DD-wrt forward wel naar LAN niet naar wifi???

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Tiger 63
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:24
Ik ben niet bepaald onbekend met forwardings maar dit is wel een aparte.
Een kennis van me heeft een Linksys router met dd-wrt software er in. Deze hangt achter een Ziggo modem middels de WAN methode.
Wifi werkt via de Linksys en LAN en Wifi netwerk is gewoon standaard ingesteld op het 172.19.x.x netwerk.

Daarop zitten een server en een aantal ip camera's gekoppeld. Dit heeft allemaal goed gewerkt tot hij recent op zijn pc eens VPN software is gaan proberen.
Dat is nu allemaal weer weg, maar er was niks meer van buitenaf te bereiken, ongeveer vanaf dat moment. Hij is niet 100% zeker dat die VPN software de oorzaak was.
In eerste instantie proberen alles te fixen want feitelijk was aan de routers niets verandert. Alleen de server leek van buitenaf bereikbaar.

Ziggo ip's zijn standaard, WAN ip van de Linksys heeft 192.168.178.2 gereserveerd in de Ziggo modem.
In de Ziggo modem is de DMZ gebruikt naar 192.168.178.2 en in de Linksys worden de forwards gemaakt. De LAN range van de Linksys ligt in het 172.19.x.x. netwerk.

Voor de zekerheid alles maar eens gereset en opnieuw begonnen. Daarna bleek dat nog steeds alleen de server bereikbaar was, dus tweede (zelfde model) Linksys met WRT eens aangesloten en opnieuw gaan proberen. Exact hetzelfde probleem. Wel hebben ik toen voor de zekerheid alle forwards getest en toen bleek dat toch 1 van de camera's ook reageerde op de forward.

Wat blijkt nu, waar we van buitenaf wel bij kunnen middels de forwards, is de apparatuur die bekabeld zit aangesloten. Alles wat via wifi werkt is van buitenaf niet bereikbaar ondanks correcte poort forwards, ondanks dat het van tevoren dus wel gewerkt heeft en ondanks dat er in die Linksys niets verandert was.

De wifi werkt op zich prima, telefoons etc. werkt er goed op en de camera's zijn wel gewoon via het interne netwerk te bereiken.

Op een of andere wijze werken opeens de poort forwards naar de wifi dus niet, naar lan wel. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt en (nog beter) hier een oplossing voor?
Anders moet de kennis namelijk terug naar de originele firmware en die vond ie niet zo fijn werken.

linksys WRT320N
dd-wrt.v24-21061_NEWD-2_K2.6
org firmware FW_WRT320N_1.0.05.002_20110331

Greetings, Black Tiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:03
staat ap isolation aan?

• Black Tiger 63
Nee dat heeft nooit aan gestaan. Maar zal nog eens dubbelchecken.

[ Voor 34% gewijzigd door Black Tiger 63 op 17-12-2015 15:48 ]

Greetings, Black Tiger

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:37
Maken ze gebruik van de functionaliteiten van het Ziggo modem? Anders kan je deze misschien beter in bridge modus laten zetten. Scheelt weer een tussenstap waar je doorheen moet.

• Black Tiger 63
Bedankt voor de tip maar nee bedankt. Ziggo modem in bridge status betekent o.a. ook geen gebruik meer kunt maken van Wifispots en dat is wel de bedoeling.
Het moet feitelijk gewoon zo kunnen werken, ik heb al meerdere van dit soort situaties gehad met de Ziggo modem en achterliggende router als switch ingesteld of in routermode met het WAN ip in DMZ, is allemaal geen probleem.

Daarnaast ligt het probleem duidelijk duidelijk aan de Linksys met de ddwrt en we willen het ook graag aan die kant opgelost hebben. Al was het maar om te ontdekken waarom het na die tijd van goede werking opeens mis gaat.

AP Isolation staat disabled.

Greetings, Black Tiger