Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587951

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik sinds kort Windows 10 student, en heb nu 2 onbruikbare schijven en ene die gisteren nog nergens last van had en nu ineens een beschadigd blok heeft na installatie van Windows.

Zodra ik Windows 10 student installeer begint de schijf te tikken.
Tijden de installatie formateer ik de schijf verwijder ik de partitie en maak ik een nieuwe aan.
Verder laat ik Windows zijn ding doen en gebruik dus de standaard instellingen.
(ntfs bestandsindeling via USB)

Kan iemand mij vertellen waar dit aan ligt?
Microsofts klanten ondersteuning weet het namelijk niet en ondersteunt deze versie van Windows niet.

Log geeft het volgende aan.
-Beschadigd blok in apparaat \Device\Harddisk1\DR1.

-De Windows Defender Service-service is onverwacht beëindigd. Dit is nu 4 keer gebeurd.

-Geen toegang tot bestand C:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Scans\History\CacheManager\MpScanCache-1.bin om een van de volgende redenen: Er is een probleem met de netwerkverbinding, met de schijf waarop het bestand is opgeslagen, met de opslagstuurprogramma's op deze computer, of de schijf ontbreekt. Programma Antimalware Service Executable werd afgesloten vanwege deze fout.

-En als laatste nog een fout met iets dat windows.calculator bla bla bla heet. Zodra deze erin staat kan ik niks meer met de schijf doen

Verder wil ik nog even melden dat als ik scan disk doe tijdens het tikken hij een fout vind en deze gaat proberen te herstellen waarop Windows niet meer boot baar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Dit lijkt me simpelweg een kapotte disk of disken.
Installeren van Windows zorgt voor disc access over heel de schijf en heeft dus veel meer kans om een slecht stuk te raken dan normaal gebruik.

Als een disk check toch laat zien dat alles OK is, kan het ook een disk driver issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587951

Topicstarter
check disk laat geen fouten zien, totdat de schijf blijft tikken en er een foutmelding is met windows.calculator

net een nieuwe schijf binnen gekregen. zal in de loop van de dag even laten weten of deze hetzelfde probleem gaat vertonen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Je kan ook even een smart waarde plaatsen van de disk met crystaldiskinfo. kunnen we meekijken.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:07
Dat hierboven.

Check je SMART

Windows veroorzaakt geen 'beschadigde blokken'; brakke schijven hebben daarentegen soms last van bad sectors. Vervolgens loop je daar tegenaan als iets zo'n blok probeert te lezen. Ofwel, je topictitel beschrijft een gevolg, geen oorzaak.

En wat betekent:
ntfs bestandsindeling via USB
Je boot Windows niet vanaf USB, neem ik aan? Extra abstractielagen (USB mass storage) helpen niet bij probleemdisks...