Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

16 GB vs 32GB DDR4 geheugen

Pagina: 1
Acties:

• mr.loepie
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 10-10 16:22

mr.loepie

Canon 1DxIII + wat glas ;-)

Topicstarter
Hoi,

ik heb kort geleden een nieuwe pc gebouwd zie hieronder de specs.

intel 6700k @ 5ghz
corsair hydro100i GTX
asus z170 pro
samsung evo 850 1 TB SSD
en corsair vengeance 16 GB 3200 MHZ

nu vroeg ik mij af heeft het zin om er nog eens 16 GB geheugen bij in te steken ?
de pc word voornamelijk gebruikt voor foto bewerking (lightroom en photoshop) en heeeeel af en toe een game te spelen .
en uiteraard internetten en mailen en die ongein.

graag hoor ik jullie reacties hierover .

Asus Maximus Formula XII . i9 10900K @ 5.2 GHZ (custom WC) , 64 GB 3600mhz corsair , Synology 1819+ 10 TB.

• Jeroenneman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:56

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Mis je nu performance dan?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:18

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Hoe moeten wij dat weten, als je zelf blijkbaar niet weet hoeveel er nou werkelijk gebruikt wordt? Ga dus eerst eens na of de volle 16 GB wel benut wordt. Daarna kan je overwegen en uitzoeken of meer RAM ook een voordeel zal hebben voor je software. Wordt het sneller? Kan je meer dingen tegelijk laten bewerken? Ga je het verschil ook merken? Heb je er behoefte aan?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sowieso, deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Dit is een aankoopadviesvraag, die hoort in een aankoopadviesforum.

Move PMG -> CAA

Soittakaa Paranoid!

• HetGezegde
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21-10 17:32

HetGezegde

Yes, you can!

Ontopic:
1. [CTRL] + [SHIFT] + [ESC]
2. tabblad "Prestaties
3. "Geheugen"
4. Bijhouden of hij aan z'n top komt of niet
5. Conclusie trekken

Offtopic:
Dit topic lijkt me eerder een 'show-off'

Nog iets meer offtopic: Je geeft in je profiel aan 'beroep: ict'. - jouw vraag zou een "easy one" moeten zijn.

[Voor 27% gewijzigd door HetGezegde op 17-12-2015 20:27]

• stin00
  • Registratie: mei 2013
  • Niet online
Voor fotobewerking is 16 GB echt meer dan voldoende.. Zou niet weten wat je met 32 GB aanmoet.
Maar zoals anderen zeggen: check even of je RAM nu voor de volle 16 GB wordt gebruikt.

Je hebt namelijk helemaal niets aan 32 GB RAM als je maximaal 14 GB gebruikt; meer is niet sneller.

• Nip
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08-07 14:49
Hoi,

nu vroeg ik mij af heeft het zin om er nog eens 16 GB geheugen bij in te steken ?

Nee.

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 00:41

rolandos582

Gaming addict x)

Je kunt natuurlijk altijd 16 bijprikken en daar een ramdisk van maken. Dan heeft het wel zin, maar als je pc niet meer verbruikt is het natuurlijk onzin.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:24

sapphire

Die-hard pruts0r

stin00 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:30:
Voor fotobewerking is 16 GB echt meer dan voldoende.. Zou niet weten wat je met 32 GB aanmoet.
Maar zoals anderen zeggen: check even of je RAM nu voor de volle 16 GB wordt gebruikt.

Je hebt namelijk helemaal niets aan 32 GB RAM als je maximaal 14 GB gebruikt; meer is niet sneller.
Kun je dat zo makkelijk stellen?
Ik trek 16GB zo vol hoor als ik wil met fotos bewerken, hoef ik niet eens veel moeite voor te doen. Laat staan als ik met groter formaat fotos zou werken dan de 21mpix waarmee ik nu werk.

Maargoed de vraag slaat zoals gezegd nergens op. Ga gewoon eens lekker an de slag en kijk in taakbeheer onder prestaties hoeveel ram je dan gebruikt :)

Gabriël ITX

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True