Selectievakje ipv radiobutton

Pagina: 1
Acties:

• Jan_Klaassen768
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 09:58
De laatste tijd merk dat bij een aantal filters radiobuttons ipv selectievakjes staan.
Deze zijn niet uit te schakelen.

Als ik een specifieke optie (zoals bijv. PoE onder LAN Extra's bij Access Points) bij nader inzien toch niet in mijn filter wil en ik wil apparaten met deze functie wel in het totaal overzicht zien moet ik helemaal overnieuw beginnen.
Niet heel efficiënt, zeker als je al een hoop filters ingesteld heb.

Kunnen deze radiobuttons in selectievakjes omgezet worden zodat ze aan- en uitgevinkt kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:46

Mooijekind

Manager Product Content
De radiobutton is hier vervangen door het selectievakje.
We gaan nog even kijken of we dit ook voor de andere radiobuttons gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_Klaassen768
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 09:58
Top! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-09 21:06
Ik kick dit topic even, is hier toevallig al iets mee gedaan? (ondanks de relatief korte tijd)

Het viel me op dat er onder monitoren ook erg veel radiobuttons staan. Vooral degene onder 2D-conversie is leuk. Er zijn namelijk 2 monitoren die hier uberhaubt iets over heeft staan, waardoor je deze dus niet eens met de wel/geen switch uit kan zetten. Lijkt me niet helemaal de bedoeling?

Ik liep hier vooral tegenaan door de "Vorm Scherm". Niet elke monitor heeft erbij staan dat het een vlak scherm is, dus zodra je 1 van de 2 opties kiest filter je ongewenst een hoop monitoren eruit.

[ Voor 3% gewijzigd door heggico op 06-01-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

heggico schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:16:
Ik kick dit topic even, is hier toevallig al iets mee gedaan? (ondanks de relatief korte tijd)

Het viel me op dat er onder monitoren ook erg veel radiobuttons staan. Vooral degene onder 2D-conversie is leuk. Er zijn namelijk 2 monitoren die hier uberhaubt iets over heeft staan, waardoor je deze dus niet eens met de wel/geen switch uit kan zetten. Lijkt me niet helemaal de bedoeling?
Sommige opties zijn wat redundant/vreemd, zoals deze. Het is een Ja/Nee optie, maar blijkbaar heeft geen enkele monitor hier Nee geselecteerd staan. Omdat deze opties technisch gezien gewoon vrij invulbare tekstvelden zijn (voor het filter is het gewoon een stukje tekst met een waarde erbij hoeveel keer deze is ingevuld), weet het filter niet dat de Wel/Geen switch een beetje overbodig is in deze situatie. Want er zijn namelijk zat situaties te bedenken waar je juist wilt zeggen "Alles behalve x".
Ik liep hier vooral tegenaan door de "Vorm Scherm". Niet elke monitor heeft erbij staan dat het een vlak scherm is, dus zodra je 1 van de 2 opties kiest filter je ongewenst een hoop monitoren eruit.
Dat probleem ga je niet met een aan te vinken vakje oplossen. Dan is het nog steeds als je "Vlak" aanvinkt, je alleen schermen ziet waarbij deze optie is aangevinkt. Alles wat niet is ingevuld, valt nog steeds weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 14:43
Sorry dat ik misschien oude discussie opstart maar mijn vriendin had met het uitzoeken van een nieuwe telefoon hetzelfde probleem. Zoals ze zelf zei:
Ik ging eerst de hele lijst af en kwam tot de conclusie dat er te weinig telefoons overbleef. Bepaalde opties zijn dan minder belangrijk voor mij en ik wil beide kunnen vergelijken. Om de optie ongedaan te maken moet ik terug in de geschiedenis.
Dus eigenlijk het verzoek voor een reset optie bij radiobuttons. Bv een kruisje achter de naam van de filter om de filter te resetten.

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

houtig schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:56:
Sorry dat ik misschien oude discussie opstart maar mijn vriendin had met het uitzoeken van een nieuwe telefoon hetzelfde probleem. Zoals ze zelf zei:

[...]

Dus eigenlijk het verzoek voor een reset optie bij radiobuttons. Bv een kruisje achter de naam van de filter om de filter te resetten.
Dat is een featurerequest die al openstaat bij ons productteam, het is een vaak gehoorde klacht. Hopelijk wordt het ooit nog een keer opgepakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Glaanie schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:35:
[...]

Dat is een featurerequest die al openstaat bij ons productteam, het is een vaak gehoorde klacht. Hopelijk wordt het ooit nog een keer opgepakt :)
Mooi dat het wordt opgepakt. Misschien kan er ook meteen iets aan de consistentie worden gedaan? Bij televisies bijvoorbeeld staan 3 verschillende varianten op één pagina:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7giZWAV.png
(mijn voorkeur gaat uit naar de onderste optie omdat je dan weer makkelijk terug kunt)
Pagina: 1