Nieuwe videokaart kopen (MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING)

Pagina: 1
Acties:

• bladinovski
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-01 17:03
Hoi allemaal

Ik zoek een nieuwe videokaart
Ik wil dus een nieuwe videokaart, omdat ik graag eens pc gamen wil proberen (zit nu vooral op console), maar omdat ik het wil uitproberen weet ik er zelf niet heel veel vanaf en zijn er wel wat eisen.

Budget
De videokaart mag ong 150 euro kosten, dus heel veel prestaties kan ik voor die prijs niet verwachten

Ik heb geen merkvoorkeuren, omdat ik, zoals gezegd, nog niet echt bekend ben met pc gamen

De 'opstelling':
8gb intern geheugen
1 tb extern geheugen
Processor: Intel i5-4460 @ 3.20GHz
Moederbord: MSI H81M-E33
Voeding: deze wordt vervangen door een Antec VP350P als dat wordt goedgekeurd door jullie bij deze videokaart :p
resolutie scherm: 1920 x 1080
behuizing: geen idee, het is een custom build pc, de afmetingen van de ruimte voor de videokaart zijn: 33 cm lang, 9 cm breed

Ik ga de kaart vooral gebruiken voor games zoals crysis, evolve en Hearthstone

Mijn eisen zijn dat de videokaart deze games en games die nog zullen uitkomen goed kan runnen, maar ik snap dat het niet op ultra zal zijn. Daarom wil ik dat de videokaart minimaal 30 fps haalt op medium settings en bij echt zware games op low settings.

Ik hoop van jullie te horen of deze kaart goed is en of de voeding er bij past. Zo niet, dan zou ik graag wat andere voorstellen horen.

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust!

Bladinovski

P.S.
Ik weet niet of het belangrijk is, want hier snap ik helemaal niets van maar zouden jullie ook kunnen kijken of het met de PCIe kaarten klopt? Alvast bedankt!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Je wilt PC gaming eens proberen. Nouja 30 fps op een console voelt veel anders aan dan 30 op een PC. Bv door snelle muis bewegingen.

Ik denk dat je beter voor een AMD 370 kan gaan kijken. Of tweedehands.

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
Ik zou naar een tweedehandse videokaart kijken, bv een R9 280(x) is vele male beter dan die 750 Ti

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-02 09:22
Wat Ross zegt, via vraag en aanbod heb ik een week of 2 geleden een 280x gekocht voor een heel mooie prijs, via de verkoper BuzzNL. Kan hem aanbevelen!

Verwijderd

Je kunt beter kiezen voor een pricewatch: be quiet! System Power 7 400W ipv een VP350P.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:28
Ik zou even door sparen voor je videokaart en dan een fatsoenlijke R9 280 Niveau kaart nemen. Met deze kaart gooi je simpel weg geld weg als je gaat gamen. P.S hij kan de nieuwste Assasins creed nog niet eens draaie.n

• bladinovski
Aha, ik hoor het al, bedankt voor alle reacties! Is de R9 270x anders een optie of is de 280 dan nog steeds de aanbeveling?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
270x is echt een stukje langzamer dan de 280. Als je op budget zit is een 2e handse 7950/7970 (waarvan de laatste net zo snel is als de 280x) geen optie? De 7950, 280 en 380 zijn allemaal nagenoeg even snel dacht ik ik.

De 7950 kan je voor rond de €100 krijgen :) En alhoewel de antec vp350p het wellicht net kan redden, kan je beter de 450 versie nemen lijkt me (zelfde prijs ook).

[ Voor 27% gewijzigd door ToFast op 16-12-2015 18:21 ]

• bladinovski
Ik zal ernaar kijken, ik zit inderdaad een beetje op budget, dus 100 euro lijkt me prachtig!

Verwijderd

Voor een videokaart zoals de R7 370 of GTX 750 Ti niet. De Antec is qua prestaties en kwaliteit ook niet minder, alleen het rendement is iets lager.

Als je meer gaat uitgeven dan zou ik ook gewoon een betere voeding halen als dat. Sowieso één welke om kan gaan met C6 en C7 power states en dus individuele spanningsregulatie heeft (ATX 2.4) en dat hebben beide niet.

• bladinovski
Waar ik nu mee zit zijn 3 dingen:
1. De beste optie is dus een 2e hands videokaart. Ik vind dit alleen een beetje tricky vanmet garantie enzo, is er nog een alternatief van rond de 200 euro? Ik wil gewoon medium games op medium settings kunnen draaien en zware op low.

2. De voeding: er wordt iets gezegd met individuele spanningsregulatie. Is er een probleem als ik deze niet heb?

3. Ik weet nog steeds niet wat die pcle kaarten zijn en of dat erg belangrijk is.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
bladinovski schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:57:
Waar ik nu mee zit zijn 3 dingen:
1. De beste optie is dus een 2e hands videokaart. Ik vind dit alleen een beetje tricky vanmet garantie enzo, is er nog een alternatief van rond de 200 euro? Ik wil gewoon medium games op medium settings kunnen draaien en zware op low.

2. De voeding: er wordt iets gezegd met individuele spanningsregulatie. Is er een probleem als ik deze niet heb?

3. Ik weet nog steeds niet wat die pcle kaarten zijn en of dat erg belangrijk is.
1. Je budget is nu ineens 200. Dat is een aardig verschil met 150. Daar kan je een 290 tweedehands wellicht voor krijgen. Je moet helemaal geen genoegen nemen met low. Je kan op prima settings gamen met een budget van 200.

2. Wat belangrijk is dat je een degelijke voeding koopt zoals the mask al aangaf. Kan ik verder niks over vertellen.

3. Wikipedia: PCI Express Maar verder niet druk om maken, alle kaarten die je nu van AMD en NVIDIA gaat kopen gebruiken een pci-e aansluiting.

[ Voor 3% gewijzigd door legendareN op 17-12-2015 19:16 ]

Verwijderd

bladinovski schreef op donderdag 17 december 2015 @ 18:57:
Als het de beste optie is ligt aan je zelf. Zoals je zelf al terecht op merkt kan garantie een probleem zijn. Kan zijn dat de garantie al verlopen is of dat er nog maar even garantie op zit. Als die dan net een week na de garantie stuk gaat heb je dus een probleem. Een videokaart is wel één van de meest kritische onderdelen van een PC, dus garantie erop is niet verkeerd.
Probleem niet, maar omdat je toch een nieuwe voeding neemt, kun je het beter gelijk goed doen.
PCI Express is de aansluiting van de videokaart op het moederbord, elke moderne videokaart heeft deze aansluiting.

pricewatch: MSI Radeon R9 380 2GD5T OC
pricewatch: Cooler Master GM G450M
Zou van je systeem trouwens een hele snelle game PC maken, waarbij de instellingen zelfs bij de zwaarste games op high kunnen.

pricewatch: MSI R7 370 2GD5T OC
pricewatch: Antec VP350P
Voor als je het wat goedkoper wil houden. Hiermee zul je bij de zwaarste games vaker naar iets lagere instellingen moeten. Ook ondersteund de voeding geen C6 en C7 power states waardoor je dit beter in UEFI uit kan hebben staan.

• bladinovski
Bedankt voor de suggesties! De videokaarten zullen het alleen niet worden: ik heb namelijk maar 1 slot beschikbaar, dom van me om dat er niet bij te zetten, doe het gelijk even. De voeding lijkt me prima (de duurste). Zijn er nog andere suggesties van videokaarten van onder de 200 euro met 1 slot?

Verwijderd

Hoe bedoel je? De videokaart moet over single slot koeling beschikken? Kun je anders een foto maken van de behuizing van buiten en van binnen. Misschien herkend iemand de behuizing wel en als dat niet gebeurt kunnen we altijd aan de binnenkant zien hoeveel ruimte er nu eigenlijk is.

• bladinovski
Die uitpuiling aan de onderkant, die je in een slot moet steken om hem aan te sluiten. Daar zitten er 2 aan de onderkant, maar op mijn moederbord zit maar 1 aansluiting. Ik zal morgen een foto maken, ik weet alleen niet hoe ik deze moet uploaden, maar dat zal ik wel even uitvogelen

Verwijderd

bladinovski schreef op donderdag 17 december 2015 @ 21:22:
Die uitpuiling aan de onderkant, die je in een slot moet steken om hem aan te sluiten. Daar zitten er 2 aan de onderkant, maar op mijn moederbord zit maar 1 aansluiting.
Als je het PCI Express slot en de PCI Express aansluiting op de videokaart bedoeld, dat is maar één PCI Express x16 aansluiting en slot.
Ik zal morgen een foto maken, ik weet alleen niet hoe ik deze moet uploaden, maar dat zal ik wel even uitvogelen
http://imgur.com/
http://tinypic.com/
Daar kun je een afbeelding uploaden.

• bladinovski
Hier de afbeeldingen van de behuizing en binnenkant:
http://nl.tinypic.com/r/fp2tj6/9
http://nl.tinypic.com/r/2urazdf/9
http://nl.tinypic.com/r/15ydhs1/9
http://nl.tinypic.com/r/2hzmgll/9
http://nl.tinypic.com/r/vz7zut/9

Zoals jullie zien zit er op dit moment al een (slechte) videokaart in, over dat slot heb ik het

Ik hoop dat men hier iets mee kan

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Die videokaart past wel.
Hij gebruikt maar 1 slot, maar de hoogte is even hoog als 3 sloten zijn. Maar dit past goed op je moederbord.
Ik zou dan voor de 380 gaan, is een zeer goede kaart!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:40:
Hmm kan zijn dat het een hele gare/beroerde Linkworld voeding is. Typenr. begint dan vaak met LPK en dan een nummer en er staat geen merk op.
Je hebt dus zo'n Linkworld behuizing en voeding. :r
Zoals jullie zien zit er op dit moment al een (slechte) videokaart in, over dat slot heb ik het
Een dual slot videokaart past gewoon, als je de huidige videokaart eruit haalt dan zie je dat er maar één opening achter zit, maar als je dan het klepje eronder weg haalt dan heb je in ééns twee openingen achter in je behuizing. :)

• bladinovski
Bedankt voor de reacties! Zou iemand een foto zo kunnen bewerken dat dat klepje wordt aangewezen? Ik weet namelijk niet zo gauw waar je het over hebt :s

En ja, helaas heb ik die voeding en dus ook de behuizing van Linkword, Vandaar ook de vraag van de nieuwe voeding.
Ik zou dus gewoon de door the mask aanbevolen dingen installeren?

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04:27
bladinovski schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:38:
Bedankt voor de reacties! Zou iemand een foto zo kunnen bewerken dat dat klepje wordt aangewezen? Ik weet namelijk niet zo gauw waar je het over hebt :s

En ja, helaas heb ik die voeding en dus ook de behuizing van Linkword, Vandaar ook de vraag van de nieuwe voeding.
Ik zou dus gewoon de door the mask aanbevolen dingen installeren?
het klepje is dat reepje met ronde gaatjes achterin je kast (dus de kant met aansluitingen) dat zou je er makkelijk uit kunnen buigen /scheuren/schroeven.

Verwijderd

In de behuizing zie ik geen intake fan zitten en de voeding zorgt voor de outtake. Lijkt mij verstandig 1 intake- en 1 outtakefan bij te plaatsen. En de front- en satakabels een beetje netjes bij elkaar zodat de airflow zo weinig mogelijk belemmerd wordt.

• bladinovski
Aaah ik zie het klepje, dat is toch waar uiteindelijk je hdmi enzo in moet? Ik had meer problemen met dat aan de onderkant van de videokaart, 2 van die reepjes zitten, die er zeg maar uitzien als de chip van een bankkaart, alleen dan in het groot en uitgerekt, maar die moet je toch in de aansluiting op je moederbord klikken? Daar heb ik namelijk dus maar 1 bevestigingspunt, dat is het probleem. En voor die intake en outtake fan, kan je dat wat verder uitleggen? Ik heb namelijk geen idee wat dat zijn en wat ze doen of waarom ze nodig zijn

Verwijderd

Om ervoor te zorgen dat er koele lucht in de behuizing komt om de onderdelen mee te koelen is een ventilator nodig. Binnenin aan de voorkant van je kast zit een rond rooster met 4x2 gaatjes op de 'hoeken'. Daaraan kan je een ventilator bevestigen die lucht naar binnen blaast.
Aan de achterkant zit ook zo'n rooster waar ook een ventilator bevestigd kan worden. Deze ventilator blaast opgewarmde lucht naar buiten. Het is zaak dat tussen de voorste en de achterste ventilator zo weinig mogelijk obstakels zitten die de luchtstroom belemmeren zodat de onderdelen die gekoeld moeten worden zo goed mogelijk gebruik kunnen maken van de aangevoerde koele lucht.
De ventilatoren sluit je aan op een SYSFAN aansluiting op het moederbord. Je hebt er 2. 1 zit er boven de 24 pins ATX stekker en 1 boven het PCIe slot (waar de videokaart in zit). Beiden zijn nu niet aangesloten.

• bladinovski
Maar zijn deze fans echt nodig? Ik zit namelijk een beetje op een budget, dus als het niet echt nodig is, dan liever niet.

Verwijderd

Die zijn echt nodig anders worden cpu, gpu en voeding te warm.

Verwijderd

Nee het is niet perse nodig, hooguit beter.

Als je het echt goed wil doen, kun je beter een fatsoenlijke behuizing halen. Je kan zoveel fans in deze behuizing drukken als je wil, het zal slecht blijven.

Dus ik zou zeggen houd het nu bij de videokaart en voeding en koop een fatsoenlijke behuizing later.

• bladinovski
Oké, bedankt voor het antwoord, graag zou ik alleen nog 2 dingen weten

1 is het plaatsen van de voeding een probleem, of kan daar niets bij misgaan?

2 dat aansluitpunt op het moederbord zelf, die videokaarten hebben 2 sets van chips ofzo die je erin moet klikken en ik heb maar 1 bevestigings punt

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 12:33
Nee, de videokaarten hebben er ook maar een. https://www.google.nl/sea...C#imgrc=eJi5jaa5aJIOPM%3A , je kijkt denk niet helemaal goed.

Hallo

• bladinovski
Aah bedankt! Ik weet ook niet waarom ik het dacht, dom van me. Nog even een vraagje: zouden er geen problemen moeten zijn met het aansluiten van de voeding? Bijvoorbeeld dat ie niet in de kast past, dat de stekkertjes er niet op passen, ofdat mn moederbord door brand ofzo? Oftewel, moet ik nog ergens op letten bij het kopen/installeren van de voeding?

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 12:33
Nope, ik zou gewoon degene pakken die The Mask al eerder aangaf: pricewatch: Cooler Master GM G450M

Hallo

• bladinovski
Oké bedankt! Dan ga ik waarschijnlijk voor de beste optie van the mask, dan kan ik weer even vooruit hoop ik ;)

• bladinovski
Nog een laatste vraag: bij de R9 380 staat bij aanbevolen voeding 500W, terwijl de cooler master GM G450M die ik aanbevolen kreeg maar 450 W is. Is dit een probleem? Moet ik dan geen andere voeding?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-02 20:56

Thomg

Aww yiss

Nee.

Verwijderd

Het gaat om de kwaliteit en het vermogen op de 12V. Een high-end 400W voeding kan meer dan genoeg zijn, terwijl een flut voeding van "800W" waarschijnlijk het niet kan trekken. Zie dus ook jouw flut Linkworld welke zogenaamd 580W zou moeten kunnen leveren.

• bladinovski
Oké, jullie weten dus zeker dat het kan? Dan ga ik daar van uit. Bedankt!
Pagina: 1