Synology DS716+ VS QNAP 253A G4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gioaka
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 25-05-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
NAS, zit te twijfelen tussen twee verschillende type's. Als ik het goed terug heb bekeken heeft de QNAP betere hardware en heb je extra poorten.

Hoor alleen van iedereen dat Synology geweldig . Zag ook dat je geen Kodi kan draaien en geen hdmi poort hebt. Weet alleen niet of dit echt meerwaarde gaat leveren gezien ik de nas niet bij de tv neerzet inverband met het geluid.

Wat is je budget?
+/- € 500 zonder harde schijven .

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil voorkomen dat ik vanwege de hardware een verkeerde keuze maak. WIl makkelijk software kunnen installeren en lange ondersteuning krijgen voor nieuwe software of addons..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 14:43
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik wil ook graag een NAS maar kom er even ook niet uit.
Wat ik weet is dat ze allebei dezelfde Quad-Core Processor hebben, maar dat het geheugen van de QNAP uitbreidbaar is en die van synology juist niet. Ook weet ik niet welke software beter draait en welke software meer mogelijkheden d.m.v. content of eventueel streaming (Kodi, etc). Dit is wat ik weet:

Synology 716+

+ Quad-Core Processor : Intel Celeron N3150
+ Software?
+ eSata

- 2 GB geheugen ( niet uitbreidbaar )
- HDMI

QNAP 253A

+ Quad-Core Processor : Intel Celeron N3150
+ 4 GB / 8 GB en optioneel uitbreidbaar
+ HDMI output port

- eSata
- Software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:30

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Gioaka schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:07:
Zag ook dat je geen Kodi kan draaien en geen hdmi poort hebt. Weet alleen niet of dit echt meerwaarde gaat leveren gezien ik de nas niet bij de tv neerzet inverband met het geluid.[/i]
Als je hem niet aan je tv aansluit dan niet dus ;)

Wat wil je er mee gaan doen ? Dat moet de keuze funderen namelijk.
Puur als NAS zou ik voor de hogere specs gaan maar wil je er meer mee doen hangt het van het aanbod af.

Zou zelf voor de syno gaan, de (native) apps zijn erg goed en zeer goede support.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boussa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Ik zit momenteel ook die twee modellen te vergelijken, maar heb mijn keuze al gemaakt. Ik ga voor de QNAP vanwege de vele opties waaronder linux station. QNAP schijnt ook meer apps te hebben in de app store. Je kan ze even vergelijken en kijken of er wat interessants tussen zit.

Misschien helpen de volgende links om een keuze te maken

The Synology DS716+ vs The QNAP TS-253A-4G - The NAS faceoff of 2015
https://www.youtube.com/watch?v=zEx5mB7jpxI
Synology DSM versus QNAP QTS - Which one is the NAS software for your Needs?
YouTube: Synology DSM versus QNAP QTS - Which one is the NAS software for your Needs?

De geheugen in de qnap is upgradable (zag dat ze adata geheugen hebben gebruikt op de ts251)

[ Voor 49% gewijzigd door boussa op 21-12-2015 17:04 ]