Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Corsair H110i GTX Fan/Pump vragen

Pagina: 1
Acties:

• Viper72
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 30-09 18:27
Hi,

Ik heb sinds kort een nieuwe build draaien, waarbij ik als CPU cooling de Corsair H110i GTX in gebruik heb.

Vanaf deze unit komen een viertal connecties :

1x SATA Power voor power van unit en fans
1x 4-pin fan connector (waarvan 1 pin connected) voor koppeling op de CPU_FAN Header op MB
2x 4-pin fan connectors voor de meegeleverde fan's. De standaard fan's heb ik vervangen door PWM Alpenföhn fan's.

Mijn board is een Asus Z170 Sabertooth, waarop ook een PUMP_Header aansluiting zit, volgens de manual is deze echter specifiek bedoeld voor ondersteunde kits, maar welke is nergens bekend.

Naar ik kan achterhalen is de standaard 4-pin connector primair bedoeld voor alleen de RPM info van de pomp, fan's worden hiermee niet geregeld. En ook een reden voor deze enkele connectie is dat het board denkt dat er een CPU FAN is aangesloten.

Ik vroeg me daarom in deze af of ik de connector bedoeld voor de CPU-fan ook op de pump_connector op het board kan/mag aansluiten, en of ik de fan's zelf (2x 140mm) ook mag aansluiten op een tweetal PWM-connecties op het board wat ik dan volledig kan regelen.

Ik gebruik verder Corsair Link en Asus Thermal Radar (nog wel mee aan t puzzelen), ook hier kan ik de fan's op de cpu-koeler (HX) niet mee regelen, zie hier ook Link :

Ook vanaf het Corsair forum wordt dit idd ook gemeld, de fan's kun je niet regelen als je ze op de normale wijze aansluit.

http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=142990

Wellicht zijn er hier ervaringen mee, of gewoon het laten zoals het nu is? Wat ook geen probleem is, maar vroeg me af wat hier nu een best-practice zou zijn.

Asus Z170 Sabertooth ■ Intel Core i5 6600k ■ 16GB DDR4 ■ Samsung 950 Pro NVMe 256 Gb (C) ■ 2x Samsung 850 Pro (D & E) R1 ■ Intel 530 HD Graphics ■ Corsair Carbide Air 540 ■ Corsair H110i GTX ■ Dell U3415W

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True