Powersupply voor SLI 980 Ti systeem nodig

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Voeding om mijn SLI 980 Ti "extreme" OC te kunnen handelen. Wil ook mijn CPU overclocken.

Wat is je budget?
Tjah, gemiddelde platinum full-modular PSU gaat voor 220 euro dus laten we het rond dat budget houden, mag wel meer maar wil sowieso een goede reden waarom je een PSU aanbeveelt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik prefereer Corsair omdat ik er goede ervaring heb. Momenteel heb ik een BeQuiet L8 630w M-voeding en werkt ook prima. Maar ik weet dat Corsair kwaliteit levert, en wil waarschijnlijk een nieuwe case van Corsair (750D). Dus ja ik wil eigenlijk sowieso een Corsair voeding.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb momenteel de volgende specificaties:
- Intel Core i7 4770k Ben ermee aan het overclocken en maximaal draait hij stable op 4.6GHz maar wil hem nog hoger clocken met een Corsair H100i waterkoeling
- Corsair DDR3 1600MHz LP Vengeance
- MSI GTX 980 Ti Gaming Overclocked naar 1459MHz core/8001MHz memory, dus flink verbruik en daarom wil ik een krachtige voeding want beide GPU's moeten hierop gaan draaien!
- Cooler Master 690 III behuizing Voor nu is deze prima alleen ik weet niet of een dergelijke voeding hierin past. Ik heb namelijk een 120mm ventilator onder zitten.
- 120GB Samsung Evo 840 SSD
- 128GB Crucial M4 SSD
- 250GB Samsung Evo 850 SSD
- 2x 1TB Seagate Barracuda HDD
- NZXT 2m red sleved LED-strip
- MSI Gaming 7 moederbord
- Hard-Drive
- NZXT Fancontroller
- Voorin 2x Corsair AF140 High Performance fans
- Onderin 1x Corsair AF120 High Performance fan
- Achterin 1x Corsair AF120 High Performance fan
- CPU koeler heeft bovenin 2x Corsair SP120 High Performance fans

Ik heb mijn huidige videokaart zoals aangegeven flink geoverclockt. Hij wordt hooguit 80 graden met alle fans op 40% behalve van de videokaart natuurlijk. Ik heb soms lagspikes op GTA als ik alles volop heb staan in wat afgelegen gebieden met veel natuur. Wil met de nieuwe update wel alles maxed out spelen op 3 schermen (Full-HD schermen).

Zelf heb ik 2 PSU's uitgekozen, twijfel alleen enorm want het verschil in prijs is dermate klein dat ik zou denken dat de 1000 watt voeding "slecht" is en de 860 watt voeding goed is.

pricewatch: Corsair AX860i en de pricewatch: Corsair HX1000i.

• Xyrr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 13:53
De AX-serie bevat de meest high-end voedingen die Corsair 'produceert'. De HX-serie is een tandje lager. Of HX voedingen veel voor AX voeding onder doen weet ik niet, daar zou je reviews op na moeten kijken. Wat ik wel weet is dat Corsair eigenlijk niet of nauwelijks voedingen zelf produceert. Ze kopen vrijwel alle voedingen in en laten er Corsair stickertjes op plakken. Dat moet je overigens niet opvatten als iets slechts want Corsair verkoopt voor zover ik weet goede voedingen en mijn ervaring met garantie is bij Corsair uitstekend.

De Corsair AX860i die je linkt lijkt me in dit geval in werkelijkheid een Seasonic Platinum Series 860 Watt aangezien het wattage en energielabel (ook van de andere modellen) precies overeenkomt.

Mijn punt is: als het op Corsair voedingen aankomt kun je het beste de reviews induiken en erachter zien te komen welke fabrikant en type het werkelijk betreft om de kwaliteit ervan te achterhalen. Als je het op safe wilt gokken en geen zin hebt om allerlei reviews erop na te slaan, dan zou ik overwegen om eerder voor een high-end Seasonic zoals bovengenoemde te gaan. Het benodigde wattage voor je setup doe ik geen uitspraak over, misschien dat anderen je daarover kunnen informeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Xyrr op 17-12-2015 00:31 ]

• Juice.
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-06 11:58
Kon zelf het topic niet meer verwijderen, maar heb mijn keuze al gemaakt. Is dan wel geen Corsair maar een vriend van mij is hardware-freak en raadde mij de EVGA SuperNOVA G2 1000Watt aan omdat deze een betere zou zijn. Heb mijn keus dan ook daarop laten vallen. Gelijk custom sleved kabels erbij gedaan :)

Toch bedankt voor je reactie!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:10

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Juice. schreef op donderdag 17 december 2015 @ 02:28:
Kon zelf het topic niet meer verwijderen, maar heb mijn keuze al gemaakt. Is dan wel geen Corsair maar een vriend van mij is hardware-freak en raadde mij de EVGA SuperNOVA G2 1000Watt aan omdat deze een betere zou zijn. Heb mijn keus dan ook daarop laten vallen. Gelijk custom sleved kabels erbij gedaan :)

Toch bedankt voor je reactie!
vreemd dat je dan ineens voor een gold voeding kiest, terwijl je de hele tijd graag platinum hebt ;) volgens mij kom je in deze prijsklasses geen echt slechte voeding tegen; alleen 't verschil goed-beter-geweldig.

oe en vergeet niet als ie af is even een fotootje te maken en Het Show je Build! Topic te dumpen, ben benieuwd!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Anoniem: 660294

Xyrr schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:28:
De Corsair AX860i die je linkt lijkt me in dit geval in werkelijkheid een Seasonic Platinum Series 860 Watt aangezien het wattage en energielabel (ook van de andere modellen) precies overeenkomt.
Seasonic is de OEM van de AX, Flextronic van de AXi en CWT van de HX en HXi. Allen zeer goede voedingen.

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 18:18
Ik zou voor een pricewatch: Corsair RM1000x of pricewatch: Corsair RM1000i gaan.

Dit topic : Voeding advies en informatie topic - Deel 31 is overigens beter voor je vraag. :)
Wat vind jij ervan Douwe?

[ Voor 14% gewijzigd door rolandos582 op 17-12-2015 07:42 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik vind de pricewatch: EVGA SuperNOVA 1000 G2 te duur op dit moment. Dat ding was 150 euro anderhalf jaar geleden. Maar op dit moment zit die boven de 200 euro en voor 200 euro zijn er gewoon betere keuzes.

De EVGA SuperNOVA G2 serie is namelijk gemaakt door Super Flower en gebaseerd op hun Leadex Gold design. Echter kun je bij Super Flower zelfs al voor 200 euro een Leadex Platinum krijgen pricewatch: Super Flower Leadex Platinum 1000 watt Zwart.

Maar er zijn meer betere voedingen. Zo heb je een pricewatch: Corsair RM1000x welke in kwaliteit en prestaties absoluut niet onderdoet voor de EVGA SuperNOVA G2 1000W, maar wel als voordeel heeft dat die een betere en stillere fan bezit. Dan heb je ook nog de daar veel op lijkende pricewatch: Corsair RM1000i. Voordeel van deze voeding is dat het standaard een multi-rail voeding is waarbij het OCP trippoint ingesteld kan worden. Voor 1000W (en meer) voedingen is single-rail 12V eigenlijk gewoon niet echt veilig, dat is eigenlijk gewoon dom zeg maar en bestaat ook alleen door 8)7 marketing.

En voor iets meer heb je trouwens ook nog de pricewatch: Corsair HX1000i, ook vergelijkbaar met de RMi en RMx, maar een hoger rendement en ook weer met multi-rail OCP.

Wat betreft het kleine prijsverschil tussen de AX860i en HX1000i. Dat komt doordat de AXi serie de absolute toplijn van Corsair is. Deze is echter al weer wat verouderd, komt immers van eind 2012 en we zijn nu al weer eind 2015. De nieuwe AXi Titanium serie welke nu alleen nog uit een 1500W versie bestaat zal volgend jaar wel komen, waardoor het verschil in prestaties en kwaliteit weer wat groter wordt en daarmee de prijs/kwaliteit verhouding van de AXi serie weer verbetert. Op dit moment is de AXi serie gewoon niet echt interessant of je moet de 1500W versie nodig hebben.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1