Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Kortom: zowel mijn huissleutel als die van mijn vriendin worden al meer dan tien jaar meermalen per dag goed gebruikt zonder dat je iets van slijtage aan sleutels of sloten gaat merken.
Punctuality is the politeness of kings
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Familie heeft nu van dit soort cylinders, die sleutels zijn erg stevig en de sloten erg veilig.
(niet met een schroef eruit te trekken etc)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Aanvulling: Die werken overigens precies volgens het principe van yakuza hierboven
[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 17-12-2015 21:24 ]
...
Ik dacht ook al......IceM schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:15:
Je gaat alle sloten vervangen omdat je sleutels breken? Kun je niet gewoon sleutels bij laten maken of...?
Verwijderd
Cilinder vervangen en je zit met 2 verschillende sleutels..
Snap de TS wel..
Toegegeven, dit jaar heb ook wel 1 slot uitgeboord. Duurde wel even maar gelukkig goede boor bij de hand.
Een beetje slotenmaker kan ook gewoon cilindersloten leveren die bij een sleutel passen. Maar een los slot is vaak nog steeds goedkoper, dat kloptVerwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:30:
1 afgebroken in het slot, slot dus niet meer bruikbaar..
Cilinder vervangen en je zit met 2 verschillende sleutels..
Snap de TS wel..
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Als je je huis veiliger wil maken zou je eens moeten kijken naar deurbeslag met kerntrekbeveiliging. Die dekken je complete slot af.
Moet je kracht zetten om de sleutel rond te draaien? Zo ja, dan moet je het slot misschien gewoon smeren.
Speel ook Balls Connect en Repeat

Tip: Een set van 3 gelijksluitende cilinders kost bij de gamma 99 euro.
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Ten eerste, allen bedankt voor het reageren.
Even ter verduidelijking:
- 1 slot (schuur) is niet meer beschikbaar omdat de sleutel er in is afgebroken (uitboren lees ik... klinkt lastig!
)
- Ik heb natuurlijk (wijze les) het certificaat niet meer
- Ik wil wel graag 1 sleutel voor alle sloten hebben
- Er zijn 2 sleutels binnen 1 week afgebroken. Deze werden dus voor alle sloten gebruikt.
De M&C Color sleutels lijken mij niet echt sterk, maar dat kan ook komen door de plastic kleuren cover. Mul-t-lock klinkt interessant. Ik ga hier eens naar kijken. Ander suggesties mogen natuurlijk ook nog steeds!
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Maar ja hoe vaak word je slot serieus op de proef gesteld? Waarschijnlijk nooit.
Echter zou ik toch voor je eigen gemoedsrust een setje AXA sloten halen met antikern trek.
Kost je 20 euro meer maar het is de meerprijs waard naar mijn mening.
Ik ben ook op zoek naar nieuwe cilinders voor mijn huis. Voordeur, achterdeur en de schuur. In totaal 3 sloten te gaan dus. Momenteel heb ik al anti-kerntrek beslag op de deur zitten:

BUVA 3500 SKG-3
Recent wat meer inbraakpogingen in de buurt, dus tijd om de SKG-2 sloten uit 2002 te vervangen
Een vast budget heb ik niet, maar over de € 500,- vind ik wat overdreven.
Daarnaast heb ik nog een 2e openslaande deur achter, hierbij wil ik de cilinder niet vervangen maar wil ik aan de buitenkant liever een gesloten afdekplaat SKG3 plaatsen (zogenaamd blind buitenschild?).
De MC Color is goedkoop als je het vergelijkt met andere merken, dat vind ik tegelijkertijd ook het risico. De plaatstelijke bouwhandel had hier geen ervaring mee.
Kijk ik op http://www.kerntrekbeveil...-met-kerntrekbeveiliging/ dan komt de NEMEF 142/9 positief over, maar TS heeft al 2 gebroken sleutels... Lijkt dus niet echt duurzaam; goedkoop komt dus toch voor duurkoop
Certificaatsleutel klinkt veilig, maar met een 3D printer is de sleutel toch wel na te maken lijkt mij... Daarnaast weet ik niet of eventuele inbrekers niet gewoon zelf de sleutel namaken zonder certificaat?
Een keersleutel lijkt al weer veiliger dan een gewone sleutel?
Kijk ik bijvoorbeeld op de BUVA website zijn er alleen 2002/2003 modellen? Dus blijkbaar is er de laatste 13 jaar niks nieuws?
[ Voor 9% gewijzigd door President op 28-09-2016 20:05 ]
Jevkan gewoon met je sleutel een extra cilinder en twee sleutels bijbestellen, ben je voor 100,- klaar
Is je mening gebaseerd op de plaatjes of heb je ze zelf? Ik heb er een aantal in gebruik en ze doen het al jaren prima. Worden dagelijks mishandeld en geven geen krimp. Ze zijn wel minder bekend, maar komen goed uit diverse testen.NO_Excuses schreef op maandag 04 januari 2016 @ 17:15:
Die M&C Color SKG zijn naar mijn mening niet heel goed. Erg grote sleutels en redelijk gammel.
Juist voor die ene keer die statistisch gezien weinig voorkomt, juist daarvoor heb je goede sloten. Net als een brandverzekering: je gaat hem zeer waarschijnlijk nooit nodig hebben, maar wat fijn als je hem onverhoopt wèl nodig hebt en hij je nieuwe huis betaald.Maar ja hoe vaak word je slot serieus op de proef gesteld? Waarschijnlijk nooit.
Je kunt over sloten veel info vinden en na een uurtje surfen weet je alle methodes en heb je zeker een aantal goede sloten gevonden. Vergeet de bekende gerenommeerde merken even. Er is meer, de tijd heeft niet bepaald stilgestaan.Echter zou ik toch voor je eigen gemoedsrust een setje AXA sloten halen met antikern trek.
Kost je 20 euro meer maar het is de meerprijs waard naar mijn mening.
[ Voor 3% gewijzigd door kwakzalver op 29-09-2016 15:02 ]
Dat klopt, vandaar dat de traditionele sleutel dus al af valt als veiligheid.kwakzalver schreef op donderdag 29 september 2016 @ 15:01:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
SKG3 met Anti-klop.
MAUER DT1
http://www.mauerlocks.com...rofielcilinders/dt1/g+c+s
NEMEF NF4
http://www.veiligheids-sl...p?_route_=Nemef-NF4-kopen
Wavy Line Pro
https://profielcilinder.n...ne-dubbele-cilinder-skg3/
Bovenstaande 3 cilinders lijken allemaal aan de eisen te voldoen:
- SKG3
- Anti-klop
- certificaat
of mis ik nu wat? Wel een kostbaar geintje
Kijken wat ze waar op voorraad hebben en even een '25%' korting afwachten bij de Gamma of de Praxistweakerdennis schreef op donderdag 29 september 2016 @ 18:22:
[...]
of mis ik nu wat? Wel een kostbaar geintje