Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Naam van de FPS niet in de titel van het artikel?

Pagina: 1
Acties:

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Topicstarter
nieuws: Tactische shooter met 50v50-multiplayer verschijnt op Steam Early Access

Ik kan begrijpen dat jullie keuze's moesten maken, want de titel is vrij lang, maar hoort de naam van dat spel niet ECHT in de titel? Misschien "tactische" eruit?

Ik weet het ook niet precies, maar de naam van het spel hoort er echt wel in.

Eat the bugs, live in a pod

• Whisperar
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-07-2018
Hallo HMC,

Er is in dit geval gekozen voor een titel zonder de naam van de game omdat de game verder niet heel bekend is. In elk geval niet op de redactie. Daarom is er gekozen voor een titel die iets aansprekender is voor een groter publiek. Achteraf kan ik nu wel titels bedenken die de naam er wel in verwerken, maar met de huidige titel dachten we toch het beste bereik te hebben.

• HMC

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Ik kende het spel ook niet, en nu wel, maar wel doordat ik op de link klikte. Is dat wat je bedoelt?
In dat geval goed gedaan, maar ik maak me meer "zorgen" over het aardig zijn naar de makers toe.
Een Google zal Tweakers berichtgeving over dit spel op de FP minder snel waarnemen (denk ik, kan ik fout hebben.)

Ik vind het slechts, zeg maar, niet netjes. Maar ok.

• Vickiieee
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-09 17:59

Vickiieee

Kritische lezer.

Schepje erbovenop: ik vind het überhaupt niet kunnen dat de naam niet genoemd wordt. Waarom niet?

Omdat "de game verder niet heel bekend is"? Alleen het '50v50-multiplayer' gedeelte is meer dan genoeg om menig lezer over te halen het aan te klikken. Daar heb je echt niet zo'n vage titel voor nodig ;).

En hoe zit het met diverse Kickstarter titels die ook niet bekend zijn bij de menigte maar wel bij de naam van het beestje genoemd worden?

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 02:32
HMC schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:15:
Ik kende het spel ook niet, en nu wel, maar wel doordat ik op de link klikte. Is dat wat je bedoelt?
In dat geval goed gedaan, maar ik maak me meer "zorgen" over het aardig zijn naar de makers toe.
Een Google zal Tweakers berichtgeving over dit spel op de FP minder snel waarnemen (denk ik, kan ik fout hebben.)

Ik vind het slechts, zeg maar, niet netjes. Maar ok.
Uit je eerste zin maak ik juist op dat het een goede titel is :)

De Google-ranking is niet zo relevant. Verreweg het meeste bezoek op nieuwsartikelen komt van directe bezoeken op de dag van publicatie. Wat daarna volgt is in verhouding minimaal. Het artikel wordt momenteel goed gelezen, dus ik denk dat de makers het ons echt niet kwalijk nemen dat we de naam van de game niet in de titel noemen.

We hebben er voor gekozen om de game te beschrijven in plaats van bij de naam te noemen omdat het op deze manier veel meer zegt en informatiever is voor de (potentiele) lezer. Er zijn vast wel constructies te bedenken met 'Squad' in de titel, maar het is ook een vrij lastig woord om te verwerken titel waar ook uit moet blijken dat Squad echt de naam van het spel is en niet gewoonweg de term squad :)

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Xtuv schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:59:
[...]
Er zijn vast wel constructies te bedenken met 'Squad' in de titel, maar het is ook een vrij lastig woord om te verwerken titel waar ook uit moet blijken dat Squad echt de naam van het spel is en niet gewoonweg de term squad :)
Dit.
Het is inderdaad ook gewoon een lastig woord om in de titel te verwerken inderdaad. Zeker in 'ons' wereldje dat ontzettend internationaal is en waar allerlei internationale termen voorkomen zal het misschien alleen maar voor verwarring zorgen. Hoewel 'Squad' tussen aanhalingstekens dan een oplossing was geweest.

Ik vind allebei mooi :).

• Xtuv
Vickiieee schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:02:
[...]

Dit.
Het is inderdaad ook gewoon een lastig woord om in de titel te verwerken inderdaad. Zeker in 'ons' wereldje dat ontzettend internationaal is en waar allerlei internationale termen voorkomen zal het misschien alleen maar voor verwarring zorgen. Hoewel 'Squad' tussen aanhalingstekens dan een oplossing was geweest.

Ik vind allebei mooi :).
Klopt. Dat is dan een belangrijke overweging geweest bij deze titel. Ik was nog bezig met een reactie op jouw post:

50v50-multiplayer is een belangrijk onderdeel voor de titel, dat beaam je ook :) Steam Early Access vinden we ook belangrijk, om meteen duidelijk te maken dat het spel niet af is. We hadden dan nog 'Squad' kunnen toevoegen in plaats van 'Tactische shooter', maar dat zou zoiets opleveren als
"Squad met 50v50-multiplayer verschijnt op Steam Early Access", niet echt een lekkere titel en minder duidelijk dan de huidige kop.

Betere suggesties zijn welkom, maar ik begrijp niet waarom je dit zo stellig 'uberhaupt niet vind kunnen'. Er zijn toch goede argumenten om in dit geval Squad niet in de titel te noemen? We noemen regelmatig de specifieke naam van een product niet in een titel. Gewoonweg omdat een beschrijving vaak meer zegt.

• HMC

HMC

Pluviophile

Topicstarter
"Shooter Squad met 50v50-multiplayer nu al op Steam Early Access."

Nieuwe telefoon met SoC x heeft snelheid zus en zo GB memory

Apple heeft haar nieuwe telefoon, de iPhone 7 aangekondigd....

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

HMC schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:12:
"Shooter Squad met 50v50-multiplayer nu al op Steam Early Access."

Nieuwe telefoon met SoC x heeft snelheid zus en zo GB memory

Apple heeft haar nieuwe telefoon, de iPhone 7 aangekondigd....
Hier op voortbordurend:
"Offworld Industries/Uitgever brengt Squad uit op SEA."

In een poging het juist zo vaag mogelijk te krijgen, haha :P

Xtuv schreef op woensdag 16 december 2015 @ 15:05:
[...]

Betere suggesties zijn welkom, maar ik begrijp niet waarom je dit zo stellig 'uberhaupt niet vind kunnen'. Er zijn toch goede argumenten om in dit geval Squad niet in de titel te noemen? We noemen regelmatig de specifieke naam van een product niet in een titel. Gewoonweg omdat een beschrijving vaak meer zegt.
Het is altijd een afweging die je moet maken. Maar in sommige gevallen vind ik dat een beestje best bij de naam genoemd mag worden, zeker als dat beestje best een revolutionair concept heeft en er (nu al) goed uit ziet ;). En zoals ik zei: ik vind dat het tussen haakjes best gekund had :).

"Tactische shooter 'Squad' met 50v50-multiplayer verschijnt op Steam Early Acces"
Een toevoeging van (in totaal) 8 tekens (5 van het woord, 2 aanhalingstekens plus een extra spatie), valt mee, toch? :)

[ Voor 50% gewijzigd door Vickiieee op 17-12-2015 10:44 ]

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:24
Maar op zo'n vage titel zou ik dus nooit klikken. Nu klik ik er ook niet op omdat ik niet zo veel heb met (50v50) multiplayer, maar nu heb ik tenminste een goede reden om er niet op te klikken. Ik vind de huidige titel best wel goed. Beter, maar waarschijnlijk te lang (en niet heel veel toegevoegde waarden) zou zijn "Tactische shooter Squad met 50v50-multiplayer verschijnt op Steam Early Access"

• Xtuv
Vickiieee schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:27:
[...]
"Tactische shooter 'Squad' met 50v50-multiplayer verschijnt op Steam Early Acces"
Een toevoeging van (in totaal) 8 tekens (5 van het woord, 2 aanhalingstekens plus een extra spatie), valt mee, toch? :)
Verrek, ik had gedacht dat die niet zou passen, maar dat doet 'ie wel. Ik vind het een mooie oplossing. Een beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar alsnog aangepast :)

nieuws: Tactische shooter 'Squad' met 50v50-multiplayer verschijnt op Steam E...

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Xtuv schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:47:
[...]

Verrek, ik had gedacht dat die niet zou passen, maar dat doet 'ie wel. Ik vind het een mooie oplossing. Een beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar alsnog aangepast :)

nieuws: Tactische shooter 'Squad' met 50v50-multiplayer verschijnt op Steam E...
Haha, HULDE! :D *O*

Ach, stukje kaas erbij, dan is de mosterd na de maaltijd ook lekker hoor ;). Ik vind het mooi zo!

Nog even voor een toekomstige eventuele aanvulling van een titel: wat is het maximum aantal tekens voor de titel? Dan kunnen we daar rekening mee houden met toekomstige tips/aanvullingen B)

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:24
He wat flauw, dat is bijna mijn suggestie maar door jou edit lijkt het alsof jij hem eerder plaatste :o

Maar mooi dat we nu een nog beter titel hebben :*)

• Vickiieee

Vickiieee

Kritische lezer.

Dorus schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:07:
He wat flauw, dat is bijna mijn suggestie maar door jou edit lijkt het alsof jij hem eerder plaatste :o

Maar mooi dat we nu een nog beter titel hebben :*)
Ik was eerlijk gezegd ook al verbaasd dat mijn reactie niet onder die van jou kwam te staan, maar ik was bezig met een edit inderdaad, haha. Samen zijn we eruit gekomen. Een mooie oplossing! :)

• jaquesparblue
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-09 18:14
50 vs 50 is voor PC maatstaven niet super bijzonder. Ik snap dat je het console-publiek wil laten watertanden.

Een titel als "Het team achter BF2 mod "Project Reality" komt met eigen shooter" was waarschijnlijk nog interessanter voor de beoogde doelgroep. Iedereen die dat specifieke genre leuk vind weet wat PR is. "Squad" is zoals al gezegd opzichzelf een behoorlijk onbekende naam, en dat het nu in de titel staat geeft an sich niet veel meer info dan het al deed.

• HMC

HMC

Pluviophile

Topicstarter
Het ging mij minder om de hoeveelheid info dan om de welgeplaatste "eer" voor spelnaam of bedrijf erachter. Dat lijkt mij normaal toch?

Nu opgelost. Beter zo.

Pagina: 1