Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Backpack met vak voor foto apparatuur

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• hendrilankamp
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-08 08:14
Hoi,

Over een paar maandjes ga ik een aantal weken trekken/fietsen in het buitenland.
Nu ben ik opzoek naar een goede backpack waar ik tenminste 40 liter aan spullen kwijt kan plus een camera vak.

Helaas kan ik nergens een tas vinden die een camera vak heeft.
Ik weet zeker dat ze er zijn aangezien ik er al een paar keer mensen heb mee zien lopen.

Wat moet er allemaal in:

* Camera (550D icm 17-50 en een 70-200)
* Laptop
* Tent en slaapzak
* Kleding

Coolbleu, bever en bol.com hebben niets in hun assortiment waar ik mijn camera goed in kwijt kan.

Ik hoop dat er tweakers zijn die weten wat ik bedoel of misschien zelf wel zo'n tas hebben.
Ik hoor graag! :)

• ciris
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online

ciris

Je suis Ricky Gervais.

Ik zou je aanraden om te kijken naar een losse inlay. Een combi word lastig want die zal altijd zijn nadelen hebben.

Een losse inlay haal je ook makkelijk uit je tas als je de camera eens niet meeneemt.

Zoiets als dit dus,

http://www.ebay.nl/itm/Ko...4cd009:g:NeUAAOxy~dNTKRaI

• PageFault
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 18:52
Je zoekt volgens mij naar het schaap met 5 poten...

Een rugzak die goed te dragen is op de fiets, kan een drama zijn om te wandelen.

Verder is 40 liter al redelijk weinig voor tent, slaapzak en kleding, laat staan met een camera erbij. Een laptop is helemaal een drama om in te pakken door de vorm.

Met trektochten had ik altijd zo'n snuittas voor camera + lens en nog een losse lens in bijbehorende tas. Beide gingen ieder in een eigen waterdichte zak in de trekking rugzak. Zo kun je efficienter de ruimte vullen.

• Jur_
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 28-10 15:02
Omdat je nog geen budget hebt opgegeven maar even een kwaliteitsoptie: De mountain series van f-stop
http://fstopgear.com/mountainseries#.VnFb068rKkA

Deze serie is er in verschillende volumes (inhoud) en je bepaald zelf wat voor camera-inlay je er in stopt zoals hierboven genoemd. (De inlay's zijn ook van f-stop zelf te krijgen). Het zijn goede kwaliteit camera rugzakken en ze zijn ook bij een aantal grotere nederlandse camera webshops te krijgen. Ik hoop er komend jaar zelf ook een aan te schaffen.

[Voor 0% gewijzigd door Jur_ op 16-12-2015 20:23. Reden: zinsbouw]

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

• v0LrAtH
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11-10 22:33
Jur_ schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:44:
Daar je nog geen budget hebt opgegeven maar even een kwaliteitsoptie: De mountain series van f-stop
http://fstopgear.com/mountainseries#.VnFb068rKkA
Als je het budget hebt, kan ik deze alleen meer bijtreden! Ik ben ondertussen al bijna 3 jaar een tevreden Loka gebruiker met 2 small pro inserts (kan er eentje in het hotel laten als ik een daypack nodig heb).

Heb ook nog een 2-tal lenskokers aan de waiststraps op gehangen om niet telkens mijn backpack van de rug te moeten halen als ik een lens wil wisselen. Dus aan het begin van de hike gaan die lenzen van de backpack naar de kokers, wordt het te gevaarlijk, dan gaan ze even terug naar de backpack.

• FireBladeX
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20:03
Vaak is er meer op de wereld te koop dan wat bol.com en coolblue te koop hebben staan. Daarnaast ben ik met de rest eens dat je wel een unieke rugzak zoekt. Ik heb zelf een lowepro rugtas. Zij hebben een groot assortiment die je even kunt bekijken.

• mithras
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online
Ik heb ook twee F-Stop tassen: Kenti voor een dagtocht en een Tilopa voor meerdaags. Absoluut aan te raden, zoals hierboven ook wordt gezegd!

Voor een Nikon D7000/grip met 70-200 VR II gemount (net iets groter dan de 550D + 70-200 vermoed ik) is een Medium ICU al passend. Ze hebben een 50L (Tilopa) en 70L (Sukha) tas. Rijssen is wat ver weg, maar als je wilt passen kan je naar Delft toe reizen ;)

/edit: ter info heb ik 5 dagen Laugavegur gelopen met deze tas. Daar zat géén tent bij. Dus 40L voor jouw uitrusting is érg weinig. Mijn 40L zat vol met:
  1. Camera + grip (D7000)
  2. Tokina 12-24, Nikon 24-70 en Nikon 70-200
  3. Ontbijt + lunch + avondeten voor 5 dagen (Bever voedselzakken, hard keks, salami's etc)
  4. Kleren (=ondergoed en extra shirt) voor de dagen
  5. Camelbak 3L water
  6. Powerbars / energybars
  7. Slaapzak (maar deze zat bovenop de tas!)

[Voor 41% gewijzigd door mithras op 16-12-2015 20:41]

• hendrilankamp
mithras schreef op woensdag 16 december 2015 @ 20:35:
Ik heb ook twee F-Stop tassen: Kenti voor een dagtocht en een Tilopa voor meerdaags. Absoluut aan te raden, zoals hierboven ook wordt gezegd!

Voor een Nikon D7000/grip met 70-200 VR II gemount (net iets groter dan de 550D + 70-200 vermoed ik) is een Medium ICU al passend. Ze hebben een 50L (Tilopa) en 70L (Sukha) tas. Rijssen is wat ver weg, maar als je wilt passen kan je naar Delft toe reizen ;)

/edit: ter info heb ik 5 dagen Laugavegur gelopen met deze tas. Daar zat géén tent bij. Dus 40L voor jouw uitrusting is érg weinig. Mijn 40L zat vol met:
  1. Camera + grip (D7000)
  2. Tokina 12-24, Nikon 24-70 en Nikon 70-200
  3. Ontbijt + lunch + avondeten voor 5 dagen (Bever voedselzakken, hard keks, salami's etc)
  4. Kleren (=ondergoed en extra shirt) voor de dagen
  5. Camelbak 3L water
  6. Powerbars / energybars
  7. Slaapzak (maar deze zat bovenop de tas!)
Klinkt goed!
Ga eens even kijken of ik hem inderdaad ergens kan passen.
De tent die erin komt is eigenlijk niet veel meer dan een zeil, niet heel groot dus.
Qua eten zal ik waarschijnlijk ook voornamelijk sportvoeding mee hebben.
Camelback was ik vergeten te vermelden!.
PageFault schreef op woensdag 16 december 2015 @ 13:10:
Je zoekt volgens mij naar het schaap met 5 poten...

Een rugzak die goed te dragen is op de fiets, kan een drama zijn om te wandelen.

Verder is 40 liter al redelijk weinig voor tent, slaapzak en kleding, laat staan met een camera erbij. Een laptop is helemaal een drama om in te pakken door de vorm.

Met trektochten had ik altijd zo'n snuittas voor camera + lens en nog een losse lens in bijbehorende tas. Beide gingen ieder in een eigen waterdichte zak in de trekking rugzak. Zo kun je efficienter de ruimte vullen.
Snap dat het misschien moeilijk is om met een grote tas te fietsen.
Toch heb ik hier al aardig wat ervaring mee, dit waren geen luxe tassen met borst riempjes etc.\
Ben hier dus niet zo bang voor.
Mijn nadruk ligt er voornamelijk op dat ik de camera veilig kan vervoeren, en ik niet mijn gehele tas hoef leeg te halen om hem te bereiken.

Zie dat de laagste prijs 199E hier in Nederland is.
Zal eens opzoek gaan of hij ook in het buitenland te bestellen is.

Bedankt voor de moeite! :) :)

• hendrilankamp
Vorige week de tas binnen gekregen.
Voor de mensen die met hetzelfde probleem zitten misschien heb je hier wat aan:
productreview: F-Stop Tilopa V2 review door hendrilankamp
Nogmaals bedankt voor de info!

[Voor 7% gewijzigd door hendrilankamp op 29-01-2016 11:01]

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True