Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 07-07 14:30
Hi,

Ik heb sinds kort 2 GTX 680's in SLI draaien maar ben tegen een vrij irritant probleem aangelopen. De performance in games is perfect en het gebruik van beide 680's zit tussen de 90% en 100%, echter, zodra ik alt tab, een Skype of WhatsApp web notificatie krijg (mogelijk elke Windows notificatie, maar het is mij vooral opgevallen bij deze 2 gevallen), daalt de GPU usage van de eerste kaart naar 40% en de tweede kaart begint opeens op 99% te draaien. Het probleem is dat de performance in de game dan echt drastisch daalt, in Fallout 4 bijvoorbeeld ga ik van een locked 60 fps (adaptive v-sync aan) naar 30-40 fps, terwijl bij Shadow of Mordor ik echt gewoon van locked 60 fps naar 20 fps ga.

De enige oplossing om het probleem dan te fixen is de game geheel opnieuw opstarten, of echt heel soms bij Fallout 4 door naar een ander gebied te fast travellen. Het probleem treedt bij meerdere games op, maar bijvoorbeeld bij Battlefield 4 zijn er totaal geen problemen.

Zijn er meerdere mensen die dit probleem hebben meegemaakt? Ik heb het probleem ook al voorgelegd aan nVidia via een online chat, maar die hadden nog nooit van dit probleem gehoord.

- Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Vreemd probleem inderdaad. Je hebt al geprobeerd naar (bèta) drivers te updaten of te downgraden naar eerdere versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre
Ik heb gedowngrade naar 355.98, maar het probleem was er nog. Ik zit nu weer op de meest recente driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik heb zelf sli gedraait en wat ik herken is wanneer je naar bureaublad gaat gaat alles van de game naar gpu2 gaat(denk ik gezien die 99% gaat). Dit is gewoon normaal voor sli gebruikers je moet gewoon niet gaan alt tabben. ;) Soms heb je wel geluk en dan scalen ze wel weer goed met elkaar maar soms ook niet.

Ik had dit bij mijn gtx 580 en bij mijn 780 sli opstelling.

[ Voor 9% gewijzigd door Galinsky op 16-12-2015 19:07 ]

• Spectre
Maar is het dan niet raar dat dit zelfs al gebeurd als ik via Skype of WhatsApp een bericht binnenkrijg? Aangezien ik vaak op Skype zit terwijl ik een game speel, sturen ze nog wel eens dingen door, waardoor de game dus gewoon niet fijn speelt.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-06 13:06

garriej

Ik las ondertieten.

Probeer je games is in borderless window mode te draaien. niet echt een oplossing, maar misschien een leuke workaround.

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Wel volgens mij moet je wel fullscreen draaien voor sli.
Ik moet zeggen dat ik hetzelfde meemaak met mijn amd crossfire setup

Als je alt tabbed wordt je "sli gewoon uitgezet" ( in mijn geval dus crossfire)
Bij mij is het zo als ik wissel van monitor ( 2 schermen) gaat hij wel weer aan
Pagina: 1