Advies nodig: Goede sleutels

Pagina: 1
Acties:

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 11:36
Ik heb zo'n 7 jaar geleden al mijn sloten vervangen voor Nemef SKG** sloten met gelijke sleutels.
Super handig natuurlijk, zowel de poort, schuur als huis sloten werken met 1 sleutel.

Maar, het lijkt er op dat 7 jaar het max is voor de sleutels: In 1 week tijd zijn er gewoon twee afgebroken waarvan 1 in een slot!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nKJVLBF.jpg?1

We hebben ze gewoon normaal gebruikt, geen gekke dingen.
Anyway, aangezien het nu hard gaat met de reserve sleutels en de schuur geen SKG slot meer heeft, ben ik op zoek naar nieuwe sloten.

Nemef ben ik dus geen fan meer van, en er is genoeg keuze in kwalitatief goede sloten. Ik denk aan DOM, Ankerslot, EVVA, etc. De vraag is dan ook, welk kwaliteitslot heeft ook heel erg goede kwaliteit sleutels?

Let me know! :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:53
Ik gebruik al jaren een gelijksluitende SKG*** set van Ivana (necoloc). Zat in het toenmalige huis van mijn vriendin en die set hebben we toen zij in 2008 bij mij introk verhuisd naar mijn huis. Die set is geleverd met erg stevige sleutels en ze worden in ieder geval sinds 2008 zeer intensief gebruikt. Onze katten mogen niet naar buiten, dus als ik even naar buiten loop, trek ik altijd de voordeur dicht en dan heb ik mijn sleutel weer nodig. Dus even iets uit de auto / brievenbus halen of iets in de container gooien betekent altijd weer iets met sleutels doen.

Kortom: zowel mijn huissleutel als die van mijn vriendin worden al meer dan tien jaar meermalen per dag goed gebruikt zonder dat je iets van slijtage aan sleutels of sloten gaat merken.

Punctuality is the politeness of kings

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik zie geen reden om sleutels in de beslotenheid van TL te bespreken, dus tikje richting AZ

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

cylinders met dit soort sleutels:
Afbeeldingslocatie: http://www.mul-t-lock-online.com/store/images/description/mul-t-lock-mt5-cylinder-exploded-diagram.jpg

Familie heeft nu van dit soort cylinders, die sleutels zijn erg stevig en de sloten erg veilig.
(niet met een schroef eruit te trekken etc)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49

Typhone

Who Dares Wins

Mauer New Wave 5 zijn zo ongeveer de beste sloten voor particulier gebruik die je kunt kopen. Kosten zo'n 190 euro voor een set met certificaat. Ik heb voor 2 deuren iets van 600 euro betaald (6 sleutels in totaal).

Aanvulling: Die werken overigens precies volgens het principe van yakuza hierboven :)

[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 17-12-2015 21:24 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
Mul-t-lock dus.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-10 07:49
Je gaat alle sloten vervangen omdat je sleutels breken? Kun je niet gewoon sleutels bij laten maken of...?

...

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:31
IceM schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:15:
Je gaat alle sloten vervangen omdat je sleutels breken? Kun je niet gewoon sleutels bij laten maken of...?
Ik dacht ook al...... :?

Verwijderd

1 afgebroken in het slot, slot dus niet meer bruikbaar..
Cilinder vervangen en je zit met 2 verschillende sleutels..

Snap de TS wel..

• KnoxNL
  • Laatst online: 18:31
Meestal zijn ze er toch prima uit te krijgen hoor..

Toegegeven, dit jaar heb ook wel 1 slot uitgeboord. Duurde wel even maar gelukkig goede boor bij de hand.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:30:
1 afgebroken in het slot, slot dus niet meer bruikbaar..
Cilinder vervangen en je zit met 2 verschillende sleutels..

Snap de TS wel..
Een beetje slotenmaker kan ook gewoon cilindersloten leveren die bij een sleutel passen. Maar een los slot is vaak nog steeds goedkoper, dat klopt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Als het goed is heb je een code bij de slot gekregen, je kan bij elke goede sleutelmaker of direct bij de fabrikant zo nieuwe sleutels bijbestellen. Ook een bijpassende cilinder kan je prima bij bestellen.
Als je je huis veiliger wil maken zou je eens moeten kijken naar deurbeslag met kerntrekbeveiliging. Die dekken je complete slot af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-10 16:43

Onbekend

...

Raar dat twee keer een sleutel in het zelfde slot afbreekt.
Moet je kracht zetten om de sleutel rond te draaien? Zo ja, dan moet je het slot misschien gewoon smeren.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:44

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

M&C Color cilinders?
Afbeeldingslocatie: http://sleutelboer.nl/wp-content/uploads/2013/03/color_52-705x350.jpg
Tip: Een set van 3 gelijksluitende cilinders kost bij de gamma 99 euro.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-10 11:36
Zo, weer terug van een welverdiende vakantie! Duurde wat langer dan geplanned om te reageren.
Ten eerste, allen bedankt voor het reageren.

Even ter verduidelijking:
  • 1 slot (schuur) is niet meer beschikbaar omdat de sleutel er in is afgebroken (uitboren lees ik... klinkt lastig! :) )
  • Ik heb natuurlijk (wijze les) het certificaat niet meer
  • Ik wil wel graag 1 sleutel voor alle sloten hebben
  • Er zijn 2 sleutels binnen 1 week afgebroken. Deze werden dus voor alle sloten gebruikt.
Het lijkt me verstandig om dus een compleet nieuwe set aan te schaffen, certificaat goed te bewaren en de sloten beter te onderhouden. Vandaar mijn vraag voor de beste kwaliteit sleutels.

De M&C Color sleutels lijken mij niet echt sterk, maar dat kan ook komen door de plastic kleuren cover. Mul-t-lock klinkt interessant. Ik ga hier eens naar kijken. Ander suggesties mogen natuurlijk ook nog steeds! :)

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:49
M&C Color heb ik ook. Sleutels zijn erg goed, zeker niet slap. Wel aan de grote kant vergeleken met andere sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Die M&C Color SKG zijn naar mijn mening niet heel goed. Erg grote sleutels en redelijk gammel.
Maar ja hoe vaak word je slot serieus op de proef gesteld? Waarschijnlijk nooit.
Echter zou ik toch voor je eigen gemoedsrust een setje AXA sloten halen met antikern trek.
Kost je 20 euro meer maar het is de meerprijs waard naar mijn mening.

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Daxy; voor welke sloten/oplossing ben je gegaan?

Ik ben ook op zoek naar nieuwe cilinders voor mijn huis. Voordeur, achterdeur en de schuur. In totaal 3 sloten te gaan dus. Momenteel heb ik al anti-kerntrek beslag op de deur zitten:
Afbeeldingslocatie: https://www.sloterop.nl/images/C/AXA%20Veiligheidsbeslag%20met%20Kerntrekbeveiliging-01.gif
BUVA 3500 SKG-3

Recent wat meer inbraakpogingen in de buurt, dus tijd om de SKG-2 sloten uit 2002 te vervangen :+

Een vast budget heb ik niet, maar over de € 500,- vind ik wat overdreven.

Daarnaast heb ik nog een 2e openslaande deur achter, hierbij wil ik de cilinder niet vervangen maar wil ik aan de buitenkant liever een gesloten afdekplaat SKG3 plaatsen (zogenaamd blind buitenschild?).

De MC Color is goedkoop als je het vergelijkt met andere merken, dat vind ik tegelijkertijd ook het risico. De plaatstelijke bouwhandel had hier geen ervaring mee.

Kijk ik op http://www.kerntrekbeveil...-met-kerntrekbeveiliging/ dan komt de NEMEF 142/9 positief over, maar TS heeft al 2 gebroken sleutels... Lijkt dus niet echt duurzaam; goedkoop komt dus toch voor duurkoop :+

Certificaatsleutel klinkt veilig, maar met een 3D printer is de sleutel toch wel na te maken lijkt mij... Daarnaast weet ik niet of eventuele inbrekers niet gewoon zelf de sleutel namaken zonder certificaat?

Een keersleutel lijkt al weer veiliger dan een gewone sleutel?

Kijk ik bijvoorbeeld op de BUVA website zijn er alleen 2002/2003 modellen? Dus blijkbaar is er de laatste 13 jaar niks nieuws?

[ Voor 9% gewijzigd door President op 28-09-2016 20:05 ]

• De Rikster
  • Laatst online: 15-09 12:47
De kwaliteit van de sleutel zegt niks over de kwaliteit van de cilinder natuurlijk, nieuwe sleutel kost 7,- een setje gelikksluitende cilinders makkelijk 500,-

Jevkan gewoon met je sleutel een extra cilinder en twee sleutels bijbestellen, ben je voor 100,- klaar

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-10 22:43

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

NO_Excuses schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:15:
Die M&C Color SKG zijn naar mijn mening niet heel goed. Erg grote sleutels en redelijk gammel.
Is je mening gebaseerd op de plaatjes of heb je ze zelf? Ik heb er een aantal in gebruik en ze doen het al jaren prima. Worden dagelijks mishandeld en geven geen krimp. Ze zijn wel minder bekend, maar komen goed uit diverse testen.
Maar ja hoe vaak word je slot serieus op de proef gesteld? Waarschijnlijk nooit.
Juist voor die ene keer die statistisch gezien weinig voorkomt, juist daarvoor heb je goede sloten. Net als een brandverzekering: je gaat hem zeer waarschijnlijk nooit nodig hebben, maar wat fijn als je hem onverhoopt wèl nodig hebt en hij je nieuwe huis betaald.
Echter zou ik toch voor je eigen gemoedsrust een setje AXA sloten halen met antikern trek.
Kost je 20 euro meer maar het is de meerprijs waard naar mijn mening.
Je kunt over sloten veel info vinden en na een uurtje surfen weet je alle methodes en heb je zeker een aantal goede sloten gevonden. Vergeet de bekende gerenommeerde merken even. Er is meer, de tijd heeft niet bepaald stilgestaan.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door kwakzalver op 29-09-2016 15:02 ]

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
kwakzalver schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:01:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Dat klopt, vandaar dat de traditionele sleutel dus al af valt als veiligheid.

SKG3 met Anti-klop.

MAUER DT1
http://www.mauerlocks.com...rofielcilinders/dt1/g+c+s

NEMEF NF4
http://www.veiligheids-sl...p?_route_=Nemef-NF4-kopen

Wavy Line Pro
https://profielcilinder.n...ne-dubbele-cilinder-skg3/

Bovenstaande 3 cilinders lijken allemaal aan de eisen te voldoen:
- SKG3
- Anti-klop
- certificaat

of mis ik nu wat? Wel een kostbaar geintje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
tweakerdennis schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:22:
[...]
of mis ik nu wat? Wel een kostbaar geintje :X
Kijken wat ze waar op voorraad hebben en even een '25%' korting afwachten bij de Gamma of de Praxis ;)
Pagina: 1