• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-05 14:50
Beste Medetweakers,

Na een flinke poos genoten te hebben van mijn Samsung ativ book 8, Is het tijd voor een Update.

Ik heb al 3 update's gemist met mijn 3e generatie core i7, en de 6e generatie ligt alweer in de schappen.
Als je de ativ book 8 bekijkt, kom je al vrij snel tot een korte conclussie: "Veel power in een vrij compacte behuizing".

én dat is nou precies wat ik zoek! :9
--------------------------------------------------------------------------------------

Maar even een technische lijst van wat ik zou willen:
-Een échte quad-core i7
-Krachtige Videokaart (Nvidia GTX klasse)
-Minimaal 16GB ram (hoeft er niet per direct bij aanschaf in te zitten, als het maar geinstaleerd kan worden)
-Goed scherm 15,6 '(1920x1080+) -> liever een 1080P scherm met goede kleuren dan een 4K scherm met onacurate kleuren :/

Qua OS, groeien appels toch echt in een boom en niet op een bureau :+

Budget: Rond de €2000. Moet genoeg zijn? :?

------------------------------------------------------------------------------------

Kort samengevat, een laptop die veel kan, maar geen 5 kilo weegt. Ik zoek dus niet van die complete game laptops die een uurtje mee gaan op de accu. Moet ook zakelijk verantwoord zijn! kerstverlichting mag in principe wel, als het ook maar UIT kan :*)

Laptop gaat elke dag mee in de auto of trein, maximale formaat is daarme beperkt tot 15,6'. Gewicht en accuduur zijn ook niet geheel onbelangrijk

----------------------------------------------------------------------------------

Welke laptops spreken mij aan,

De MSI GS40 OF GS 50 reeks (zijn er 2 varianten van)
-8 GB ram & 256GB SSD
-16GB ram & 128 GB SSD

Nu is dat allemaal niet zo heel bijzonder, dan kies ik voor de 265GB SSD & prik ik er zelf een RAM slot in. MAAR ik kan er niks over lezen qua scherm en de kwaliteit daarvan is. Of ik kan echt niet googlen |:(

Maar (mijn) algemene indruk over MSI is 'mwoah'. Ik zie een hoop plastic, wat metaal, en veel kerstverlichting. Voor de rest lees je veel over matige (gehorige) koeling. En dat de bouwkwaliteit soms wat te wensen over laat. Wie o wie heeft wat meer inside kennis over MSI? _/-\o_

-------------------------------------------------------------------------

Nu is mijn oog nog langs wat anders lekkers gegleden, namelijk de Razer Blade! :o
Een 14' laptopje dat serieuze power packt in een kleine behuizing.

Maar waarom nou deze laptop, nou een 14' IGZO 4K Scherm die gekalibreerd is (grafisch hartje gaat sneller kloppen :9~ ) Vind ik hem redelijk strak qua behuizing (als je de lampjes uitzet kan die netjes op een conferentietafel, en dan vragen ze zich af waarom ik een macbook zwart heb geverft 8)7 )

nadelen van deze laptop, nog een 4e generatie CPU :F

Zijn er nog andere leuke optie's die ik zou kunnen overwegen.
Een sterke grafische kaart is echt een must vanwege render software die GPU accelerated is. Minimaal GTX960. Voorkeur gaat toch echt uit naar een 970 of 980M (980 in een kleine behuizing....ja ja i know 8)7)

Budget: Rond de €2000. Moet genoeg zijn? :?

Alvast bedankt luitjes _/-\o_

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olrac.Srednjim
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-10-2022
http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-15-9550-laptop

Geen 970 of 980 kaart maar 960gtx....

[ Voor 19% gewijzigd door Olrac.Srednjim op 17-12-2015 14:27 ]

Dell XPS 15 9550 FHD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
Al naar de best buy guide gekeken?
reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2015

Betreft een laptop met een zakelijk uiterlijk, maar wel serieuze hardware.

IPS Scherm kan je achteraf kalibreren als je 100% correcte kleurweergave wilt, als dit minder relevant is, dan is het standaard IPS scherm naar alle waarschijnlijkheid ruim voldoende.

Betreft overigens de Clevo P650RE6

[ Voor 6% gewijzigd door Azerion op 17-12-2015 15:08 ]

• EXpaND
Azerion schreef op donderdag 17 december 2015 @ 15:06:
Al naar de best buy guide gekeken?
reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2015

Betreft een laptop met een zakelijk uiterlijk, maar wel serieuze hardware.

IPS Scherm kan je achteraf kalibreren als je 100% correcte kleurweergave wilt, als dit minder relevant is, dan is het standaard IPS scherm naar alle waarschijnlijkheid ruim voldoende.

Betreft overigens de Clevo P650RE6
Zeer goeie optie! Ben overigens niet bekend met BTO.
Ziet er wel goed uit qua koeling met 3 grote fans. Maar zoals ze in de beschrijving zeggen is de accuduur niet erg lang. Moet het wel een presentatie lang uithouden (3 a 4 uur) Dat zal hij niet volhouden.

De 960 lijkt me net wat te traag voor de toepassingen waarvoor ik hem ga gebruiken.
Toch ga ik mij hier even in verdiepen, thanks voor de tip! _/-\o_

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

• WouterL
  • Laatst online: 07:09
EXpaND schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:30:
[...]

Ziet er wel goed uit qua koeling met 3 grote fans. Maar zoals ze in de beschrijving zeggen is de accuduur niet erg lang. Moet het wel een presentatie lang uithouden (3 a 4 uur) Dat zal hij niet volhouden.

De 960 lijkt me net wat te traag voor de toepassingen waarvoor ik hem ga gebruiken.
Het is een 960M gtx. Groot verschil. Zeker gezien de 960M gewoon een 860M is. Je kunt een 860M zelfs dusdanig flashen tot een 960M. Lijkt me dan voor jouw toepassingen wat minder interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
  • Laatst online: 01-07 19:53
EXpaND schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:30:
[...]

De configuratie is mogelijk vanaf een 960m(P650RA), je hebt ook een 970m (Dit is de P650RE6) en een 980m(P650RG) variant, dit zijn allen Clevo laptops(BTO levert Clevo).

Ik adviseer je dan ook om minimaal voor 970m te gaan, echter is bij Clevo ook de 980m binnen bereik met jou budget.

Wat betreft accuduur, het is natuurlijk de vraag wat wil je doen tijdens deze uren? ga je zware grafische taken uitvoeren? dan garandeer ik je dat geen enkele laptop op de huidige markt het 3 a 4 uur zal uithouden op de batterij.

Heb je het over Internet browsen/Aantekeningen maken, dan wordt de Grafische kaart uitgeschakeld en maakt het systeem gebruik van de GPU in de CPU en is de accuduur 6 uur.

Uit de review van Tweakers:
Gebruik je de laptop echter om gewoon mee te browsen, dan blijkt de accuduur best mee te vallen. In onze browsetest kwamen we uit op een accuduur van zes uur.
Hier kan je bijvoorbeeld de Clevo variant direct bestellen:

GTX970m
http://www.laptopplus.nl/...ch-clevo-p650re6-gtx-970m

GTX980m
http://www.laptopplus.nl/...nch-clevo-p650rg-gtx-980m

[ Voor 7% gewijzigd door Azerion op 17-12-2015 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Dat zijn zeer goeie opties Azerion, zeker iets dat ik ga overwegen.
Heb al een mailtje gestuurd naar BTO of zij de configuratie ook naar wens aanpassen (op de website kun je alles al selecteren, maar voornamelijk het scherm is waar ik over twijfel)

Qua taken tijdens een presentatie, dit is dan voornamelijk powerpoint, en inderdaad aantekeningen maken. Het zware werk moet gebeuren voor de presentatie's :9

bedankt voor de tips, mocht iemand nog een optie weten, altijd fijn! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-07 00:29
Na je verhaal gelezen te hebben lijkt mij de eerder voorgestelde Dell XPS 15 (9550) de laptop die perfect aansluit bij je wensen. Door de extreem dunne bezels de kleinste 15" laptop die er is. Wanneer je de versie neemt van €2.199,- (hier kan je nog 10% "studenten korting" op krijgen) heb je een 4k gecalibreerd scherm die 100% SRGB en 100% AdobeRGB weer kan geven. Een kleurechter scherm vind je simpelweg niet op een laptop. In deze versie zit een klein formaat M2 ssd waardoor je een grotere accu hebt dan bij de goedkopere versies. Hier kan je met gemak ~6,5 uur uit halen met actief gebruik tijdens browsen/video's bekijken.

Mag ik vragen welke programma's je gaat gebruiken? De door jou genoemde Razer is naar mijn weten de enige 'compacte' laptop met een grafische kaart die beter is dan de gtx960m. Maar die is dan ook gelijk €3.000,- voor de goedkoopste versie in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXpaND
Ik ga meerdere grafische software gebruiken, waaronder het adobe paket. Dat is allemaal niet zo heel spannend.

Voor de rest is het 3D software zoals 3DsMax / sketchup en Revit, sommige cachen het model in het grafisch geheugen. Daarvoor wil ik zo veel & en snel mogelijk geheugen hebben. Een GTX960M met 6GB aan ram is leuk, maar die is niet krachtig genoeg om ook alle 6gb daadwerkelijk te gebruiken.

Tevens zijn diverse render software voor bovenstaande 3D paketten ook CUDA accelerated, waardoor de videokaart meerekent in het render proces. = snellere videokaart = kortere rendertijd :9

Minder maar sneller geheugen heeft soort van de voorkeur. GTX970 & 980 zijn er in 4+ gb varianten te krijgen. Dat spreekt mij wel aan.

Daarbij, voor dik 2000 euro vind ik een GTX960 met (maar) 2GB een beetje karig. En om dat dan ook nog een 4K scherm aan te laten sturen....mwoaaaaaah ik weet het niet. :/

Ik ben nu diverse reviews van de MSI GS serie aan het lezen, hoe die omgaan met hitte & geluid. Dat is waar ik over twijfel. Maar die hebben wel een 970 aan boord. Headcruncher dit! |:(

Pagina: 1