Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-08 22:09
Beste medetweakers

Heb vandaag al me onderdelen binnen gekregen dus met volle trots de pc opgebouwd

Dit ging ook allemaal super tot aan de drivers aan toe

Wifi driver(Nieuwste) geïnstalleerd alleen geen wifi (Op andere apparaten op de zelfde plek wel 5G wifi)

Op internet al opgezocht en terecht gekomen op de rog.forum met zelfde probleem alleen geen oplossing vermeld.

Vandaar dat ik het hier ook even probeer ben ten einde raad

Betreft hier de asus impact VIII Z170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:57
antennes goed aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
dat lijkt me wel want op 2,5G werkt alles wel naar behoren

• WKD
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:54

WKD

Zie je uberhaupt het 5G netwerk wel als je een scan doet? En zie je in device manager nog iets raar staan bij de wireless network adapter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je geeft erg weinig info hier - we hebben geen glazen bol :o

Wat je wel aangeeft:
- Apparaat zou 5GHz (is iets anders dan 5G :o ) WiFi moeten ondersteunen
- Er is een 5GHz netwerk aanwezig die je andere apparaten wel kunnen detecteren
- Dit apparaat kan het netwerk niet detecteren en er ook niet mee verbinden

Eerste waar ik aan denk is DFS-issues.

Op welk kanaal draait dat 5GHz netwerk?
En wat voor AP zendt het uit?

Als mijn vermoeden klopt draait het AP op kanaal 52 of hoger, maar heeft Asus nagelaten DFS-support te implementeren op hun NIC, waardoor het alleen kanalen 36-48 kan gebruiken. Zou niet eerste keer zijn, dat speelt namelijk met de Asus USB-AC53 ook :X

Ga dat even na. Je wilt trouwens nadrukkelijk niet op kanalen 36-48 zitten aangezien het vaker voorkomt dat appraten geen DFS aankunnen (een AP moet twv EUR 25k gecertificeerd zijn om dat te mogen....) waardoor 95% van 5GHz zooi in die kanalen zit. Plus het zijn low-power kanalen; vanaf kanaal 100 mag je 5 keer harder zenden (1W ipv 200mW) wat betere performance en bereik oplevert.

Oslik blyat! Oslik!

• marcelmaria
dion_b schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:26:
Je geeft erg weinig info hier - we hebben geen glazen bol :o

Wat je wel aangeeft:
- Apparaat zou 5GHz (is iets anders dan 5G :o ) WiFi moeten ondersteunen
- Er is een 5GHz netwerk aanwezig die je andere apparaten wel kunnen detecteren
- Dit apparaat kan het netwerk niet detecteren en er ook niet mee verbinden

Eerste waar ik aan denk is DFS-issues.

Op welk kanaal draait dat 5GHz netwerk?
En wat voor AP zendt het uit?

Als mijn vermoeden klopt draait het AP op kanaal 52 of hoger, maar heeft Asus nagelaten DFS-support te implementeren op hun NIC, waardoor het alleen kanalen 36-48 kan gebruiken. Zou niet eerste keer zijn, dat speelt namelijk met de Asus USB-AC53 ook :X

Ga dat even na. Je wilt trouwens nadrukkelijk niet op kanalen 36-48 zitten aangezien het vaker voorkomt dat appraten geen DFS aankunnen (een AP moet twv EUR 25k gecertificeerd zijn om dat te mogen....) waardoor 95% van 5GHz zooi in die kanalen zit. Plus het zijn low-power kanalen; vanaf kanaal 100 mag je 5 keer harder zenden (1W ipv 200mW) wat betere performance en bereik oplevert.
Hier kom ik vanavond even op terug
Dit is voor mij geheel onbekend volgens mij staat de router idd op 46 ingesteld

• marcelmaria
Helaas heb ik op de C7 Tp link geen optie om hoger te kiezen

36 tot 48 is het enige wat ik kan kiezen

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Bah, inderdaad kan de Archer C7 met default firmware niet beter, ook geen DFS support. Dus daar ligt het in ieder geval niet aan met je NIC.
Als het een Archer C7v2 is kun je er makkelijk DD-WRT op zetten en wel DFS support krijgen- aanrader :)

De kanalen 36-48 zijn de zowat overal ter wereld toegestaan, dus het zal ws ook geen regio-instelling zijn.

Je zegt nieuwste driver geinstalleerd te hebben. Is dat de nieuwste van Asus of van de chipfabrikant? Dat laatste lijkt me lastig aangezien Broadcom z'n best doet die dingen niet publiek vrij te geven :(

[ Voor 11% gewijzigd door dion_b op 17-12-2015 20:31 ]

Oslik blyat! Oslik!

• marcelmaria
dion_b schreef op donderdag 17 december 2015 @ 20:30:
Bah, inderdaad kan de Archer C7 met default firmware niet beter, ook geen DFS support. Dus daar ligt het in ieder geval niet aan met je NIC.
Als het een Archer C7v2 is kun je er makkelijk DD-WRT op zetten en wel DFS support krijgen- aanrader :)

De kanalen 36-48 zijn de zowat overal ter wereld toegestaan, dus het zal ws ook geen regio-instelling zijn.

Je zegt nieuwste driver geinstalleerd te hebben. Is dat de nieuwste van Asus of van de chipfabrikant? Dat laatste lijkt me lastig aangezien Broadcom z'n best doet die dingen niet publiek vrij te geven :(
De nieuwste driver van de website van asus
Broadcom kan ik nergens de driver vinden :S

[ Voor 3% gewijzigd door marcelmaria op 17-12-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Voor de gene die hier last van hebben van geen 5ghz op de VIII borden

De driver van z170i pro gaming driver werkt ook op de andere VIII borden

Installeer je die driver van de pro gaming werkt 5ghz ook weer en wordt dan ook gevonden

Snap niet waarom asus deze niet op de website plaats bij de andere bordem maar dit was voor mij de oplossing

Deze kan van mij op slot maar deel de oplossing wel even met jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

marcelmaria schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 07:58:
[...]

Deze kan van mij op slot maar deel de oplossing wel even met jullie
Nope, zo werkt het hier niet: alleen kansloze topics gaan op slot. Goede, nuttige topics blijven gewoon open en zakken langzaam weg als er geen reden tot discussie meer is :)

Dit is zo'n topic, zeker aangezien je de moeite genomen hebt om de oplossing te posten. Tnx :D

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 18-12-2015 12:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1