[Wordpress] Child Thema probleem

Pagina: 1
Acties:

• Prototyp3_NL
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-11-2024
Hey mensen ik heb net van een bestaande site een child thema gemaakt. dit heb ik gedaan met de plug-in 'One klik child'

Ik heb daarna de CSS bestand van de originele site gekopieerd naar de CSS van het child thema.

maar als ik nu de child thema activeer is de opmaak niet gelijk, ik krijg bv geen randen nu of juiste formaat afbeelding.

ik moet dus nog ergens een bestand aanpassen volgens mij, kan iemand mij vertellen waar en hoe ik dit kan veranderen?

als ik de site in console bekijk heb ik ook allemaal 'parsing' en 'unknown property' tegen.

De site is: http://klik-stadskanaal.nl/

alvast bedankt!

• versay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 19:35
Het is niet nodig om de CSS te kopiëren van je bestaande theme. Je moet het gewoon oproepen. Probeer deze CSS is te plaatsen in het CSS bestand van je child theme:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
/*
Theme Name:   Klik-Mez
 Description:  Klik-Mez Theme
 Author:       KlikSTK
 Template:     minamaze
 Version:      1.0.0
*/

@import url("../minamaze/style.css");

/* =Eigen CSS hier beneden plaatsen
-------------------------------------------------------------- */

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 10:16
Een import zou helemaal niet nodig moeten zijn. De CSS van je parent theme (in dit geval Minamaze) wordt ingeladen naast de styles van je child theme.

• Prototyp3_NL
versay schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:25:
Het is niet nodig om de CSS te kopiëren van je bestaande theme. Je moet het gewoon oproepen. Probeer deze CSS is te plaatsen in het CSS bestand van je child theme:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
/*
Theme Name:   Klik-Mez
 Description:  Klik-Mez Theme
 Author:       KlikSTK
 Template:     minamaze
 Version:      1.0.0
*/

@import url("../minamaze/style.css");

/* =Eigen CSS hier beneden plaatsen
-------------------------------------------------------------- */
dit heb ik al geprobeerd maar ik hou het zelfde probleem, of de hele site is gewoon leeg.

• versay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 19:35
Staat er in je child theme map wel een function.php als je op de ftp kijkt?

• eXtreaL
versay schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:16:
Dit kan inderdaad de oorzaak van je probleem zijn, wellicht worden er bepaalde secties overschreven of gewijzigd.

Kun je beschrijven wat je precies probeert te bereiken met het child theme? Heb je een idee wat die "One click child" plugin precies doet? Het is namelijk vrij simpel om handmatig een child theme te initieren, het enige wat je nodig hebt is een style.css met de standaard properties die Wordpress verwacht. Het enige verschil ten opzichte van een gewoon thema is dat je verwijst naar de juiste parent theme. Het lijkt me niet dat je hier een plugin voor hoeft te gebruiken.

Ik zou eerst eens de documentatie van Wordpress omtrent child themes bekijken, welke (volgens mij) relatief eenvoudig te begrijpen is: https://codex.wordpress.org/Child_Themes.

• Prototyp3_NL
versay schreef op donderdag 17 december 2015 @ 12:16:
Ja als ik de map van mijn child thema bekijk staan er 4 bestanden in:
- Functions.php
- Rtl.css
- screenshot.png
- style.css
eXtreaL schreef op donderdag 17 december 2015 @ 14:46:
[...]

Dit kan inderdaad de oorzaak van je probleem zijn, wellicht worden er bepaalde secties overschreven of gewijzigd.

Kun je beschrijven wat je precies probeert te bereiken met het child theme? Heb je een idee wat die "One click child" plugin precies doet? Het is namelijk vrij simpel om handmatig een child theme te initieren, het enige wat je nodig hebt is een style.css met de standaard properties die Wordpress verwacht. Het enige verschil ten opzichte van een gewoon thema is dat je verwijst naar de juiste parent theme. Het lijkt me niet dat je hier een plugin voor hoeft te gebruiken.

Ik zou eerst eens de documentatie van Wordpress omtrent child themes bekijken, welke (volgens mij) relatief eenvoudig te begrijpen is: https://codex.wordpress.org/Child_Themes.
Wat ik precies wil is dat wanneer ik een thema update heb niet gelijk me hele site neer gaat. ik heb idd gelezen op de wordpress site over child themas en heb ook zelf 1 gemaakt ipv 'one click child' maar al dit werkt niet zoals ik wil.

• eXtreaL
Prototyp3_NL schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:33:
[...]

Ja als ik de map van mijn child thema bekijk staan er 4 bestanden in:
- Functions.php
- Rtl.css
- screenshot.png
- style.css

[...]

Wat ik precies wil is dat wanneer ik een thema update heb niet gelijk me hele site neer gaat. ik heb idd gelezen op de wordpress site over child themas en heb ook zelf 1 gemaakt ipv 'one click child' maar al dit werkt niet zoals ik wil.
Dan begrijp je denk ik niet helemaal wat de werking is van een child theme. Je gebruikt een child theme om functionaliteiten/overrides bovenop een parent theme te bouwen. Wanneer jij je parent theme (Minamaze) update, is het niet zo dat tijdelijk je child theme wordt toegepast. Aangezien alle functionaliteiten in je parent theme zitten, kan het inderdaad zo zijn dat gedurende de update de website kort niet te bereiken is.

Dit gedrag is vrijwel niet te voorkomen. Over het algemeen is het handig om je applicatie te updaten op tijden waarop er weinig bezoekers zijn (in de nacht). Verder zou je eventueel je website in maintenance mode kunnen zetten tijdens de update, waarmee je een bericht kunt tonen dat de website momenteel geupdate wordt en binnen enkele minuten weer online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototyp3_NL
dus de oplossing is dus gewoon niet updaten van je thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
Prototyp3_NL schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 12:28:
dus de oplossing is dus gewoon niet updaten van je thema.
Dat zou een oplossing zijn ja, dan loop je uiteraard wel updates en dus ook eventuele beveiligingsupdates mis. Dat lijkt me dus niet heel verstandig. Wat is echter het probleem van enkele seconden downtime? Het updaten van een thema zou echt niet meer dan een halve minuut moeten duren, waarna de site gewoon weer online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
eXtreaL schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:08:
[...]
Verder zou je eventueel je website in maintenance mode kunnen zetten tijdens de update, waarmee je een bericht kunt tonen dat de website momenteel geupdate wordt en binnen enkele minuten weer online is.
Dat doet WordPress al automatisch voor je op het moment dat je een thema/plugin bijwerkt :)

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online

arie_papa

Running on Ubuntu

Child thema is toch juist om je wijzigingen te behouden die je aan bepaald thema hebt gedaan zonder dat stuk te maken bij een update? Tenminste zo zet ik het in. Als ik dan zie dat er content in de door mij aangepaste files zijn gewijzigd in het Parent thema dan update ik deze files achteraf in mijn Child thema.

Die downtime tijdens een update is overigens te verwaarlozen, dus ik verwacht dat TS gewoon bestaande wijzigingen wil behouden tijdens het updaten en dan is een Child thema een prima oplossing.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prototyp3_NL
eXtreaL schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 13:13:
[...]

Dat zou een oplossing zijn ja, dan loop je uiteraard wel updates en dus ook eventuele beveiligingsupdates mis. Dat lijkt me dus niet heel verstandig. Wat is echter het probleem van enkele seconden downtime? Het updaten van een thema zou echt niet meer dan een halve minuut moeten duren, waarna de site gewoon weer online is.
Het updaten is ook niet het probleem. alleen werken de aanpassing die ik gemaakt heb aan het thema dan niet meer. bij het update stond toen dat ik de wijziging kon behouden door met een child thema te werken. ik heb dit dus geprobeerd maar het child thema komt er niet het zelfde uit te zien als de parent thema. heleboel dingen wel maar lang niet alles en daar zit dus mijn probleem.

Maby met wat screenshots is het wat duidelijker
http://www.mupload.nl/img/ifakn95kna6.jpg (zoals het child-thema er uit ziet)

http://www.mupload.nl/img/l2fjbntijux.jpg (parent-thema zoals het eruit moet zien)

[ Voor 13% gewijzigd door Prototyp3_NL op 18-12-2015 15:22 ]

Pagina: 1