sneller. (alweer 4 jaar geleden).
Waar ik tegenaan loop:
Booten mag vlotter;
Laden van games mag sneller;
Hogere framerates in games.
Ik zoek een?
Maakt me niet uit als ik maar een een (flinke) performancewinst kan boeken
Wat is je budget?
€500,- voor losse onderdelen en als dit niet mogelijk is €2000,- voor een nieuwe game computer
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alternatieven.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige hardware:
Core i7 2600 3.4ghz
8GB Ram
Radeon 280X 3GB
120GB Samsung SSD
2TB HDD Seagate
Ik wil alleen upgraden als het mij écht een flinke performancewinst kan geven. Als ik de nieuwe generatie i7 processoren vergelijk met mijn processor dan is de performancewinst te laag -+10%. Een duurdere videokaart is misschien een optie zolang ik met mijn huidige hardware setup het maximale eruit kan halen.
Alle advies is welkom
Ik ben niet helemaal tevreden over de huidige performance van mijn desktop. Het mag allemaal wat vlotter. De computer is helemaal clean, nauwelijks wat op geïnstalleerd en reageert in principe snel en goed. Het probleem is alleen dat ik alsnog niet tevreden ben. Toen ik deze desktop net in mijn bezit had was hij duidelijk sneller. (alweer 4 jaar geleden).
Waar ik tegenaan loop:
Booten mag vlotter;
Laden van games mag sneller;
Hogere framerates in games.
Ik zoek een?
Maakt me niet uit als ik maar een een (flinke) performancewinst kan boeken
Wat is je budget?
€500,- voor losse onderdelen en als dit niet mogelijk is €2000,- voor een nieuwe game computer
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alternatieven.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Huidige hardware:
Core i7 2600 3.4ghz
8GB Ram
Radeon 280X 3GB
120GB Samsung SSD
2TB HDD Seagate
Ik wil alleen upgraden als het mij écht een flinke performancewinst kan geven. Als ik de nieuwe generatie i7 processoren vergelijk met mijn processor dan is de performancewinst te laag -+10%. Een duurdere videokaart is misschien een optie zolang ik met mijn huidige hardware setup het maximale eruit kan halen.
Alle advies is welkom