Skylake of toch Skylakre?

Pagina: 1
Acties:

• supergido
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-11-2025

supergido

@TrainerGido

Topicstarter
Ik zoek een?
Moederboard + Processor + Intern Geheugen + (PSU)

Wat is je budget?
300 - 400 Euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processors Intel en zoals in de titel ga ik het liefst over op Skylake om een meer toekomstgericht systeem te hebben.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ben iemand die wel van games houd. Ik beschrijf me niet als hardcore gamer. Het meest speel ik de welbekende MOBA League of Legends. Toch koop ik altijd de nieuwste games en wil ik bij de tijd blijven en hiervoor moet ik starten aan een toekomstbestendige computer. Als eerst wil een solide basis leggen met het hard van de computer waarna ik begin/half 2016 verder zal upgraden. 1080p is een Eis, De settings hoeven niet up ultra maar toch wel zeker medium of high. Omdat dit voor een processor niet veel uitmaakt wil ik alleen zeggen dan de 30 - 60 FPS grenzen wel belangrijk zijn.

Terug ter zaken. Ik wil over naar skylake in de kast die ik nu heb, met de hardeschijf die ik nu heb en tijdelijk met de videokaart die ik nu heb. Het liefst ook met de voeding die ik nu heb maar ik heb geen idee of dit wel gaat. De vraag is:

Zal ik gaan voor het goedkopere setje van:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 192,-€ 192,-
1ASRock Z170M Pro4S€ 103,95€ 103,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 46,50€ 46,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 342,45

Of is deze set het extra budget waard:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,80€ 212,80
1ASRock Z170M Pro4S€ 103,95€ 103,95
1Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA€ 46,50€ 46,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 363,25

Ik pak de ASRock Z170M omdat ik dit zie als moederboard waarmee ik de processors eventueel nog ietsjes sneller kan overklokken ik de toekomst. Zijn hier misschien niet andere bordjes voor? Ook als ik voor set 2 ga is er minder budget over voor een nieuwe voeding.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-02 23:10
als je wil gaan OC(neem aan via de BCLK). dan is er 0,0% verschil tussen de 6400 en de 6500. wil je via de multiplieer OC dan moet je de i5 6600k nemen.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
De titel? "Skylake of toch Skylakre?"

In ieder geval, als je niet gaat overklokken voegt de 6500 geen extra FPS toe ten opzichte van de 6400. Steek die twee tientjes lekker in een game, daar heb je veel meer plezier van. :)
Als je wel wilt gaan overklokken raad ik je de pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed aan, want grote kans dat de BCLK overklokmethode op non-K processors binnenkort weer geblokkeerd is.

Informaticus of vakkundig Googler?

• supergido

supergido

@TrainerGido

Topicstarter
Oké? Welke voeding heb ik hier minimaal voor nodig? Zou de voeding die er nu in zit ook goed genoeg zijn?
Afbeeldingslocatie: http://kagi.nl/voedingt.png

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-02 11:24
supergido schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:43:
Oké? Welke voeding heb ik hier minimaal voor nodig? Zou de voeding die er nu in zit ook goed genoeg zijn?
[afbeelding]
Welke videokaart dan? Die fsp voeding is in principe niet gek veel mis mee;) die moet die setje makkelijk van prik kunnen voorzien. Maar als je een amd 380/390 videokaart erbij hebt zou ik ook een psu aanschaffen die wat beter is;)

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:47

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

supergido schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:43:
We kunnen natuurlijk niet raden wat je nog meer in je pc hebt zitten, stel je hebt 10 HHD's in raid staan dan nee dan je voeding niet goed genoeg. Meer informatie is handig

Check ook even of de voeding wel GPU voeding heeft.

En voeding kan je ook zelf uit rekenen http://outervision.com/power-supply-calculator

[ Voor 8% gewijzigd door 42dpi op 17-12-2015 21:51 ]

Si vis pacem, para bellum

• supergido

supergido

@TrainerGido

Topicstarter
42dpi schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:50:
[...]

We kunnen natuurlijk niet raden wat je nog meer in je pc hebt zitten, stel je hebt 10 HHD's in raid staan dan nee dan je voeding niet goed genoeg. Meer informatie is handig

Check ook even of de voeding wel GPU voeding heeft.
Ik heb er nog 1 HDD inzitten, De Videokaart die ik momenteel gebruik is een GTX745 2GB en heeft geen extra power toevoer nodig anders dan het moederboard. Ik heb eventueel nog een 1x 6pin over. Als ik een nieuwe GPU binnenkort aanschaf, na deze upgrade, dan doe ik de PSU ook meteen. Alleen is het voor mijn budget iets beter om de PSU dan pas te doen anders moet ik nu gaan korten op andere onderdelen.

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05:47

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

450W is wel voldoende dan, maar wat Skipe ook zegt investeren in een betere PSU is niet verkeerd. die je nu hebt ga ik vanuit zat bij je kast en is een OEM voeding, werkt wel maar kwaliteit 'meh'

Neem een iets betere voeding 500/550W en je zit wel goed, iets meer is altijd beter dan te weinig.
Check Pricewatch beetje reviews en je hebt er zo één gevonden (wel de bare grijze PSU's vermijden)

En met je setjes vergelijking, dat moet je zelf beslissen of de paar procent meer rekenkracht het extra geld waard is. Base clock verschillen ze 500MHz en turbo 300MHz ten kosten van 30 euro.

Voor jou gebruik zou ik zeggen als geld op budget is steek die 30 euro in iets anders. (in een betere voeding bijvoorbeeld)

[ Voor 29% gewijzigd door 42dpi op 17-12-2015 22:06 ]

Si vis pacem, para bellum

Pagina: 1