Verwijderd
Voor een 133Mhz Pentium kun je met een Intel 430HX/TX/VX volstaan, maar die worden niet meer gemaakt. Ik heb er nog een hier. Wat wil je ervoor betalen? Je kunt hem ook met mijn 166@200 Mhz Pentium krijgen!
Okay,okay,okay, beetje flauw, ik geef't toe
. Voor stabiliteit Intel, voor snelheid de Abit denk ik.
Okay,okay,okay, beetje flauw, ik geef't toe
Verwijderd
die laaste zou ik doen ja .... die krijg ik morgen namelijk ook
en dan een pIII-tje erop die niet op 133 bus loopt en dat wel laten doen .....
Verwijderd
No offense jongens , maar hoe goed die laatste ook mag zijn , VIA mag de schoenen nog niet poetsen van de i815E chipset . Ik heb de MSI 6309 gehad en die komt in de meeste testen samen met de P3V4X als een van de betere naar voren . Nou als dat zo is dan weet ik genoeg . Asus CUSL2 nemen dus .
peejee wat een rare zin is dat leg eens uit?
Het is trouwens nog steeds zo dat de via sneller is als de 815!
Het is trouwens nog steeds zo dat de via sneller is als de 815!
Het spijt me zeer jongens maar uit ervaring zeg ik dat VIA het niet zal halen bij i815.
Qua snelheid zal het elkaar niet veel maken maar qua stabiliteit en compatibiliteit ... zeker wel !
ASUS CUSL2 dus
Qua snelheid zal het elkaar niet veel maken maar qua stabiliteit en compatibiliteit ... zeker wel !
ASUS CUSL2 dus
Ik heb vorig weekend een systeempje inelkaar gezet voor iemand met de Asus P3v4x als moederbord. Nou die Via drivers werd ik wel een beetje moe van.
Binnenkort koop ik voor mezelf de Asus CUSL2. Die is snel, stabiel en makkelijk met drivers. Het enige nadeel is dat hij wat prijzig is. Maar ja, je moet ook wat over hebben voor kwaliteit.
Binnenkort koop ik voor mezelf de Asus CUSL2. Die is snel, stabiel en makkelijk met drivers. Het enige nadeel is dat hij wat prijzig is. Maar ja, je moet ook wat over hebben voor kwaliteit.
"Choose life"
Verwijderd
Ik heb vorig weekend een systeempje in elkaar gezet voor iemand met de Asus CUSL2 als moederbord. Nou die drivers werd ik wel een beetje moe van. En Sloom is ie ook nog.
Binnenkort koop ik voor mezelf de Asus p3v4x . Die is snel, stabiel en makkelijk met drivers. Het enige nadeel is dat hij nog niet compleet word ondersteund en dat ze bezig zijn met het updaten van de drivers, ook bios.... Maar ja, je moet ook wat over hebben voor kwaliteit.p3v4x dus
gerard_2, niet luisteren naar die gasten je een moederbord aanraden omdat ze er alleen zelf naar smachten terwijl ze niet eens weten hoe snel/stabiel/goed dat ding is..... Dus kort samengevat,,,ga er eens zelf achteraan koop een mobotje bevalt ie je niet breng je um terug....haal je een ander.
Zo kom je er zelf wel achter welke de beste voor je is.!
HF!
Binnenkort koop ik voor mezelf de Asus p3v4x . Die is snel, stabiel en makkelijk met drivers. Het enige nadeel is dat hij nog niet compleet word ondersteund en dat ze bezig zijn met het updaten van de drivers, ook bios.... Maar ja, je moet ook wat over hebben voor kwaliteit.p3v4x dus
gerard_2, niet luisteren naar die gasten je een moederbord aanraden omdat ze er alleen zelf naar smachten terwijl ze niet eens weten hoe snel/stabiel/goed dat ding is..... Dus kort samengevat,,,ga er eens zelf achteraan koop een mobotje bevalt ie je niet breng je um terug....haal je een ander.
Zo kom je er zelf wel achter welke de beste voor je is.!
HF!
Verwijderd
Als jij de CUSL2 moeilijk vindt dan hoop ik niet dat jij ooit iets voor mij in elkaar wilt zetten . VIA is vele malen erger wat dat betreft .
Verwijderd
"volgens JOU"
Maaruh als je even goed de post van martijnos had gelezen en GOED de mijne, zou je wel begrijpen wat ik ermee bedoel....
dussuh, eerst lezen plz!!
Maaruh als je even goed de post van martijnos had gelezen en GOED de mijne, zou je wel begrijpen wat ik ermee bedoel....
dussuh, eerst lezen plz!!
Verwijderd
Aaaaah , dus volgens jou moet ie gewoon maar wat kopen en als het niet bevalt gewoon terugbrengen ? Das ook een manier misschien , maar de meesten hier gaan af op reviews en ervaringen van anderen . Daar is dit forum namelijk voor , om ervaringen uit te wisselen met anderen en vragen te stellen . Heb je meteen kans om meteen iets goeds te kopen ipv tot ieders ergernis steeds spullen terug te brengen .
Verwijderd
FCPGA processor of Slot-1 ???
Indien FCPGA : GEEN P3V4X kopen want daar heb ik geen stabiele ervaring mee (misschien omdat je dan weer zo'n extra slot-converter nodig hebt met alle problemen van dien). Koop een Asus CUV4X of een MSI moederbord...
Deze laatste is ook zeer stabiel en bovendien veel goedkoper...
Indien FCPGA : GEEN P3V4X kopen want daar heb ik geen stabiele ervaring mee (misschien omdat je dan weer zo'n extra slot-converter nodig hebt met alle problemen van dien). Koop een Asus CUV4X of een MSI moederbord...
Deze laatste is ook zeer stabiel en bovendien veel goedkoper...
Verwijderd
Aaaaah , dus volgens jou moet ie gewoon maar wat kopen en als het niet bevalt gewoon terugbrengen ? Das ook een manier misschien
ten 1e: Heb je mij horen zeggen "GEWOON MAAR WAT"????
Nee dus!!
ten 2e: dat is idd een goed manier om zelf ervaring op te bouwen en zelf te concluderen welk moederbord het beste voor jou systeem geschikt is.
maar de meesten hier gaan af op reviews en ervaringen van anderen . Daar is dit forum namelijk voor , om ervaringen uit te wisselen met anderen en vragen te stellen.
Daar heb je ook gelijk in... Aangezien het voor geen meter helpt omdat iedereen hier wel een favo mobotje heeft (dus dan komt iederen wel weer met een ander soort mobotje naar voren die hij je aanraad) schiet ut nog niks op..En als je ut toch over reviews heb, mag hij van mij gerust kijken naar alle reviews die er zijn, en euhm, de p3v4x komt altijd als beste naar voren. (volgens de reviews) dus weet niet wat je hier op te zeggen heb.
Heb je meteen kans om meteen iets goeds te kopen ipv tot ieders ergernis steeds spullen terug te brengen
Ik heb geen flauw idee waar jij ut over hebt: tot ieders ergernis, euhm,,,dat jij je ergert aan het terug brengen van iets, hoeft niet te betekenen dat iedereen dat doet!!! We zijn tenslotte niet allemaal lui hier.
ten 1e: Heb je mij horen zeggen "GEWOON MAAR WAT"????
Nee dus!!
ten 2e: dat is idd een goed manier om zelf ervaring op te bouwen en zelf te concluderen welk moederbord het beste voor jou systeem geschikt is.
maar de meesten hier gaan af op reviews en ervaringen van anderen . Daar is dit forum namelijk voor , om ervaringen uit te wisselen met anderen en vragen te stellen.
Daar heb je ook gelijk in... Aangezien het voor geen meter helpt omdat iedereen hier wel een favo mobotje heeft (dus dan komt iederen wel weer met een ander soort mobotje naar voren die hij je aanraad) schiet ut nog niks op..En als je ut toch over reviews heb, mag hij van mij gerust kijken naar alle reviews die er zijn, en euhm, de p3v4x komt altijd als beste naar voren. (volgens de reviews) dus weet niet wat je hier op te zeggen heb.
Heb je meteen kans om meteen iets goeds te kopen ipv tot ieders ergernis steeds spullen terug te brengen
Ik heb geen flauw idee waar jij ut over hebt: tot ieders ergernis, euhm,,,dat jij je ergert aan het terug brengen van iets, hoeft niet te betekenen dat iedereen dat doet!!! We zijn tenslotte niet allemaal lui hier.
Verwijderd
Ik denk niet dat er een winkel is waar ze blij zijn als jij steeds terugkomt met spullen die toch niet helemaal zo fijn zijn als je gehoopt had ondanks dat ze werken , ik denk ook niet dat jij graag 4x op en neer rijdt totdat je eindelijk een goede hebt gevonden . De P3V4X zal best wel als beste uit de tests komen , maar dan toch wel de tests waarbij een VIA roundup is gegeven en nogmaals VIA kan niet tippen aan de i815E (Eigen ervaring) . Als je die VIA borden tegenover de CUSL2 zet verliezen ze het allemaal . Check anders maar wat reviews van dat plankie .
P3V4X is geen slecht mobo hoor, maar let wel even op het volgende als je besluit om deze te kopen:
The way to distinguish the newer one from the older one is by the chip closest to the DIMM sockets. If it's a Winbond chip (W83195R-08), it has the PLL-IC with fewer FSB options. If it's an ICS chip (ICS 9250BF-18), it will have the extra FSB speeds. The newer one comes shipped with the 1005 BIOS preloaded (which incidentally has a remark about something like this (ie: different PLL-IC detection method)).
Heb je de Winbond chip erop zitten dan ben je beperkt tot maar 16 verschillende FSB instellingen inplaatst van de 32 die iedereen verwacht.
Alles tussen de 133-140 en 140-150 zijn dan verdwenen.
Weg overklokken !!!!!
The way to distinguish the newer one from the older one is by the chip closest to the DIMM sockets. If it's a Winbond chip (W83195R-08), it has the PLL-IC with fewer FSB options. If it's an ICS chip (ICS 9250BF-18), it will have the extra FSB speeds. The newer one comes shipped with the 1005 BIOS preloaded (which incidentally has a remark about something like this (ie: different PLL-IC detection method)).
Heb je de Winbond chip erop zitten dan ben je beperkt tot maar 16 verschillende FSB instellingen inplaatst van de 32 die iedereen verwacht.
Alles tussen de 133-140 en 140-150 zijn dan verdwenen.
Weg overklokken !!!!!
Pagina: 1