Hackintosh, algemeen advies / prijs drukken

Pagina: 1
Acties:

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 15:30
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige iMac waarvan de videokaart kuren begint te krijgen is dus aan vervanging toe. Waar ik de Mac nu voor gebruik is gamen (SC2, D3, niet de meeste zware games dus) en het bekijken van films en internet en wat mail. Geen heavy duty stuff dus.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben van plan mijn iMac te verkopen en afhankelijk van de opbrengst bij te leggen. Ik denk zo rond de 1200 in totaal (inclusief monitor).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, eigenlijk niet, mogelijk komt er afhankelijk van de verkoop nog een SSD of HDD uit die dan uit de lijst kan.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald. Vroeger veel computers wel gebouwd en maak dus wel gebruik van Amerk spul. Maar via tonymacx86.com wat guides gelezen van users en wat eigen interpretatie erop los gelaten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De wens is om een systeem te hebben dat mijn huidige i7 van 2009 evenaart of voorbij gaat qua hoe alles aanvoelt. Alles is nog steeds snappy, mede dankzij de SSD, en dat het dus vervangbaar is, maar dat wordt het op deze manier sowieso!

Ga je overklokken?
Neuj

Wat verwacht je van ons?
Waar ik naar op zoek ben is wat advies waar ik mogelijk nog wat kosten kan drukken bijvoorbeeld zonder dat ik gelijk performance in hoef te leveren. Het beeldscherm is ook in principe te veranderen al ben ik nu wel aan de resolutie gewend en zou dat in ieder geval wel terug willen zien.

Boodschappenlijstje
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 184,80€ 184,80
1Gigabyte GA-Z97M-D3H€ 99,95€ 99,95
1EVGA GeForce GTX 960 2GB Superclocked€ 208,-€ 208,-
1WD Green HDD, 2TB€ 74,50€ 74,50
1Fractal Design CORE 1300€ 47,-€ 47,-
1TP-Link TL-WDN4800€ 34,-€ 34,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 306,95€ 306,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2CP8G3D1869DT1TX0€ 85,-€ 85,-
1Samsung Writemaster SH-224FB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 90,-€ 90,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 81,24€ 81,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.223,-

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
orange.x schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:52:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige iMac waarvan de videokaart kuren begint te krijgen is dus aan vervanging toe. Waar ik de Mac nu voor gebruik is gamen (SC2, D3, niet de meeste zware games dus) en het bekijken van films en internet en wat mail. Geen heavy duty stuff dus.
Ik snap dat je van een iMac afkomt maar waarom dan OSX inplaats van windows ? De games en het bekijken van films en internet gaat prima, of zelf beter,met windows en kwa drivers en compatibiliteit een stuk minder gedoe.

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Ik snap ook niet waarom je voor Hackintosh kiest, alle games draaien beter op windows, sommige ondersteunen geen eens OSX..
Je hebt een 1440P monitor gekozen in je build, met GTX 960 ultra gaat dat niet lukken..

• MichaelvD
KappaRoss schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:09:
Je hebt een 1440P monitor gekozen in je build, met GTX 960 ultra gaat dat niet lukken..
Hoef in principe geen probleem te zijn natuurlijk. Games gewoon op 1080p spelen.

Daarentegen kun je ook gaan voor goedkoper 1080p scherm en geld besparen ( of investeren in een betere videokaart )

• orange.x
Voor de niet ondersteunde games is een dualboot natuurlijk altijd mogelijk. Maar ik heb een iPhoto library met nogal wat foto's die ik anders over moet zetten, wat opzich kan maar niet met de manier van werken die ik gewend ben.

Verder is het gewoon de hele werkwijze van OSX vs Windows. Dat is meer een "gevoel". Tuurlijk kan ook alles met Windows wel, maar alles werkt nu in ieder geval zonder problemen.

Qua hardware zou de videokaart niet voldoen? Maar dat is dan puur gericht op gamen in die resolutie neem ik aan? Want qua desktop moet alles prima lukken lijkt mij.

• MichaelvD
orange.x schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:06:
Verder is het gewoon de hele werkwijze van OSX vs Windows. Dat is meer een "gevoel". Tuurlijk kan ook alles met Windows wel, maar alles werkt nu in ieder geval zonder problemen.
Nadeel van hackintosh is dat drivers toch altijd voor eem probleem zorgen dus de smooth experience t.o.v. een iMac is een beetje weg.
orange.x schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:06:
Qua hardware zou de videokaart niet voldoen? Maar dat is dan puur gericht op gamen in die resolutie neem ik aan? Want qua desktop moet alles prima lukken lijkt mij.
Echt puur het gamen op de native resolution maar dat terugschroeven naar 1080 moet het prima lukken.

• orange.x
MichaelvD2203 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:23:
[...]

Nadeel van hackintosh is dat drivers toch altijd voor eem probleem zorgen dus de smooth experience t.o.v. een iMac is een beetje weg.

[...]

Echt puur het gamen op de native resolution maar dat terugschroeven naar 1080 moet het prima lukken.
Ik geloof best dat het een klusje kan zijn om alles werkend te krijgen en stabiel. Maar er zijn zoveel mensen die het succesvol gebruiken dat ik de kans in ieder geval wel wil nemen. Verder zal het qua hardware dan ook een prima systeem zijn voor Windows in the end als het er op neer komt. Dus in zekere zin is dat in ieder geval altijd een mogelijkheid voor plan B. Maar ik gebruik dus ook al niet eens zo gek veel moeilijke dingen nu al, dus ik gok dat het niet zo'n heel groot probleem gaat worden om het werkend te krijgen voor mijn einddoel.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Hackintosh hebben vaak problemen qua compatibiliteit, voornamelijk het moederbord. De GA-Z97M-D3H is normaal gezien geen probleem. GPU bij een Hackintosh ook voor een nVidia kaart gaan, AMD levert veel problemen. Persoonlijk vind ik een GTX960 niet interessant maar met een Hackintosh heb je weinig keus.

Voeding kan eigenlijk al een heel pak omlaag:
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• orange.x
MK1998NL schreef op woensdag 16 december 2015 @ 19:09:
Hackintosh hebben vaak problemen qua compatibiliteit, voornamelijk het moederbord. De GA-Z97M-D3H is normaal gezien geen probleem. GPU bij een Hackintosh ook voor een nVidia kaart gaan, AMD levert veel problemen. Persoonlijk vind ik een GTX960 niet interessant maar met een Hackintosh heb je weinig keus.

Voeding kan eigenlijk al een heel pak omlaag:
pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W
Wat zou je aanraden dan? Kijk, voor games kan het natuurlijk mooi zijn om een vrij zware kaart erin te zetten, maar het moet allemaal ook weer niet Te duur worden. Dus wat zou wat jou betreft een logischere kaart zijn als je het hebt over prijs kwaliteit verhouding? En dat hij ook past in de kast :)

Die voeding had ik trouwens genomen omdat ik andere topics deze vaak voorbij zag komen vanwege stabiliteit en efficientie.

[ Voor 8% gewijzigd door orange.x op 16-12-2015 20:00 ]

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-12 22:23
De GTX 970 is qua prijs/prestatie verhoudingen erg goed.
Overigens is een 960 een prima kaart.
Op mijn 960 kan ik ook Battlefield makkelijk spelen op 1080p en High settings.
Het is maar net hoeveel fps je verwacht en of het erg is om wat settings terug te schroeven.

De games die jij noemt (SC2 en D3) zijn trouwens grafisch helemaal niet zwaar.
Een GTX960 kan die games makkelijk aan op 1440p.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Je videokaart begint kuren te krijgen en jij wilt em verkopen?

• orange.x
legendareN schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:37:
Je videokaart begint kuren te krijgen en jij wilt em verkopen?
Of het zal aan mij liggen of ik voel hier een bak aannames liggen… Er zijn tig manieren om te verkopen, en dat wil dus niet zeggen dat wat jij denkt ook gaat gebeuren. Bovendien is dit topic daar niet voor bedoelt om te speculeren of wat ook.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

GTX960 vind ik voornamelijk prijstechnisch niet interessant, en voor een Windows PC zou ik een R9 380 aanraden. Hackintosh zit je vast aan nVidia, en een GTX970 (die prijstechnisch wel interessant is) past niet in je budget :p Enige optie is dus de GTX960. Niet de 4GB versie halen trouwens, de geheugenbus is amper groot genoeg om de 2GB aan te voeren.

Voeding is de V550 nstuurlijk prima, maar hetzelfde geld ook voor de Be Quiet!. Voor het bedrag van de V550 SM kan je ook een V-series 550 halen of een RM550x, beide net een tandje beter. Al vind ik dat persoonlijk weer niet nodig als de €30 goedkopere Be Quiet! ook een prima rendement heeft en meer dan genoeg Watt levert.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
orange.x schreef op donderdag 17 december 2015 @ 08:39:
[...]

Of het zal aan mij liggen of ik voel hier een bak aannames liggen… Er zijn tig manieren om te verkopen, en dat wil dus niet zeggen dat wat jij denkt ook gaat gebeuren. Bovendien is dit topic daar niet voor bedoelt om te speculeren of wat ook.
Ik doe neem geen aannames, ik vraag precies wat jij getypt hebt. Maar als je er niet over wilt praten dan prima.

• orange.x
legendareN schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:53:
[...]

Ik doe neem geen aannames, ik vraag precies wat jij getypt hebt. Maar als je er niet over wilt praten dan prima.
Was je geïnteresseerd dan? Of wat is het doel van je vraag dan.
MK1998NL schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:00:
Voeding is de V550 nstuurlijk prima, maar hetzelfde geld ook voor de Be Quiet!. Voor het bedrag van de V550 SM kan je ook een V-series 550 halen of een RM550x, beide net een tandje beter. Al vind ik dat persoonlijk weer niet nodig als de €30 goedkopere Be Quiet! ook een prima rendement heeft en meer dan genoeg Watt levert.
Neem aan dat je dan de gelinkte Straight Power 10 bedoelt :)

[ Voor 45% gewijzigd door orange.x op 17-12-2015 14:12 ]

Pagina: 1