Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[qnap] snmp op windows 10 configureren

Pagina: 1
Acties:

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Ik probeer een windows 10 met snmp in een overzichtje te krijgen binnen een Q'center (QNAP). De snmp van een qnap server kon ik zonder problemen toevoegen in Q'center. De snmp van windows 10 client die krijg ik niet toegevoegd en ben hiermee aan het experimenteren

Services die ik momenteel op de windows client heb geinstalleerd zijn
- snmp service
- wmic snmp provider
- internet information services
- internet information services hostable webcore

Q'Center vereist voor het toevoegen van een snmp-service/server een 8080 poort of 433 (https) poort.
Als ik op de client een elevated prompt open met "netstat -abn" op de windows client dan zie ik [snmp.exe] service standaard draaien op UDP poort 3389.

Ik ben erachter gekomen dat je via C:\Windows\System32\drivers\etc\services een port kunt wijzigen. Daar staat default snmp=161/udp en snmptrap=162/udp. Ik vraag me af of die "snmp trap" poort ook gewijzigd moet worden. Of gaat dit niet werken op deze manier?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zit verkeerd te kijken. Port 3389 is RDP. Snmp draait inderdaad standaard op 161/UDP. Q'Center ken ik niet maar ik geloof niet dat die SNMP over HTTP-poorten zou willen.

Maar ik denk eerder dat je de firewall moet aanpassen, en de authenticatiegegevens in de snmp-service (start -> services.msc -> properties van de SNMP service).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Firewall stond bij mij zodra snmp service was installeert goed.

Onder snmp service bij de securtiy tab bij community en bij het tab traps alles wat ik had toegevoegd weggegooid en alleen "public" toegevoegd. Daarna service herstart en met een ander snmp monitoring tool het werkend gekregen maar met Q'Center werkt het nog niet. Zal bij qnap een verzoekje moeten indienen of met een andere monitoring tool moeten werken.