Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Chrome opent besmette site na opstarten van pc

Pagina: 1
Acties:

• Basxt
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09-08 14:57
Hi!

Zodra ik chrome open na het opstarten van mijn pc, start deze in een random tijdsbestek een site die af en toe van link verschilt. (gangnanggame of gamezonenews)

Ik heb veel dingen geprobeerd om dit "virus" te verwijderen. Tevergeefs.

De volgende antivirus programma's heb ik geprobeerd:

- BitDefender full system scan (Ook in safe mode)
- EmsisoftEmergencyKit
- MalwareBytes
- HitmanPro
- Software Removal Tool
- AdwCleaner
- rKill
- Zemena

Handelingen die ik heb uitgevoerd:

- In de RegEdit een sleutel verwijderd die mogelijk een .cmd opstart om de webpagina te openen
- Shortcut van Chrome bekeken, clear.
- Host lijst bekeken, staat alleen mijn eigen IP.
- Chrome compleet verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
- Registery doorzocht op de termen "Gangnam en GameZone"
- Malicious uitziende programma's uitgezet voor automatisch opstarten

Hopelijk hebben jullie een oplossing.. Bedankt!

• Cor453
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:37
- Als ik het goed begrijp opent-ie dus letterlijk alleen een link?
- En er is geen enkele overeenkomst tussen de momenten waarop het gebeurt?
- Gebeurt het ook in een andere browser, als je die als standaard instelt? Of is het alleen bij Chrome.

[Voor 29% gewijzigd door Cor453 op 17-12-2015 00:12]

• BramT
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 20:03

BramT

Rule #1

Heb even voor je gezocht en blijkbaar is er een extension die dit doet: https://www.quora.com/A-f...-stop-it-in-Google-Chrome

Het verwijderen en opnieuw installeren van chrome helpt niet als je ook in chrome inlogt met je google-account. Hierdoor krijg je namelijk opnieuw meteen al je extensies terug.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• Basxt
BramT schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:15:
Heb even voor je gezocht en blijkbaar is er een extension die dit doet: https://www.quora.com/A-f...-stop-it-in-Google-Chrome

Het verwijderen en opnieuw installeren van chrome helpt niet als je ook in chrome inlogt met je google-account. Hierdoor krijg je namelijk opnieuw meteen al je extensies terug.
Jazeker. Vergeten te vermelden dat ik een reset heb gedaan. Ook met de "verse" chrome kwam de link.
Cor453 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:11:
- Als ik het goed begrijp opent-ie dus letterlijk alleen een link?
- En er is geen enkele overeenkomst tussen de momenten waarop het gebeurt?
- Gebeurt het ook in een andere browser, als je die als standaard instelt? Of is het alleen bij Chrome.
- Een link. Geen .cmd schermpje o.id. Gewoon uit het niets een nieuw tabblad waar pagina opent.
-Het gebeurd meestal binnen 10 minuten.
-Heb nu Internet Explorer opgestart. Zal editen als het hier ook gebeurd. (of niet) Edit IE heeft hier geen last van.

Thanks beide!

• BramT

BramT

Rule #1

Aangezien de 'gewone' scanners niks vinden zou ik 's gaan denken aan een rootkit. Probeer 's https://www.malwarebytes.org/antirootkit/ of iets dergelijks. (Ik ken niet ieder programma in je lijstje, maar ik herken er geen als een rootkitscanner...)

• Basxt
BramT schreef op donderdag 17 december 2015 @ 03:28:
Aangezien de 'gewone' scanners niks vinden zou ik 's gaan denken aan een rootkit. Probeer 's https://www.malwarebytes.org/antirootkit/ of iets dergelijks. (Ik ken niet ieder programma in je lijstje, maar ik herken er geen als een rootkitscanner...)
Geprobeerd, en weer tevergeefs.

:/

bedankt !

• BramT

BramT

Rule #1

Heerlijke puzzle altijd....

Je schreef in je OP het volgende: "- In de RegEdit een sleutel verwijderd die mogelijk een .cmd opstart om de webpagina te openen"

Weet je nog welke sleutel & waarde dit was en waar hij stond? Daar is wellicht nog een clou uit te halen.

Verder is het zeer belangrijk om zeker te weten of het echt random is en echt niet aan een andere actie is gekoppeld. Oftewel, PC rebooten (+evt inloggen) en compleet met rust laten. Vervolgens met een klokje kijken hoe lang het duurt totdat die site weer opent. Doe dit een aantal keer en dan weten we weer wat meer.

Welke windows heb je?

• oheng
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-10 11:18
Kun je Chrome ook updaten? Of krijg je een melding dat updaten disabled is (oid)?

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:06

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Kijk eens in je taakplanner (Task scheduler), over het algemeen kijken virusscanners hier niet naar als er enkel een of ander linkje word geopend. Kijk ook even in %appdata% (en de 2 mappen hoger liggende local folder) of daar nog iets in staat wat er vreemd uit ziet.

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Oxygen Updater Administrator

D4NG3R schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:14:
Kijk eens in je taakplanner (Task scheduler), over het algemeen kijken virusscanners hier niet naar als er enkel een of ander linkje word geopend. Kijk ook even in %appdata% (en de 2 mappen hoger liggende local folder) of daar nog iets in staat wat er vreemd uit ziet.
Lijkt mij stug. Aangezien AdwCleaner en vele andere programma's daar ook zoeken.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01:06

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

AdwCleaner en vele andere programma's zoeken daar ook, maar doen vrij weinig met shortcuts welke enkel een URL openen. ;)

• Basxt
Ik heb WIN10 geïnstalleerd, waarna het probleem verholpen is. :)

Bedankt allen.
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True