iPhone 5 repareren / onderdelen kopen

Pagina: 1
Acties:

• Vincitore
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08-2021
Hallo mede-Tweakers!

Ik repareer af en toe een iphone zodat de telefoons weer een tweede leven tegemoet kunnen gaan :+. Ik merk alleen dat het een aardig dure hobby kan worden. Ik ben nu eigenlijk op zoek naar iphone onderdelen en accessoires die geleverd kunnen worden uit Nederland/Duitsland die van goede kwaliteit zijn.

Ik heb er wel een paar gevonden via het vertrouwde Google zoals phonegigant, partly etc. maar dan betaal je alsnog €80 - €100,- voor een iphone 5 scherm, terwijl de lokale reparatiedienst het aanbied voor €79,-. En die claimen ook nog dat het originele onderdelen zijn!

Ts-shops scherm
Partly scherm 1
Partly scherm 2

Anders kan ik ze beter naar de lokale reparateur brengen en zo geld en moeite besparen om ze zelf te vervangen :?
Nu vroeg ik mij af of jullie nog goede adressen kennen om aan onderdelen te komen die mogelijk ook nog OEM/genuine/origineel zijn?

Stats

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik koop mijn onderdelen altijd bij www.Voputech.nl

IK ben heel erg te spreken over hun kwaliteit en service, je kan kiezen voor OEM onderdelen of voor Grade A+ .
Of het echt OEM is durf ik niet te zeggen, maar ik kan wel zeggen dat de kwaliteit niet te onderscheiden is van het orgineel.

op hun LCD's geven ze 6 maanden garantie ( op werking)

ik moet er wel bijzeggen dat de Iphone 5 lcd's gigantisch duur zijn geworden omdat de iphone 6 en 6s nu meer geproduceerd worden.

ook als je in het buitenland besteld betaal je 50€ voor een iphone 5 LCD ( zonder garantie)

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Hier zeggen ze met originele onderdelen te werken http://iphonereparatiesoest.nl/iphone-5/
€ 85,- voor de reparatie incl. lcd dat is dan wel 'goed' koop of misschien duur koop?

altijd watt | NRG | some things will never change

• frankym
Ik durf het niet te zeggen,meestal krijgen zulke bedrijven wel korting als je ze meerder LCD's kopen in 1x.
85€ is wel een redelijke prijs.
je zou het eens moeten vragen hoe hun dat kunnen garanderen, ik koop mijn lcds bij voputech en hun geven aan dat het OEM lcd's zijn. kwalitatief durf ik ook me hand er voor in het vuur te steken. of het echt een OEM lcd is kan in niet met zekerheid zeggen.

• Vincitore
frankym schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:16:
Ik koop mijn onderdelen altijd bij www.Voputech.nl

IK ben heel erg te spreken over hun kwaliteit en service, je kan kiezen voor OEM onderdelen of voor Grade A+ .
Of het echt OEM is durf ik niet te zeggen, maar ik kan wel zeggen dat de kwaliteit niet te onderscheiden is van het orgineel.

op hun LCD's geven ze 6 maanden garantie ( op werking)

ik moet er wel bijzeggen dat de Iphone 5 lcd's gigantisch duur zijn geworden omdat de iphone 6 en 6s nu meer geproduceerd worden.

ook als je in het buitenland besteld betaal je 50€ voor een iphone 5 LCD ( zonder garantie)
OEM onderdelen klinken mij wel goed in de oren moet ik zeggen. Grade A+ zou vast ook goed zijn, maar toch klinkt OEM vertrouwder en veiliger. Als de kwaliteit goed is en van het origineel nauwelijks te onderscheiden is, klinkt het in ieder geval goed. Op de website kosten ze ook €79,-. Goedkoper als dat vind ik ze denk ik niet in Nederland, of wel?

Ja heeft het zoveel invloed dat de nieuwe iPhones nu uitgekomen zijn dat die dingen stijgen in prijs?
In het buitenland bestellen heb ik alleen gekeken via Ebay net, maar daar liggen ze ook rond de €75,-.
GerardVanAfoort schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:32:
Hier zeggen ze met originele onderdelen te werken http://iphonereparatiesoest.nl/iphone-5/
€ 85,- voor de reparatie incl. lcd dat is dan wel 'goed' koop of misschien duur koop?
Klopt de meeste prijzen liggen rond dat niveau, hier in de buurt ligt het op €79,-. Alleen is het dan goed inderdaad, dat zul je nooit echt komen te weten denk ik. Of je moet de telefoon weer uit elkaar halen en zien wat voor scherm ze erin stoppen.
frankym schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:51:
Ik durf het niet te zeggen,meestal krijgen zulke bedrijven wel korting als je ze meerder LCD's kopen in 1x.
85€ is wel een redelijke prijs.
je zou het eens moeten vragen hoe hun dat kunnen garanderen, ik koop mijn lcds bij voputech en hun geven aan dat het OEM lcd's zijn. kwalitatief durf ik ook me hand er voor in het vuur te steken. of het echt een OEM lcd is kan in niet met zekerheid zeggen.
Waarschijnlijk kunnen ze ze wel goedkoper inkopen dan €75,- aangezien ze anders nauwelijks winst maken op de reparatie. Als het een OEM scherm is, dan worden deze ook geleverd toch met een sticker erop bijvoorbeeld met een serial of een aanduiding dat deze OEM zijn?

Stats

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Let er wel op dat Apple geen losse onderdelen levert aan derde partijen, OEM of "Originele" onderdelen zijn dit dus nooit/zelden.

Maakt verder niet uit voor de iPhone 5, daar zijn inmiddels heel veel goeie "namaak" onderdelen voor.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Vincitore
Donstil schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:42:
Let er wel op dat Apple geen losse onderdelen levert aan derde partijen, OEM of "Originele" onderdelen zijn dit dus nooit/zelden.

Maakt verder niet uit voor de iPhone 5, daar zijn inmiddels heel veel goeie "namaak" onderdelen voor.
Zoiets had ik ook net gelezen inderdaad alleen leveren ze helemaal NIKS? Dus eigenlijk wat iedereen verkoopt is namaak, alleen de ene beter als de andere?

Ik zie voor de Iphone 5 nog schermen van €40-€50 en van €90-€100.

*Twijfelt wat nu de beste keuze is om te kopen*.

Stats

• Donstil
  • Niet online
Vincitore schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:53:
[...]

Zoiets had ik ook net gelezen inderdaad alleen leveren ze helemaal NIKS? Dus eigenlijk wat iedereen verkoopt is namaak, alleen de ene beter als de andere?

Ik zie voor de Iphone 5 nog schermen van €40-€50 en van €90-€100.

*Twijfelt wat nu de beste keuze is om te kopen*.
Ja klopt, er is namaak en namaak.

Appel levert alleen schermen aan de bedrijven die namens Apple voor providers repareren, en dat zijn maar drie bedrijven in Nederland ofz. Je ziet alleen heel vaak dat reparatie bedrijven (elke gemeente heeft er wel een tegenwoordig) allemaal claimen met orginele schermen te werken en vaak omdat ze weten dat dit niet zo is noemen ze dat dan "OEM" zodat ze Apple niet achter zich aan krijgen.

Je hebt in china al complete units vanaf € 10,- maar dat is echt troep.
De duurdere "schermen" (Het zijn eigenlijk unit's, met glas, speaker, sensoren, lcd enz) zijn doorgaans van betere kwaliteit en kunnen geregeld mee met de Apple units

• Vincitore
Dus je kan betere duurdere namaak kopen dan goedkopere namaak? Maar hoe weet je nu dat de duurdere namaak, niet de goedkopere namaak is alleen dan geimporteerd in de EU? :P

Ik moet zeggen dat de website die frankym noemde er goed uit ziet en qua prijs ook nog redelijk is. Het blijft lastig want ik wil de telefoons eigenlijk in een zo'n originele staat als mogelijk behouden.
Maar aan de andere kant als je een scherm van €100,- in een iphone 5 stopt, is het al de helft van de waarde ongeveer.

Ik ga denk ik voor een duurdere namaak die ik zo goedkoop mogelijk zoek hier in Nederland :)

Wat zou het verschil tussen onderstaande schermen in de Nederlandse webshop? Naast het kleine verschil in prijs dan :+

Scherm Ts-shops
Scherm Partly
Scherm Voputech
Scherm Phonegigant 1
Scherm Phonegigant 2

Zelf neig ik naar diegene van Voputech, misschien ook wel omdat frankym hier goede ervaringen mee heeft. Maar wat zouden jullie doen? Aan de ene kant wil ik het goedkoop houden, maar ook weer goed zeg maar (tegenstrijdig vaak).

[ Voor 41% gewijzigd door Vincitore op 17-12-2015 16:29 ]

Stats

• frankym
Je hebt idd wel degelijk verschil tussen Lcds zoals donstil aangeeft, ik kan je een klein voorbeeld geven.

Voor een (slecht ziende) klant heb ik laatst een lcd vervangen . Dit was een goedkoop lcd besteld in het buitenland.

Omdat mijn klant slechtziend is heeft ze " voice over" aan staan .
Na de reparatie heb ik het lcd getest ( zonder voice over) lcd werkte 100% ook aanrakingen werden goed geregistreerd.

Na 3 dagen word ik opgebeld dat het lcd niet goed werkte met aanrakingen.
Omdat VoiceOver aanstaat hoorde je dat het lcd rare aanrakingen registreerde.

Omdat ik het lcd in het buitenland heb gekocht ( en al een poosje op de plank lag) had in ook geen garantie op dit lcd.

Goedkoop is soms duurkoop. Ik heb het lcd kosteloos vervangen voor een goed werkend OEM lcd.

• Vincitore
Dat zijn inderdaad vreemde zaken met zo'n lcd. Maar hoeveel verschil zou er zitten in de bovengenoemde onderdelen?

En repareer jij zakelijk al die schermen frankym of gewoon ook hobby matig?

Stats

• Donstil
  • Niet online
Vincitore schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:18:
Maar hoe weet je nu dat de duurdere namaak, niet de goedkopere namaak is alleen dan geimporteerd in de EU? :P
Ja daar zit dus het probleem :)

Ik adviseer vrienden en kennissen eigenlijk tegenwoordig altijd om hem gewoon bij Apple te laten maken.
Die zijn wel iets duurder maar de prijzen vallen eigenlijk best wel mee.

[ Voor 31% gewijzigd door Donstil op 17-12-2015 23:02 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:50
Alle iPhone artikelen die je los koopt voor onderdelen zijn OEM en nooit origineel Apple.

Apple verkoopt deze niet.

Er is echter wel een kwaliteits verschil tussen OEM en OEM.
Vincitore schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:18:
Dus je kan betere duurdere namaak kopen dan goedkopere namaak? Maar hoe weet je nu dat de duurdere namaak, niet de goedkopere namaak is alleen dan geimporteerd in de EU? :P
Manier van assembly.

Slechter afgewerkt, afwijkende OEM codes op de lint kabels.

Andere werking van lintkabels het circuit is anders.

Schroefgaten zijn slechter.

Nooit 100% passend altijd een non smooth fit bv

http://www.servicenerd.co...iphone-screen-replacement

Of

YouTube: iPhone 5 screen replacement: Difference between OEM vs AAA/Copy Glass

Zo zijn er nog wel voorbeelden :)

[ Voor 73% gewijzigd door Mektheb op 17-12-2015 23:06 ]

• Vincitore
Donstil schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:00:
[...]

Ja daar zit dus het probleem :)

Ik adviseer vrienden en kennissen eigenlijk tegenwoordig altijd om hem gewoon bij Apple te laten maken.
Die zijn wel iets duurder maar de prijzen vallen eigenlijk best wel mee.
Hehe tricky sh*'t! De Apple store is bij mij niet in de buurt, ik denk zo'n twee uur rijden dus dat heb ik er niet voor over.

Maar als ik een oem scherm hier uit Nederland koop, of England (rond de €50,- daar) is het overwegen waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Vincitore op 17-12-2015 23:52 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Ik repareer telefoons als hobbie, zakelijk is voor mij geen optie naast me fulltime baan.
Ik repareer in me vrijetijd wel aardig wat telefoontjes.

Mijn advies :
Heb je geen garantie op je telefoon : zou ik een OEM lcd halen.
Bestellen uit Engeland raad ik je af.
mocht er wat mis zijn met het lcd dan kan je niet /moeilijk terug met het lcd ( of je hebt dure retour kosten) .

Heb je nog wel garantie : zou ik naar de Apple store gaan. ( cq inboedelverzekering )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:22
Even over de displays van Apple.
Apple levert aan NIEMAND displays. Ook niet aan aasp's (bedrijven die de licentie hebben om te mogen repareren aan de apple producten.)

Heb je schade aan je display en wil je een origineel scherm dan moet je je telefoon inleveren bij een aasp en die stuurt hem door naar Apple.
Alle iPhone display's die vervangen moeten worden voor heel europa, rusland en heel noord afrika worden via de aasp's aangemeld bij Apple en verstuurd naar Apple in Breda. Hier word door Apple gecontroleerd of alles norg origineel is en of de behuizing niet te veel schade heeft.
Komt hij hier door heem, dan wordt het display vervangen +/- 150~200 euro.
Is er te veel schade dan komt er een herziende prijsopgave voor swap.

Zijn er namaak onderdelen aanwezig dan wordt de iPhone terug gestuurd en krijgt de aasp een aantekening voor het opsturen van namaak onderdelen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Hoe zit het met de fabrikanten die voor Apple displays maken? Valt daar nooit wat van de vrachtwagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 07:27:
[...]

Hoe zit het met de fabrikanten die voor Apple displays maken? Valt daar nooit wat van de vrachtwagen?
Nee dat gebeurt niet.

Je weet hoe een fabriek eruit ziet bij Foxconn?

Die mensen die daar werken zijn bijna machines en Apple is mega streng op dit soort dingen.
Daar zorgen ze wel voor.

En de beveiliging in de fabriek is ook niet mis te noemen, er hangen niets voor niets netten om het gebouw heen.
Afbeeldingslocatie: http://images.bwbx.io/cms/2014-11-04/1104-foxconn-dorms-970-630x420.jpg
Denk je wel kan raden waarom dat is, niet omdat het zo gezellig is om er te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Mektheb schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:50:
Nee dat gebeurt niet.

Je weet hoe een fabriek eruit ziet bij Foxconn?
Dat is de assemblage en gaat bovendien om het voetvolk. Ik heb het over de iets hogere lagen bij de displayfabrikanten zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 15:54:
[...]

Dat is de assemblage en gaat bovendien om het voetvolk. Ik heb het over de iets hogere lagen bij de displayfabrikanten zelf :)
Dat is wel waar, maar die zelfde normen stelt Apple ook aan Samsung of LG.

Achteroverdrukken van echte exemplaren voor resale door een chinese toko is echt niet mogelijk.
Tenzij ze een vrachtwagen plunderen.

Maar ik ken bedrijven in Nederland die rijden met Apple producten en die mogen zelf niet eens de trailer openmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
frankym schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 06:40:
Ik repareer telefoons als hobbie, zakelijk is voor mij geen optie naast me fulltime baan.
Ik repareer in me vrijetijd wel aardig wat telefoontjes.

Mijn advies :
Heb je geen garantie op je telefoon : zou ik een OEM lcd halen.
Bestellen uit Engeland raad ik je af.
mocht er wat mis zijn met het lcd dan kan je niet /moeilijk terug met het lcd ( of je hebt dure retour kosten) .

Heb je nog wel garantie : zou ik naar de Apple store gaan. ( cq inboedelverzekering )
Leuk om te weten! Ik wil ook een paar telefoontjes opknappen naast mijn werk, lijkt me leuke hobby :)

Het terug sturen naar England word vrij prijzig dan. Dan kan ik beter hier in Nederland bestellen. Als er dan iets mis Is, heb ik in ieder geval ergens aanspraak op..

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Vincitore schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 02:05:
[...]

Leuk om te weten! Ik wil ook een paar telefoontjes opknappen naast mijn werk, lijkt me leuke hobby :)

Het terug sturen naar England word vrij prijzig dan. Dan kan ik beter hier in Nederland bestellen. Als er dan iets mis Is, heb ik in ieder geval ergens aanspraak op..
Leuk dat je het ook als hobbie wil doen :D het is ook leuk, je kan het lekker op je gemakkie doen savonds.

Het is wel een leuke Hobbie er bij, je kan er wel een leuk zakcentje voor terug krijgen.
Heb zelf al meerdere keren gehad dat als ik een LCD kocht in het buitenland er een probleem mee was.
moet je een HOOP lcdtjuhs voor weg schroeven om dat bedrag weer terug te krijgen hoor ;)

Het verkoopt ook leuker als je 6 maanden garantie op de werking kan geven( uiteraard geen valschade).
en het is natuurlijk belangrijk dat je achter je producten staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ja, ik ben er nog niet heel bedreven in. Het eerste project was om een iPhone 4 uit elkaar te halen en opnieuw een scherm en frame te maken en dat is nu gelukt! De telefoon word morgen opgehaald door een nieuwe eigenaar 😌

Maar ik snap je punt met als er iets mis gaat, zeker als jij er al slechte ervaringen mee hebt. Dan is het in dat geval 'goedkoop is duurkoop'.
Dan liever een paar tientjes extra eraan uitgeven en weten dat het goed komt!

Vind je het goed als ik een paar vragen stel via een privé bericht?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
Tuurlijk, je mag me een PM sturen met vragen hoor.
Ik had je trouwens zelf al een PM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Heb net een andere iPhone en was nog niet ingelogt daar haha ;)
Ik heb je pb gezien en beantwoord.

[ Voor 76% gewijzigd door Vincitore op 28-12-2015 09:49 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Iemand ervaring met schroeven die de vorige eigenaar/reparateur heeft doorgedraaid?
Ze willen met normale schroevendraaier er niet uit?!

Het gaat om de schroef van batterij (iPhone 4). Ik kan zien dat de batterij al een keer vervangen is geweest maar die schroef hebben ze weer op een aparte manier vastgedraaid.

[ Voor 28% gewijzigd door Vincitore op 28-12-2015 09:57 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
*bump* 😎

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 16:05
Vincitore schreef op maandag 28 december 2015 @ 09:50:
Iemand ervaring met schroeven die de vorige eigenaar/reparateur heeft doorgedraaid?
Ze willen met normale schroevendraaier er niet uit?!

Het gaat om de schroef van batterij (iPhone 4). Ik kan zien dat de batterij al een keer vervangen is geweest maar die schroef hebben ze weer op een aparte manier vastgedraaid.
Probeer het eens met een kleine torx. Tik die er voorzichtig iets in en zet genoeg kracht erachter. Flathead wil ook nog wel eens lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 03-05 23:43
Zoals eerder vermeldt levert Apple nooit originele schermen aan derde partijen. Dus reparateurs die claimen dat ze originele schermen hebben, mag je gewoon rustig ervan uitgaan dat dat een leugen is. Alleen bij Apple, authorized resellers en telecom bedrijven (die ze weer opsturen), kan je iPhone gerepareerd worden met originele onderdelen.

Sowieso vervalt je garantie als je je iPhone zelf of door een sketchy reparateur repareert. Dat houdt ook in dat Apple niks meer voor je repareert ook al wil je er voor betalen. Dus waarom een namaak scherm voor €100 kopen als Apple je scherm vervangt voor €115 met behoud van garantie? Mocht er geen Apple store in de buurt zijn, kan het altijd nog telefonisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Oppernerd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 04:00:
Zoals eerder vermeldt levert Apple nooit originele schermen aan derde partijen. Dus reparateurs die claimen dat ze originele schermen hebben, mag je gewoon rustig ervan uitgaan dat dat een leugen is. Alleen bij Apple, authorized resellers en telecom bedrijven (die ze weer opsturen), kan je iPhone gerepareerd worden met originele onderdelen.

Sowieso vervalt je garantie als je je iPhone zelf of door een sketchy reparateur repareert. Dat houdt ook in dat Apple niks meer voor je repareert ook al wil je er voor betalen. Dus waarom een namaak scherm voor €100 kopen als Apple je scherm vervangt voor €115 met behoud van garantie? Mocht er geen Apple store in de buurt zijn, kan het altijd nog telefonisch.
Nope. Hiervoor kopen we dus ook iPhones in. Zeker als ze net nieuw zijn is dat interessant. Een gestripte iPhone levert dan meer op dan hij kost. Kijk bijvoorbeeld naar de 6S:

Nieuw scherm: €350
achterkant vervangen omdat deze kompleet verbogen is: €100-150
Camera: €75
Dock-connector: €45
Logicboard: €400 (met homebutton)
Homebutton: €400 (hierbij wordt dus ook het logicboard vervangen om de touchID niet kapot te maken).
Kleine knopjes: €45

Oordoppen: €25
Oplader en kabel: €40

Al met al ga je zo rustig over de duizend euro als je het goed doet met 1 toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Dat zijn mooie prijzen voor alle onderdelen samen zeg! Maar een 6S koop je zo in goede staat in en daarna uit elkaar halen dus om te verkopen als ik het goed begrijp?

De schroef is er inmiddels uit met een tang en wat secondelijm :)

Het repareren met originele schermen zeggen sommige nog wel ja, maar is eigenlijk totale onzin. Ben altijd wel sceptisch.. Maar toch staat het mooi op een website als OEM scherm (€85) vermeld bijvoorbeeld.? Die zijn dus het zo namaak als via ebay (€40,-)?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
supersnathan94 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:58:
[...]

Nope. Hiervoor kopen we dus ook iPhones in. Zeker als ze net nieuw zijn is dat interessant. Een gestripte iPhone levert dan meer op dan hij kost. Kijk bijvoorbeeld naar de 6S:

Nieuw scherm: €350
achterkant vervangen omdat deze kompleet verbogen is: €100-150
Camera: €75
Dock-connector: €45
Logicboard: €400 (met homebutton)
Homebutton: €400 (hierbij wordt dus ook het logicboard vervangen om de touchID niet kapot te maken).
Kleine knopjes: €45

Oordoppen: €25
Oplader en kabel: €40

Al met al ga je zo rustig over de duizend euro als je het goed doet met 1 toestel.
Interessant concept zeg! De onderdelen gebruik je dan ter reparatie of als losse verkoop? En dit doe je bij elke reparatie die je aanbied? Zo ja, dan heb je aardig wat reserve toestellen nodig lijkt mij.

Ik ken bedrijven die adverteren voor een iPhone 6 scherm reparatie voor €99 inclusief 12 maand garantie met originele schermen. Is dit überhaupt mogelijk, normaal gesproken niet toch?

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
IPhone 6 voor €99 is echt niet mogelijk voor origineel of goede kwaliteit schermen. Ik repareer de 6 zelf voor €150, omdat het dcherm gewoon heel duur is. Ik koop ze in via een kennis die daadwerkelijk meerdere filialen heeft aan reparatie centra. Als hij ze al niet voor minder dan €100/stuk kan krijgen (en prijs per 100 stuks zit daar dan nog boven) dan is het raar dat ze ze überhaupt voor die prijs er ook nog in kunnen zetten. Dan houd je geen winst meer over

De OEM schermen zijn vaak refurbished LCDs met een nieuwe glasplaat eroverheen. Dit is erg handig want de LCD schermen zijn vaak nog in prima conditie. Het is in de meeste gevallen dan ook een betere kwaliteit dan de 40$ variant.

Bij Ebay is het echter wel zo dat je iedere afwijking in kwaliteit direct kan doorgeven. Dikke kans dat je dan je geld terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Het lijkt mij simpelweg ook niet mogelijk om het zo goedkoop aan te bieden als bedrijf. Daar kan geen origineel scherm in zitten, òf het word hun wijs gemaakt.

€150 voor reparatie valt ook mee, zeker als je ziet dat prijzen variëren van €40 tot €125,-. De refurbished lcd heb ik ook bekeken en zien er goed uit. Een nieuwe glasplaat is alles wat nodig is vaak.

Dat ebay zo makkelijk is wist ik niet, maar aan de andere kant weet je niet wat voor spul je koopt en of het kwalitatief goed is. Wat zijn dingen waar dat aan te herkennen is?

Voputech werd hier aangeraden voor kwalitatieve schermen, maar voor de iPhone 6 kom je al aan €125,-. het goedkoopste bedrijf hier in de buurt zitten op €120,- om het te laten repareren, andere inderdaad op €150,-. Niet heel concurrerend qua prijs dus met prijzen van dure onderdelen, alleen in kwaliteit een stuk beter gok ik.
Die gebruiken vast zoiets :

http://m.ebay.nl/itm/Whit...-/252231355352?nav=SEARCH

In plaats van :
http://www.voputech.nl/nl...r-met-frame-zwart-or.html

[ Voor 12% gewijzigd door Vincitore op 01-05-2016 00:38 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Let er wel op dat er heel veel kwaliteit verschil hebt in de namaak scherm unit wereld.

Je hebt troep en troep zeg maar, goed naar de reviews op eBay kijken en niet voor de goedkoopste gaan.

De goedkope hebben vaak slechte LCD panels, slechte kijkhoeken en goedkoop glas (Geen gorillaglass enz)
[b]Vincitore schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 11:41/b]
Ik ken bedrijven die adverteren voor een iPhone 6 scherm reparatie voor €99 inclusief 12 maand garantie met originele schermen. Is dit überhaupt mogelijk
Nee. Buiten de bedrijfjes die originele iPhones uit elkaar halen bestaat er geen losse originele voorraad.

Apple levert geen onderdelen aan derde.

Om je andere vraag te beantwoorden, De term OEM term wordt vaak verkeerd gebruikt als het aankomt op losse onderdelen, dit om de consument een beetje om de tuin te leiden. OEM staat hier niet voor "Los gekochte onderdelen bij Apple".

Helaas wordt er niets gedaan aan Nederlandse reparatie bedrijven die beweren originele onderdelen te gebruiken terwijl ze dat niet doen.

[ Voor 57% gewijzigd door Donstil op 01-05-2016 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ja helaas zit er veel verschil in, dat heb ik zeker gezien/gemerkt. Ergens moet het prijs verschil weggehaald worden door hun.
Reviews lezen op ebay doe ik altijd, ook met het oog op betrouwbaarheid etc.

Wat betreft oem, daar kunnen ze mij in ieder geval om de tuin leiden. Het klinkt al een stuk vertrouwd en je denkt dat je kwaliteit koopt.

Die bedrijfjes beweren van alles, kan er zo een paar noemen. Origineel scherm voor €55,- voor de 5s, €99,- incl reparatie vor de 6 etc. Jammer...maar niks aan te doen dus!

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Even wat terminologie:

OEM = altijd origineel. Alles wat niet origineel van Apple is en niet uit een door Apple geselecteerde fabriek komt is geen OEM. Dus alles wat er overal verkocht wordt is nooit OEM of het moet uit de fabriek komen die voor Apple de onderdelen maakt en dan ook nog van de zelfde lopende band.

Refurbised = Een gerepareerd onderdeel welke is gerepareerd door Apple of een door Apple geselecteerde fabriek/reparatie bedrijf waarbij originele OEM onderdelen worden gebruikt.

Onderdelen uit een originele telefoon zijn dus altijd OEM omdat ze origineel zijn. Hoe goed de kwaliteit ook is, maar ieder onderdeel uit een fabriek die geen onderdelen voor Apple maakt zijn geen OEM maar klonen/namaak.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Alles duidelijk uitgelegd wat betreft de terminologie Wim-Bart! Dus wat jij zegt komt er op neer dat èlk onderdeel dat op internet staat met de aanduiding 'OEM' niet kan kloppen en dus allemaal namaak is? Ondanks alles wat ze ook allemaal beweren die bedrijven?
Behalve natuurlijk de uit elkaar gehaalde Iphones

[ Voor 15% gewijzigd door Vincitore op 01-05-2016 07:21 ]

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat is nou juist het probleem. De term OEM wordt door al die bedrijven gebruikt terwijl nagenoeg geen van die bedrijven ook echt OEM producten heeft.

OEM wordt vooral op eBay eBay ook gebruikt voor "losse onderdelen" in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ja ebay en OEM benamingen voor producten gaat hand in hand. Heel veel producten zijn daar OEM en je kan het niet controleren.
Ik blijf het lastig vinden om goede producten te vinden. Waarschijnlijk is het meer een kwestie van 'trial and error '.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Niks lastig aan, als je gewoon een zakelijke klant bent en bij een reseller je producten in nederland afneemt heb je gegarandeerd prima kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 17:26
Vincitore schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:48:
Ja ebay en OEM benamingen voor producten gaat hand in hand. Heel veel producten zijn daar OEM en je kan het niet controleren.
Ik blijf het lastig vinden om goede producten te vinden. Waarschijnlijk is het meer een kwestie van 'trial and error '.
Dat is met heel veel ebay producten het geval. Probeer op ebay maar eens een genuine leather case te vinden. Als je geluk hebt staat er nog genuine pu leather. Oftewel echt plastic |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Mektheb schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:52:
Niks lastig aan, als je gewoon een zakelijke klant bent en bij een reseller je producten in nederland afneemt heb je gegarandeerd prima kwaliteit.
En als je het als hobby doet en dus niet zakelijk ingeschreven bent, gaat die vlieger niet op natuurlijk.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mektheb schreef op zondag 01 mei 2016 @ 16:52:
Haha ja want bij de Nederlandse "groothandels" is echt alleen maar prima kwaliteit te koop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Donstil schreef op zondag 01 mei 2016 @ 23:45:
[...]

Haha ja want bij de Nederlandse "groothandels" is echt alleen maar prima kwaliteit te koop :+
Ja en nee, want je hebt gewoon garantie

En je kan hem gewoon omruilen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mektheb schreef op maandag 02 mei 2016 @ 09:10:
[...]

Ja en nee, want je hebt gewoon garantie
En je kan hem gewoon omruilen dan :)
Ja maar garantie op troep is nog troep natuurlijk.
Heb helaas veel negatieve ervaringen met Nederlandse leveranciers. (Inmiddels uit het wereldje)

Dan haal ik mijn zooi zelf wel uit China.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
[verwijderd]

[ Voor 147% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Donstil schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:10:
[...]

Heb helaas veel negatieve ervaringen met Nederlandse leveranciers. (Inmiddels uit het wereldje)

Naar mijn weten is er maar 1 echt kanaal in Nederland en de rest is allemaal China

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Donstil schreef op maandag 02 mei 2016 @ 18:10:
[...]

Haha +1. Is ook goedkoper om zelf uit China te halen.

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
Ik heb de laatste dagen veel op Internet gekeken naar een scherm voor de iphone 5. Nu ben ik verschillende winkels tegen gekomen die schermen aanbieden, maar ook op Ebay.
Welke van de volgende schermen/winkels kunnen jullie me aanraden?

Ebay:

http://www.ebay.nl/itm/33...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

http://www.ebay.nl/itm/38...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

http://www.ebay.nl/itm/30...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

http://www.ebay.nl/itm/31...geName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Hierin zit veel verschil qua prijs, er zit ongeveer €45,- verschil in prijs met de goedkoopste en de duurste schermen. Maar zit hier nu ook veel verschil in qua kwaliteit denken jullie?

Internet winkels:
Om nog enige aanspraak te kunnen maken op eventuele garantie, heb ik ook gekeken naar Nederlandse webwinkels. Ook hier verschillen de prijzen aanzienlijk.

https://www.partly.nl/iph...N_SsazbxMwCFW8o0wod7VsHwQ

https://www.phonegigant.n...L_Y-q7bxMwCFQtAGwodR1MNYw

https://www.phonegigant.n...LGRxbHbxMwCFZadGwodun8FXg

http://www.fixjeiphone.nl...5/iphone-5-scherm-en-lcd/

Door alle bomen zie ik het bos even niet meer! Wie kan me helpen? _/-\o_

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
De verschillende aanbieders op ebay zien er goed uit. Het zijn met name engelse verkopers heb ik het idee klopt dat? Deze zijn over het algemeen erg betrouwbaar en leveren goede kwaliteit displays. Het prijsverschil zit hem met name in het feit dat de laatste 3 full assemblies zijn inclusief small parts. Erg handig want dan is het 30 seconden werk om de boel te vervangen en alles kleine onderdelen passen netjes. Ik ga er daar dus ook eentje van bestellen zodat ik deze onderdelen steeds door kan wisselen naar een volgend display. Dat maakt reparaties een stuk sneller uit te voeren.

De duurste in die reeks ziet er heel goed uit, maar dit is ws exact hetzelfde schermpje als de andere zwarte in die reeks en is dus gewoon te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
supersnathan94 schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 12:23:
De verschillende aanbieders op ebay zien er goed uit. Het zijn met name engelse verkopers heb ik het idee klopt dat? Deze zijn over het algemeen erg betrouwbaar en leveren goede kwaliteit displays. Het prijsverschil zit hem met name in het feit dat de laatste 3 full assemblies zijn inclusief small parts. Erg handig want dan is het 30 seconden werk om de boel te vervangen en alles kleine onderdelen passen netjes. Ik ga er daar dus ook eentje van bestellen zodat ik deze onderdelen steeds door kan wisselen naar een volgend display. Dat maakt reparaties een stuk sneller uit te voeren.

De duurste in die reeks ziet er heel goed uit, maar dit is ws exact hetzelfde schermpje als de andere zwarte in die reeks en is dus gewoon te duur.
Klopt het zijn veel Engelse aanbieders, meer toeval dan bewust. De prijzen liggen over het algemeen vrij gunstig als ik het zo zie. Het klopt inderdaad dat de laatste full assemblies zijn. Lijkt me ook ideaal aangezien het dan erop klikken is en schroeven maar. Jij gaat dan de onderdelen van een andere display hergebruiken zodat je die op een 'kaal' scherm en dus altijd een full assembly klaar hebt liggen? Slim!

De duurste vind ik ook heel mooi eruit zien, alleen €60,- vind ik best prijzig tov de anderen.

Edit: ik zag net dat het scherm van €60 naar €42 is gedaald :)

Bedankt voor je hulp!

Stats

Pagina: 1