Samsung UE48J6200 en Sony 43W755c

Pagina: 1
Acties:

• MatthijsBrabant
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-06-2021
Beste,
Ik ben me aan het orienteren op nieuwe tv. Wat wensen:
40 tot 48 inch / full HD, 4K lijkt me niet nodig / kijk met name film en sport / gewoon goed beeld vind ik het belangrijkste / Geen behoefte aan 3D.

Nu heb ik al beetje georienteerd, en kwam op 2 modellen uit. Samsung UE48J6200 en Sony 43W755c

Met name zag ik een zeer mooie aanbieding bij Maxwell voor de Samsung, namelijk 599 euro. terwijl de sony ook voor 595 te krijgen is.

Graag jullie mening/tips/alternatieven,
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:57

deepvreezo

Redacteur
Beide prima, al heeft Sony dit jaar wel de nodige problemen gehad met het Android-platform. Misschien hebben updates deze problemen intussen al verholpen, maar ik zou gewoon voor de tv van Samsung gaan, ook al omdat die gewoon groter is.

Wat betreft alternatieven: de Panasonic CS620 is puur qua beeldkwaliteit nog wat beter. Moet je wel 2" groter aankunnen (deze tv is er niet in maten tussen 40" en 50"), een paar tientjes extra willen uitgeven en aan het smart-gebeuren geen hoge eisen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
Zie je deze als "beste" keus voor hetgeen ik zoek? Voor zover ik reviews kan vinden komen ze er alle 2 behoorlijk goed uit. 100hz panelen voor snel bewegende beelden lijkt me wel belangrijk t.o.v. bijvoorbeeld de samsung 5 reeks tv's.

50 inch kan ik fysiek net niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:19
De Samsung is 50 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Oja :P ? ;)

Iemand hier op het forum heeft het in de winkel laten nakijken via het service menu en daar stond gewoon 120Hz in bij de 48J62000 :) .

[ Voor 88% gewijzigd door apis29 op 23-12-2015 23:03 ]

• Sjah
Oja, hhmm, op ditzelfde forum las ik dat alle 6 serie van dit jaar 50 had.of ging dat over de (hu en) ju series..? Zoja, dan zit ik niet goed, nee.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-06 14:42
De J6xxx is een Full HD serie met 100hz, de JU6xxx is een UHD serie met 50hz. Beetje verwarrend :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
Ik heb het inderdaad over de Full HD variant. Zover ik de specs goed interpretteer is de samsung 6 serie 100hz en de 5 serie 50Hz. De 6 is zo'n 50-100 euro duurder dan de 5 serie maar volgens mij is het dat wel waard. Zeker voor snel bewegende beelden (zoals sport).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:30
Goeie shortlist, ik heb dezelfde tv's op het oog incl. de J6300 met gebogen scherm. Dan in 40 of 43 inch.

Wat ik ondertussen heb gelezen is dat ze beide geen last hebben van judder (bij 24p materiaal), weinig last van motion blur, geluid en kijkhoeken ongeveer gelijkwaardig zijn. Alleen het contrast van de sony is beter.

Ik neig meer naar de Sony ivm negatieve berichten over de samsungs: dezelfde tv's kunnen worden geleverd met panelen van 3 verschillende fabrikanten. Daardoor scoort dezelfde tv (bijv. H6200) verschillend op kijkhoeken in verschillende tests. Ik weet alleen niet hoe dat is bij Sony.

Jammer is dat tot op heden er geen reviews zijn van de KDL-43W755c en 805c.

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
speed60 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:10:

Yup, er zijn sowieso over alle Tv's minder reviews lijkt het, zeker "meer budget (dan dure) modellen" kan je rustig met een lampje naar zoeken. En wat er is sneeuwt onder in de BS-reviews van reviewsites die in feite reclame-sites zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 04-01-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Voor mij is de prijs doorslaggevend geweest. Volgens mij is het qua beeldkwaliteit geen wereld van verschil. De Sony ziet er wat mooier uit, maar is duurder en Android TV was in het begin nog vrij buggy. Samsung heeft een wat goedkopere behuizing, maar heeft een snelle quadcore en een goed werkend Tizen smart os. Volgens mij doe je aan geen van beiden een echte miskoop, het is meer voorkeur voor uiterlijk, voor smart os en natuurlijk de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
bij de sony twijfel ik nog wel wat aan de Android TV, tevens de prijs circa E600.
bij de samsung weinig twijfels, helaas is hij 3 inch kleiner, prijs circa E500.

Beeldkwaliteit volgens mij redelijk vergelijkbaar. Vind het zeer lastig vergelijken omdat de settings nooit optimaal staan in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
Is de Panasonic TX-40CS630 een serieus alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee, als 43 inch al je eigenlijke onderkant is, danga je van 40 inch spijt krijgen, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:29
Wat mij erg opvalt is dat het opgegeven verbruik/vermogen van de samsung veel hoger is. 55W vs 132W

Verder verschillen ze niet zoveel. Ik zou even in de winkel kijken, menu doorscrollen en dan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
speed60 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 16:10:
Goeie shortlist, ik heb dezelfde tv's op het oog incl. de J6300 met gebogen scherm. Dan in 40 of 43 inch.

Wat ik ondertussen heb gelezen is dat ze beide geen last hebben van judder (bij 24p materiaal), weinig last van motion blur, geluid en kijkhoeken ongeveer gelijkwaardig zijn. Alleen het contrast van de sony is beter.

Ik neig meer naar de Sony ivm negatieve berichten over de samsungs: dezelfde tv's kunnen worden geleverd met panelen van 3 verschillende fabrikanten. Daardoor scoort dezelfde tv (bijv. H6200) verschillend op kijkhoeken in verschillende tests. Ik weet alleen niet hoe dat is bij Sony.

Hier is een review uit juli ;) http://www.digitalversus....-43w755c-p27245/test.html
(zit wel een foutje in de vertaling: "In Game Mode you can deactivate BFI ..." moet 'activate' zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 05-01-2016 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 495601

MatthijsBrabant schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:31:
bij de sony twijfel ik nog wel wat aan de Android TV, tevens de prijs circa E600.
bij de samsung weinig twijfels, helaas is hij 3 inch kleiner, prijs circa E500.

Beeldkwaliteit volgens mij redelijk vergelijkbaar. Vind het zeer lastig vergelijken omdat de settings nooit optimaal staan in een winkel.
Mag ik vragen waar jij die Samsung voor 500,- gevonden kreeg? 694,- de goedkoopste die ik zag nu.
En welke is het nu geworden als ik vragen mag? :) Zit een beetje met hetzelfde probleem xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
  • Laatst online: 29-06 11:35
Anoniem: 495601 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:21:
[...]

Mag ik vragen waar jij die Samsung voor 500,- gevonden kreeg? 694,- de goedkoopste die ik zag nu.
En welke is het nu geworden als ik vragen mag? :) Zit een beetje met hetzelfde probleem xD
Haha ik lees ook mee, maar neig ook nog naar 4K.
Eind jan. neem ik mijn besluit bij de btw-weg ermee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495601

eddie02 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:26:
[...]

Haha ik lees ook mee, maar neig ook nog naar 4K.
Eind jan. neem ik mijn besluit bij de btw-weg ermee dagen.
Oh ik hoef niet perse 4 K hoor!
Ik wil juist niet te snel in onnodige verkooptrucs trappen wat ik toch niks aan heb / van merk ;p
Ik weet helemaal niet meer wat ik moet kiezen :')

Die van de Mediamarkt bedoel je? Dat zijn toch ook maar verkapte kortingen? Ik zou het typenummer online even in de gaten houden wie hem het goedkoopst heeft als je echt al je keuze gemaakt hebt. MM vind ik meestal niet echt goedkoop alleen af e toe een goede aanbieding. En in de week voor die BTW vrije week gaan eerst de prijzen omhoog xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Met hoeveel, gaan ze omhoog? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Ook al gaan de prijzen van sommige modellen wel eens omhoog, de prijs ná de korting kom je de rest van het jaar bijna nooit meer tegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
apis29 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:33:
[...]

Hier is een review uit juli ;) http://www.digitalversus....-43w755c-p27245/test.html
(zit wel een foutje in de vertaling: "In Game Mode you can deactivate BFI ..." moet 'activate' zijn.
Mooi, bedankt. Hmmm.. VA paneel, dus smalle kijkhoeken. Dat vind ik wel een duidelijk min voor mijn situatie, L bank waarbij ook deels schuin naar TV gekeken wordt. Verder wordt er gesproken over clouding, maar dat vind ik persoonlijk iets minder belangrijk vergeleken met die kijkhoeken. Daarbij dus ook het prijsverschil.
Anoniem: 495601 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:21:
[...]

Was misschien niet duidelijk, de prijs van 500 is voor de 40 inch, de 48 inch zit uiteraard daarboven (~650).
pricewatch: Samsung UE40J6200AW Zwart
pricewatch: Samsung UE48J6200AW Zwart
pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart
http://tweakers.net/price...viera-40-inch-zilver.html
Sjah schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:27:
Nee, als 43 inch al je eigenlijke onderkant is, danga je van 40 inch spijt krijgen, lijkt mij.
Nog eens goed gekeken en gepast en gemeten, en 48 inch is voor mij wat te ambitieus ingezet :), 40/43 zou prima zijn gezien woonkamer.
MatthijsBrabant schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 12:36:
Is de Panasonic TX-40CS630 een serieus alternatief?
Eigenlijk is de TX40CS620 trouwens een betere vergelijking, is namelijk ook geen 3D, staat bij de pricewatch. Lees wel iets over geen DTS ondersteuning voor afspelen films van mediaplayer. Ook geen Firefox OS.

Thanks allemaal trouwens voor de reacties! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door MatthijsBrabant op 06-01-2016 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
De kogel is dus nog niet door de kerk...

Wat gaat de doorslag geven?

Beelformaat (Samsung 40", Sony 43")
Smart besturing (Samsung Tizen, Sony Android)
Dollars (Samsung ca. €500, Sony ca. €600)

Tizen blijkt best prettig te werken, en om nou 100 euro meer te betalen voor +3 inch? Ik ga iig een keer kijken bij de MM.
mathelicious schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:58:
Wat mij erg opvalt is dat het opgegeven verbruik/vermogen van de samsung veel hoger is. 55W vs 132W

Verder verschillen ze niet zoveel. Ik zou even in de winkel kijken, menu doorscrollen en dan kiezen.
Die 132W is max. verbruik, gemiddeld doet de Samsung ca. 50W. (ook ergens in het Engels gevonden, weet niet meer waar...)

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
Als je vlak bij de grens woont en het aandurft, in ieder geval vandaag nog in de aanbieding:
https://www.expert.de/sho...771-lcd-tv-ue48j6250.html
http://www.mediamarkt.de/...u-1969633.html?uympq=vpqr

Moet je wel omzetten naar EU Benelux in een servicemenu, anders is de CI+ ondersteuning niet juist en staan de HD zenders (iig oud-Ziggo netwerk, nu Caiway) in de 9xx range ipv aan het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
apis29 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:44:
Ook al gaan de prijzen van sommige modellen wel eens omhoog, de prijs ná de korting kom je de rest van het jaar bijna nooit meer tegen ;)
Dat is bij MM al aan de gang 8)7
UE40J6200 is verhoogd naar € 548,95, (Excl. BTW € 453.)
KDL-43W755C is verhoogd naar € 625. (Excl. BTW € 516)

De BTW-actie laat dus niet lang meer op zich wachten.

Edit: De Sony kost inmiddels (op 13-1) weer € 599 bij de MM.

[ Voor 6% gewijzigd door speed60 op 14-01-2016 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
Geeft denk ik een goed idee over wat de prijzen zullen worden voor de btw actie.
al blijft 479 voor de 48 inch hele lage prijs.
Zover ik op internet kan vinden zou het week 4 worden voor MM nederland. Overigens heb ik van de BCC begrepen dat ze mediamarkt prijs gaan volgen ook tijdens de btw actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
MatthijsBrabant schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:11:
Geeft denk ik een goed idee over wat de prijzen zullen worden voor de btw actie.
al blijft 479 voor de 48 inch hele lage prijs.
Zover ik op internet kan vinden zou het week 4 worden voor MM nederland. Overigens heb ik van de BCC begrepen dat ze mediamarkt prijs gaan volgen ook tijdens de btw actie.
Mijn plaatselijke bcc kijkt altijd naar de pricewatch hier voor de laagste prijs.
Daar ga ik dus heen. Prima lui en na al mijn vragen gun ik ze ook de verkoop.

Dus ik begrijp dat mm al aan t opschroeven is? Hoeveel gooien ze erop dan, weet iemand dat?

Mijn stand van zaken is: van plan een 50 inch 4k of FHD te kopen deze maand. Gewoon omdat t kan en ik er zin in heb...

LG 49UF640V, lijkt mij dan weer wat. Als je met 2 hdmi uit de voeten kan.

[ Voor 4% gewijzigd door eddie02 op 06-01-2016 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
MatthijsBrabant schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 07:53:
[...]

Mooi, bedankt. Hmmm.. VA paneel, dus smalle kijkhoeken. Dat vind ik wel een duidelijk min voor mijn situatie, L bank waarbij ook deels schuin naar TV gekeken wordt. Verder wordt er gesproken over clouding, maar dat vind ik persoonlijk iets minder belangrijk vergeleken met die kijkhoeken. Daarbij dus ook het prijsverschil.
Als je geen VA paneel wilt hoef je niet eens naar een 40" te kijken ;) , en van de 43" komen alleen LG modellen in aanmerking verder ...
speed60 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:14:
[...]

Dat is bij MM al aan de gang 8)7
UE40J6200 is verhoogd naar € 548,95, (Excl. BTW € 453.)
KDL-43W755C is verhoogd naar € 625. (Excl. BTW € 516)

De BTW-actie laat dus niet lang meer op zich wachten.
En de prijzen waren? (je hebt gehoord van hun automatische prijzensysteem? laagste prijs tov 25 grootste concurrenten ... oid, niet tov de eerste de beste dozenschuiver uit de pricewatch. En zoals gezegd, de prijzen na korting zijn ruim goedkoper dan in de pricewatch)

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 06-01-2016 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
eddie02 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:59:
[...]

LG 49UF640V, lijkt mij dan weer wat. Als je met 2 hdmi uit de voeten kan.
Daar zou ik toch nog even over nadenken als ik jou was:

Geen UHD
In werkelijkheid is dit geen UHD-televisie en kan het dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt.

Artikel van HDTVTest.co.uk over deze pixelstructuur

50 Hertz
Er zit maar een 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie voor de resolutie, is dit gewoon geen goede combinatie - daar alle scherpte verloren gaat bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
Dimens schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:19:
[...]

Daar zou ik toch nog even over nadenken als ik jou was:

Geen UHD
In werkelijkheid is dit geen UHD-televisie en kan het dus niet correct UHD-materiaal weergeven. Sterker nog, ook het weergeven van FHD-content zal hieronder lijden aangezien het de kleurreproductie niet ten goede komt.

Artikel van HDTVTest.co.uk over deze pixelstructuur

50 Hertz
Er zit maar een 50Hz paneel in het toestel. Hierdoor heb je een lage bewegingsresolutie waardoor scherpte tijdens bewegingen verloren gaat. Zeker als je kiest voor een UHD-televisie voor de resolutie, is dit gewoon geen goede combinatie - daar alle scherpte verloren gaat bij elke beweging die getoond wordt. Zodanig veel, dat de bewegingsresolutie bij een 50Hz UHD LCD-televisie tijdens bewegingen lager zal zijn dan dat van een goede 100Hz FHD LCD-televisie.

IPS
Het toestel komt met een IPS-paneel. Nu is IPS op zichzelf geen slechte techniek, echter valt het contrast in televisies met IPS-panelen echt ontzettend tegen. Het contrast wordt gezien als het belangrijkste eigenschap voor een goede beeldkwaliteit. Een toestel kan een hoge resolutie hebben, perfecte kleurweergave en een uitstekende beelduniformiteit, een laag contrast zal het beeld direct minder indrukwekkend maken. En aangezien het toestel qua resolutie en kleurweergave dus ook niet goed presteert, is het inleveren van contrast heel erg zonde.
toon volledige bericht
ha

Ik had weer ergens gezien dat ie 100hrz had...
Dus voor 6 tot 800 euro maar gewoon voor een full hd gaan dan?
Ik zit op 3,5 meter, en val dus in de fhd range.

Het is echt door de bomen t bos niet meer zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
eddie02 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:24:
[...]

ha

Ik had weer ergens gezien dat ie 100hrz had...
Dus voor 6 tot 800 euro maar gewoon voor een full hd gaan dan?
Ik zit op 3,5 meter, en val dus in de fhd range.

Het is echt door de bomen t bos niet meer zien
Veel websites specificeren Black Frame Insertion ook als frequentie waardoor het toestel 100Hz zou zijn. Ik werkelijkheid zijn de prestaties niet vergelijkbaar met 100Hz en zou je het dus ook niet als 100Hz moeten bestempelen.

Voor dat geld kun je beter naar een goede FHD-televisie kijken. De adviezen over televisies zijn in dit topic wel goed en gelden in veel gevallen ook voor de ~50Hz toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
Dimens schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:31:
[...]

Veel websites specificeren Black Frame Insertion ook als frequentie waardoor het toestel 100Hz zou zijn. Ik werkelijkheid zijn de prestaties niet vergelijkbaar met 100Hz en zou je het dus ook niet als 100Hz moeten bestempelen.

Voor dat geld kun je beter naar een goede FHD-televisie kijken. De adviezen over televisies zijn in dit topic wel goed en gelden in veel gevallen ook voor de ~50Hz toestellen.
Hup!

Dan het doel maar even bijgesteld:KDL-50W755C van Sony.
Deze zit wel op de 100 Hz, en heeft goede reviews.
Natuurlijk moet ik m zelf ook nog even in t echt zien, maar hij zal
bij de MM net boven de 600 uitkomen bij de btw actie. :)

Vandaag al even een vel papier op de ware groote van de tv gesneden, om een
beeld (hahahah) te krijgen van de impact in de woonkamer.

[ Voor 8% gewijzigd door eddie02 op 06-01-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
haha eddie, die oefening heb ik ook gedaan, en moest helaas mn vrouw enigszins gelijk geven dat het niet echt in balans was. Vandaar dat ik van de 48 inch terug richting de 40 ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
MatthijsBrabant schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:51:
haha eddie, die oefening heb ik ook gedaan, en moest helaas mn vrouw enigszins gelijk geven dat het niet echt in balans was. Vandaar dat ik van de 48 inch terug richting de 40 ga.
Ga je m verkopen dan? Mijn ervaring is dat je toch iedere keer iets groter wil. Bovendien vond t thuisfront de afmetingen wel mee vallen.

Een 48 zal bij mij ook wel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
http://www.mediamarkt.be/...ll-led-smart-1461826.html

Ipv duitsland kun je ook naar belgie :P
48j6200 nu 549

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie02
Hallo zeg, dit is pas een echte aanbieding!
Heb m net nog even gezien bij bcc.
Als ie hier die prijs was, wist ik t wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
Vandaag heb ik nog wat zaken nader bekeken. Met name judder vind ik een irritant effect. Zie de verschillen op Rtings.com:

De Sony
http://www.rtings.com/tv/reviews/sony/w800c

De Samsung
http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200

Nu is de Samsung NIET judder-free bij content via 60p of 60i, ofwel wat ik via mijn PC afspeel op de televisie. En dat is nogal wat. De Sony is dat wel. Als er een nieuwe tv komt, wordt dat voor mij dus de Sony.

Nog een woord van dank voor de TS voor de voorzet: Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Met als opmerking dat de amerikaanse J6200 hier de J6100 zou zijn (in Duitsland bestaat wel een 60J6150) en hun J6300 de europese J6200 is. Maar voor dit punt maakt het geen verschil blijkbaar ...
Deze week overigens de 50W756C in de aanbieding bij de MM voor €589! (t/m de 17e, dus misschien wachten tot de 16e/17e zodat je eventueel nog geld terug zou kunnen vragen mocht ie tijdens de BTW dagen toch nog goedkoper zijn)

[ Voor 22% gewijzigd door apis29 op 11-01-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@apis>>waar ziet gij dat, die 17e? Wat ik zie, is dat die hardstikke uitverkocht is die Sony 50 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
Morgenavond begint de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
irritant overigens dat de site momenteel down is. maar goed wel begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 11 januari 2016 @ 18:57:
@apis>>waar ziet gij dat, die 17e? Wat ik zie, is dat die hardstikke uitverkocht is die Sony 50 inch.
O-) ja ik had vlgns mij net het krantje van die week binnen toen en dacht dat ie er ook in zou staan en dan had het een weekaanbieding geweest. Maar dat was dus niet het geval, misschien was het zelfs een prijsfout op de site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nou voor de 43w755C ben je bij MM al te laat, de 756c is er nog maar denk dat je snel moet zijn. De 48H6240 is er ook nog. Wel raar dat Bcc, die zouden meegaan, IHK van de 43 inch Sony niet meegaan, althans lijkt er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
Irritant ja, dat is zeker. Toen ik eenmaal weer verbinding had met MM waren er nog maar 3 tv's van 43 inch: 1x LG, 1x Akai, 1x samsung J5500. Helaas pindakaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Zal in de winkels vast nog wat staan. Vorige jaren kon je ze op de zaterdag nog kopen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
Die 43 inch Sony tv's waren de afgelopen weken nooit op voorraad in de winkels, alleen via internet te krijgen. Ik ben een keer in Zwolle binnen geweest, de 755 en 805 stonden dan niet eens aan. Ze zullen weinig marge hebben op de beste tv's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
48j6200 gekocht voor 537 (MM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLs90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-03 21:50
In België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik denk de BTW actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 14:25
Klopt, heb hem zelf ook in NL voor de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpew
  • Laatst online: 21-06 13:20
Iemand ervaring met wat de prijs gaat doen wanneer deze actie weer voorbij is? Ben al een tijdje aan het rondkijken en de genoemde type TV's in dit topic heb ik ook op het oog, maar heb de TV pas echt nodig tegen april (wanneer de nieuwe modellen al uit zijn). Vooral de 48J6200 heeft nu wel een heel aantrekkelijk prijs, wat in combinatie met de extra beeldruimte uiteindelijk de doorslag geeft om voor deze TV te gaan, als ik nu op het moment moet kiezen. Echter lijkt het me stom om nu deze TV te kopen als deze in april nog een stukje goedkoper is.

Wanneer ik naar 48H6200 (model 2014) kijk in de pricewatch, zie ik dat deze in maart het goedkoopste was en daarna alleen maar weer duurder werd. Nu zegt dit niet zo heel veel en houdt pricewatch blijkbaar niet alle prijzen bij (de prijs van MM staat ook niet in de pricewatch voor de 48J6200). Daarom dat ik hier maar even vraag naar ervaringen hier. Wachten of nu toch alvast kopen?

Alle ervaringen over de 48J6200 ben ik ook erg benieuwd naar, nu ik zie dat een aantal tweakers ook voor deze tv hebben gekozen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik denk niet dat ze in april goedkoper zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Met C4 eensch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpew
Bedankt voor jullie reacties en al jullie adviezen. Daar ben ik zelf ook een beetje 'bang' voor, dit weekend dus maar de knoop doorhakken en beslissen wat ik ga doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Jezelf tot en met zondag de tijd gunnen? Gewaagd, denk dat als de 48J6200 morgen nog niet uitverkocht is,je al geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeldunes
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20-06 21:33
Hopelijk kan een van jullie mij nog optijd helpen. Ik ben zojuist naar de MM gegaan in de veronderstelling een 40j6200 te kopen, aantrekkelijk geprijsd voor 453. Ik werd (helaas) aangesproken door een dame van Sony.
Zij vertelde letterlijk "meneer ik zweer dat de j6200 een 50hz scherm heeft" terwijl zelfs op de MM site staat dat het 100hz is.

Vervolgens ging ze me het laten zien aan de hand van demo's, die volgens mij wel afkomstig zijn van Sony. En ja toch werd ik in twijfel gebracht en ben nu de kluts kwijt.

Zoals ik hier lees heeft de j6200 FHD wel degelijk een 100hz scherm, maar na de demo kon ik wel zien dat de Sony en h6200 veel minder last hebben van motion blur dan de j6200.

Kortom, ga ik spijt krijgen van de j6200? Is er een beter alternatief voor 40" voor die prijsklasse?
Alvast bedankt!

Saying "um" is the human equivalent of buffering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newpew
Sjah schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 21:25:
Jezelf tot en met zondag de tijd gunnen? Gewaagd, denk dat als de 48J6200 morgen nog niet uitverkocht is,je al geluk hebt.
Je hebt gelijk, is nu al niet meer online te bestellen... Mja, dan hoef ik het ook niet meer te overwegen :P

Edit: Uiteindelijk toch nog gelukt eentje te bestellen, wel met een levertijd van 5-6 dagen. Ik ben benieuwd, heb nog altijd even bedenktijd geloof ik.

[ Voor 18% gewijzigd door newpew op 29-01-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nLs90
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-03 21:50
Daarstraks vanuit België vertrokken richting MM Maastricht, daar waren er nog pas 3 verkocht van de UE48J6200 en waren ze uitverkocht, vandaar doorgereden naar MM Heerlen vermits ze daar nog 19 stuks hadden. Alles ingesteld naar mijn eigen goesting en zéér content! Niet twijfelen en gewoon gaan morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBrabant
inderdaad, Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drossie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-06 05:40
Vandaag de UE48j6200 gekocht in MM België voor 550€.
Kan iemand me goede beeldinstellingen geven aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
Op de site van rtings.com!

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6200/settings

Maar ik heb in een andere post gelezen dat de Amerikaanse J6300 gelijk is aan de Europese J6200. Dus:

http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/j6300/settings

Pagina: 1