Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment ben ik bezig met het afronden van een studie in de richting van de informatica op de universiteit. Ik hoop aan het einde van dit schooljaar af te studeren en een BSc-diploma in bezit te hebben.

Nou heb ik gedurende mijn studie geleend bij de DUO om in mijn levensonderhoud te voorzien. Daardoor heb ik een aanzienlijke schuld opgebouwd. Hoewel ik voornemens ben om een master te gaan doen, wil ik ook graag een deel van die schuld wegwerken. Ik heb zelf in gedachte dit te doen door eventueel van juli tot december te gaan werken. Ik vind het instroommoment in februari ook een heel stuk fijner aansluiten op de master dan september.

Tijdens mijn studie stond programmeren op de voorgrond. Maar ikzelf programmeer al zo'n vijftien jaar (hobbymatig) , dus heb wel enige ervaring en ben geen absolute beginner meer. Ik ben breed georiënteerd wat betreft programmeertalen, maar richt mij momenteel vooral op C/C++ aangezien ik de low-level aspecten het leukst vindt. Het ontwerpen van programma's en klassestructeren vind ik namelijk erg leuk. Ik ben ook redelijk thuis in Java, maar vind dat niet zo'n fijne taal als C++.

Naast programmeren werk ik al jaren in Linux en ben ik daar redelijk bekwaam mee (op beheerdersniveau) en heb al aardig wat BASH-scripts geschreven. Ik kan ook omgaan met de hardwarematige kant van computers. Maar dat lijkt mij wat minder relevant.

Er zijn hier veel mensen die werkzaam zijn in de IT, dus ik denk dat men mij wel advies kan geven hierover. Ik wil graag weten welke mogelijkheden ik heb om tijdelijk goed bij te verdienen in de IT. Naar het lokale uitzendbureau stappen lijkt mij een beetje zinloos, aangezien IT een vak apart is.

Ook zou ik graag advies willen over wat een realistisch salaris is voor iemand zoals ik. Ik heb wel werk gedaan in de IT, maar nooit echt serieus nagedacht over het salaris. Daar komt bij dat ik straks een bachelordiploma heb, dus dat zou ook iets moeten uitmaken?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:17
Je zult waarschijnlijk onderaan moeten beginnen. Opleiding + werkervaring bepaalt de functie die je zult krijgen, en de functie bepaalt je salaris. Een uitzendbureau is eigenlijk helemaal geen gek idee want het hele doel van een uitzendbureau is mensen aan werk helpen. Misschien is een stage ook een manier om wat bij te verdienen en tegelijkertijd relevante werkervaring op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet op zoek naar een manier om carrière te maken. Mijn master is uiteindelijk toch veel bepalender voor het werk dat ik later ga doen. Dat zal waarschijnlijk vrij specifiek worden en dan is (ongerelateerde) werkervaring niet belangrijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou een ICT vacaturessite kunnen proberen. Een realistisch salaris is echt lastig met zo'n beknopte OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 11:36
Ik weet niet in welke stad je zit maar de meeste steden hebben wel specifieke studentenuitzendbureaus (zoals de STUD in Delft) waar vaak wel IT-werk te vinden is.

Wat het denk ik lastig maakt is dat je maar tijdelijk beschikbaar bent en het inwerken dan al een aardig deel van de totale periode in beslag gaat nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Matthijs B schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:19:

Wat het denk ik lastig maakt is dat je maar tijdelijk beschikbaar bent en het inwerken dan al een aardig deel van de totale periode in beslag gaat nemen.
Ja daar zit ik ook een beetje mee in mijn achterhoofd. Het is natuurlijk wel afhankelijk van de functie, maar in het algemeen kan dit wel een probleem zijn/worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:21

Bob

Zet jezelf op een IT-klusjes website? Sommige opdrachten betalen zelfs zeer goed, en het enige criterium is soms dat jij de opdrachtgever er van kan overtuigen dat je de klus aan kan.

Als je het goed aanpakt verdien je er zelfs veel meer mee dan met een korte job bij een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs B
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-09 11:36
In hoeverre ben je bereid tijdens je master nog (part-time) door te werken? Mocht dat iets van twee dagen per week zijn kan dat een hoop schelen.

Om trouwens nog op een salarisindicatie terug te komen zou ik uit gaan van een studenten programmeer-bijbaan salaris wat denk ik rond de 12-13 euro per uur ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Doorwerken naast mijn master vind ik niet zo'n groot probleem. Moet wel zeggen dat ik niet weet of het te combineren is.
Bob schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:31:
Zet jezelf op een IT-klusjes website? Sommige opdrachten betalen zelfs zeer goed, en het enige criterium is soms dat jij de opdrachtgever er van kan overtuigen dat je de klus aan kan.

Als je het goed aanpakt verdien je er zelfs veel meer mee dan met een korte job bij een bedrijf.
Leuk idee, maar het afbreukrisico is mij iets te groot. Ik wil liever een zeker salaris en geen kans op een bedrag.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2015 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Kijk anders eens naar detacheerders? Met jouw kennis qua programmeren kunnen ze je wel ergens kwijt. Dan verdien je ook wel leuk en het zijn vaak niet opdrachten voor jaren dus het is ook geen ramp als je na een half jaar weer gaat studeren. Misschien dat je het zelfs met elkaar kunt combineren zoals ook al door anderen gezegd werd.
Pagina: 1