Nieuwe sensatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 716743

Topicstarter
Beste,

Ik zal met wat beginnen over mezelf:
Al meer dan 5 jaar speel ik games op de PS3, het aantal games wat ik heb gespeeld kan ik niet meer herinneren. Mijn passie ligt vooral bij de shooters-, race- en RPG-genre. Heb alle Elder scrolls gespeeld en ben echt een die hard Call of duty fan. Maar de afgelopen tijd is CoD mij gaan vervelen, doordat ze nieuwe games maken met futuristische technologie. In mijn opinie is dit een zware teleurstelling. Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe sensatie en het liefst een vervanger voor CoD.

Aangezien Battlefield één van de beste vervangers hiervan is wil ik dat dan ook graag proberen.

Maar vanwege het feit ik in me leven nog nooit battlefield heb gespeeld, richt ik me focus dus op jullie tweakers!

Mijn vraag aan jullie: Welke deel van de battlefield reeks is een echte aanrader voor mij om te proberen voor de ps3?

PS: me interesse ligt veel in de multiplayer gedeelte

Zoals je ziet heb ik dit topic verplaatst naar het gedeelte "Shooters", daar waar het meer thuis hoort en je waarschijnlijk ook meer/betere adviezen kunt verwachten.

[ Voor 8% gewijzigd door Koekiemonsterr op 16-12-2015 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Koop bf3 en bf4 en misschien Bad company 2 en laat hardline nog even achter wegen.
Ik hoop dat je battlefield leuk vind het is heel anders dan call of duty. (naar mijn mening echt vele malen leuker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
NO_Excuses schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:21:
Koop bf3 en bf4 en misschien Bad company 2 en laat hardline nog even achter wegen.
Ik hoop dat je battlefield leuk vind het is heel anders dan call of duty. (naar mijn mening echt vele malen leuker).
Oké thnx, klein vraagje nog. Aangezien hardline wat nieuwer is dan zijn voorgangers, is hardline hier door ook beter qua gameplay dan bf4? Want me keus ligt tussen die 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NO_Excuses
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-03 13:51
Anoniem: 716743 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:32:
[...]

Oké thnx, klein vraagje nog. Aangezien hardline wat nieuwer is dan zijn voorgangers, is hardline hier door ook beter qua gameplay dan bf4? Want me keus ligt tussen die 2.
Qua gameplay zou ik voor bf4 kiezen. Al met al lijkt het heel erg op elkaar, maar de gameplay van bf4 is toch ietsjes leuker naar mijn mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 11:04

Pykow

Angelo OTR

Ik zou normaal zeggen, kijk naar de game TitanFall . een game die erg aanvoelt als een Call of duty maar met een frisse wind er doorheen.
Aangezien je een PS3 hebt, zal Titanfall niet speelbaar zijn.

Battlefield heeft een leuke reeks aan games. Ik zal zelf gaan voor Battlefield 3 vanwege de volgende reden:
- De PS3 kan maar maximaal 24 spelers aan, echte battlefield ervaring krijg je op 32 op 64 man servers
- BF3 kent kleine maps zoals Noshar canals, Seine crossing, Bazaar, Metro en niet te vergeten de laatste DLC Aftermath heeft veel kleine tot middel grote maps die je wel gaan aanspreken.
- De snelheid in BF3 ligt hoog (als er goede teams zijn)

Battlefield 4 heeft veel grote maps en in mijn ogen alleen maar leuk met 32 man of meer.
Battlefield Hardline is redelijk leuk, maar ik zal toch eerder gaan voor de vorige delen.

Misschien mag ik het niet zeggen, maar is het niet tijd om te invensteren in een Playstation 4 ?
De nieuwe graphics geeft je een nieuwe spel ervaring. vooral met Battlefield

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:30
Hardline is een heel ander speltype - maar waarom kijk je niet wat op yt of twitch? Dan zie je hoe het gaat.

BF4 is van grote tot kleine maps (maar niet zo klein als CoD), met of zonder voertuigen, met of zonder dynamiek in weertype of veranderende omgeving en door de massale omvang voel je je soms fragvoer.
Er zijn een heleboel speltypes, maps en andere dingen (hardcore, inf only, etc) die de game veranderen.

Hardline is kleiner en sneller qua gameplay, ik heb alleen de beta gespeeld en vond het wel grappig maar snel repetitief. Maar ken de productie versie niet - wie weet net zo uitgebreid als bf4?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-07 15:20

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Anoniem: 716743 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:32:
Beter qua gameplay kun je moeilijk zeggen, is meer een kwestie van smaak uiteraard.

NiGaLaTor stipte een terecht punt aan:
Hardline is kleiner en sneller qua gameplay
Ik ben altijd meer een fan van Battlefield geweest omdat het in vergelijking met CoD minder snel/'arcade-achtig' is en wat tactischer inclusief grotere mappen. Althans, dat gaat sterk op voor Bad Company 2, en in iets mindere mate voor BF3 en BF4.

Maar Hardline is inderdaad kleiner en sneller en lijkt in die zin het meest op CoD. Dus dat zou waarschijnlijk het beste voor je zijn, als CoD-fan.

Al vind ik persoonlijk dat BF3 en BF4 (beide titels zijn redelijk voor elkaar inwisselbaar imo; persoonlijk vind ik BF3 maps veel beter) qua gameplay meer variatie bieden en daar kun je uiteraard ook gewoon de snelle CoD-achige gameplay vinden in de kleinere maps en via bijvoorbeeld de team deathmatch/squad deathmatch modi. BF3 heeft bijvoorbeeld een uitbreiding genaamd Close Quarters die geheel is gericht op het 'voertuigloze' snelle schietwerk in kleine maps. Heb daar veel lol mee gehad ook, Ziba Tower met name.

Persoonlijk vind ik overigens Bad Company 2 verreweg de beste mulitplayer shooter van de afgelopen jaren. De geweldige tactische en teambased gameplay in die fantastische Rush-mappen is in mijn ogen nog altijd ongeëvenaard. Maar dit verschilt sterk met CoD, aangezien het tempo stukken lager ligt en fraggen veel minder een doel op zich is.

[ Voor 24% gewijzigd door Koekiemonsterr op 16-12-2015 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 11:27
Wellicht is Destiny nog een optie voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Malt007 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:38:
Wellicht is Destiny nog een optie voor je?
Heb het al gespeeld, het is een super spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Koekiemonsterr schreef op woensdag 16 december 2015 @ 11:33:
[...]

Beter qua gameplay kun je moeilijk zeggen, is meer een kwestie van smaak uiteraard.

NiGaLaTor stipte een terecht punt aan:

[...]

Ik ben altijd meer een fan van Battlefield geweest omdat het in vergelijking met CoD minder snel/'arcade-achtig' is en wat tactischer inclusief grotere mappen. Althans, dat gaat sterk op voor Bad Company 2, en in iets mindere mate voor BF3 en BF4.

Maar Hardline is inderdaad kleiner en sneller en lijkt in die zin het meest op CoD. Dus dat zou waarschijnlijk het beste voor je zijn, als CoD-fan.

Al vind ik persoonlijk dat BF3 en BF4 (beide titels zijn redelijk voor elkaar inwisselbaar imo; persoonlijk vind ik BF3 maps veel beter) qua gameplay meer variatie bieden en daar kun je uiteraard ook gewoon de snelle CoD-achige gameplay vinden in de kleinere maps en via bijvoorbeeld de team deathmatch/squad deathmatch modi. BF3 heeft bijvoorbeeld een uitbreiding genaamd Close Quarters die geheel is gericht op het 'voertuigloze' snelle schietwerk in kleine maps. Heb daar veel lol mee gehad ook, Ziba Tower met name.

Persoonlijk vind ik overigens Bad Company 2 verreweg de beste mulitplayer shooter van de afgelopen jaren. De geweldige tactische en teambased gameplay in die fantastische Rush-mappen is in mijn ogen nog altijd ongeëvenaard. Maar dit verschilt sterk met CoD, aangezien het tempo stukken lager ligt en fraggen veel minder een doel op zich is.
Ik ben echt iemand die liever een sniper speelt, dus grote maps lijkt me echt super, aangezien cod dit niet zo had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Anoniem: 716743 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:06:
Ik ben echt iemand die liever een sniper speelt, dus grote maps lijkt me echt super, aangezien cod dit niet zo had
Aha kijk nou wordt het alweer duidelijker :)

Dan kun je Hardline beter links laten liggen en je richten op Bad Company 2, BF3 of BF4.

Bad Company 2 heeft de grootste maps en daar kun je dan ook snipe kills scoren over enorme afstanden. Lees of bekijk wat video's over de Rush mode in Bad Company 2. Het mooie van Rush in Bad Company 2 is ook dat je als sniper echt van nut bent om je team te ondersteunen als ze oprukken naar een in te nemen punt. Als sniper heb je hier ook de mogelijkheid om een mortieraanval te plaatsen op een bepaalde plek. Je bent hier als sniper echt een onmisbare factor.

In BF3 en BF4 is het snipen imo wat meer een manier om gewoon kills mee te pakken; iets minder tactisch van waarde in de gebruikelijke Conquest modus, maar ook hier erg leuk natuurlijk. En ook prima en grote maps ervoor. Markaz Monolith (uitbreiding in BF3) staat me bijvoorbeeld bij: met een helikopter jezelf op het dak van een enorm hoge flat laten droppen en van daaruit de hele omgeving onveilig maken :)

Omdat je het hebt over een PS3, is Bad Company 2 misschien het beste. Deze game is grafisch nog altijd prachtig maar wel iets minder veeleisend dan BF3/BF4...

[ Voor 3% gewijzigd door Koekiemonsterr op 16-12-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pykow schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:38:
Ik zou normaal zeggen, kijk naar de game TitanFall . een game die erg aanvoelt als een Call of duty maar met een frisse wind er doorheen.
Aangezien je een PS3 hebt, zal Titanfall niet speelbaar zijn.

Battlefield heeft een leuke reeks aan games. Ik zal zelf gaan voor Battlefield 3 vanwege de volgende reden:
- De PS3 kan maar maximaal 24 spelers aan, echte battlefield ervaring krijg je op 32 op 64 man servers
- BF3 kent kleine maps zoals Noshar canals, Seine crossing, Bazaar, Metro en niet te vergeten de laatste DLC Aftermath heeft veel kleine tot middel grote maps die je wel gaan aanspreken.
- De snelheid in BF3 ligt hoog (als er goede teams zijn)

Battlefield 4 heeft veel grote maps en in mijn ogen alleen maar leuk met 32 man of meer.
Battlefield Hardline is redelijk leuk, maar ik zal toch eerder gaan voor de vorige delen.

Misschien mag ik het niet zeggen, maar is het niet tijd om te invensteren in een Playstation 4 ?
De nieuwe graphics geeft je een nieuwe spel ervaring. vooral met Battlefield
Thnx voor je info, kan ik zeker mee door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Snipen is trouwens in BC2, BF3, en BF4 wel wat realistischer dan in CoD. Hoe groter de afstand, hoe meer je rekening moet houden met 'bullet drop' (zwaartekracht) en hoe meer je met je vizier boven je doelwit moet mikken. En je dient (in BF3 en BF4 zeg ik even uit mijn hoofd) trouwens ook je adem in te houden, want anders beweegt je scope teveel tijdens het schieten :)

[ Voor 6% gewijzigd door Koekiemonsterr op 16-12-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Koekiemonsterr schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:41:
Snipen is trouwens in BC2, BF3, en BF4 wel wat realistischer dan in CoD. Hoe groter de afstand, hoe meer je rekening moet houden met 'bullet drop' (zwaartekracht) en hoe meer je met je vizier boven je doelwit moet mikken. En je dient (in BF3 en BF4 zeg ik even uit mijn hoofd) trouwens ook je adem in te houden, want anders beweegt je scope teveel tijdens het schieten :)
Ja dat wist ik, daarom wil ik ook die omschakeling maken na bf. Is er een verschil in snipen in bf4 en hardline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Anoniem: 716743 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:44:
[...]

Ja dat wist ik, daarom wil ik ook die omschakeling maken na bf. Is er een verschil in snipen in bf4 en hardline?
Nee is grofweg hetzelfde, voor zover ik me het goed kan herinneren.

Kijk anders gewoon eens wat video's op Youtube van snipen in de verschillende games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrapperDeCrap
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-06 11:09
Bfbc2 heeft ook mijn voorkeur, maar ik weet niet of de playerbase nog wel groot genoeg is op de ps3. Ben bang van niet. Daarna iig bf3, puur door betere maps imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

CrapperDeCrap schreef op woensdag 16 december 2015 @ 14:00:
Bfbc2 heeft ook mijn voorkeur, maar ik weet niet of de playerbase nog wel groot genoeg is op de ps3. Ben bang van niet. Daarna iig bf3, puur door betere maps imo.
Ja dat is een goed punt, BC2 is op pc nog wel vrij actief maar op PS3 is de vraag....

BF3 en BF4 vind ik erg op elkaar lijken, in bijna alle opzichten, dus ik zou dan voor BF3 kiezen, mede inderdaad door de betere maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Anoniem: 716743 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 12:06:
[...]

Snipers in CoD zijn net shotguns.
Verwacht in Battlefield geen MLG PRO NO SCOPE 360 SHOTS, dan moet je lekker bij CoD blijven of moet je games als Team Fortress 2 spelen op de PC.

Kogels hebben een bullit drop, dat houdt dus in dat het niet alleen maar op het hoofdrichten is en schieten, maar dat je soms boven zijn hoofd moet aimen om een headshot te krijgen op wat langere afstanden (Al voorbij 80 a 100m en dat is niet veel)

Ik blijf erbij dat je voor BF3 moet gaan. Betere maps, meer close combat maps.
Ik was zelfs vergeten dat er een DLC is met 4 zeer kleine maps zoals Call of duty.

Als je echt een die hard CoD speler was, dan gaat Battlefield 4 je na een tijdje vervelen. De afstanden zijn te groot als je de gameplay nog niet helemaal door hebt.
Een tip die hierboven al gegeven is, ga lekker naar Twitch.tv en bekijk echte gameplay beelden.
Youtube kan ook, maar daarin worden vaak de leukste momenten eruit gehaald en zie je niet altijd alles.

Topicstarter
Pykow schreef op woensdag 16 december 2015 @ 16:31:
[...]

Snipers in CoD zijn net shotguns.
Verwacht in Battlefield geen MLG PRO NO SCOPE 360 SHOTS, dan moet je lekker bij CoD blijven of moet je games als Team Fortress 2 spelen op de PC.

Kogels hebben een bullit drop, dat houdt dus in dat het niet alleen maar op het hoofdrichten is en schieten, maar dat je soms boven zijn hoofd moet aimen om een headshot te krijgen op wat langere afstanden (Al voorbij 80 a 100m en dat is niet veel)

Ik blijf erbij dat je voor BF3 moet gaan. Betere maps, meer close combat maps.
Ik was zelfs vergeten dat er een DLC is met 4 zeer kleine maps zoals Call of duty.

Als je echt een die hard CoD speler was, dan gaat Battlefield 4 je na een tijdje vervelen. De afstanden zijn te groot als je de gameplay nog niet helemaal door hebt.
Een tip die hierboven al gegeven is, ga lekker naar Twitch.tv en bekijk echte gameplay beelden.
Youtube kan ook, maar daarin worden vaak de leukste momenten eruit gehaald en zie je niet altijd alles.
Thnx voor de heads up. Ik verwachte al een heel ander snipergameplay, maar dat is ook 1 van de redenen waarom ik naar bf wil, het is meer realistischer voor mijn gevoel. Maar jij hebt het al goed omschreven. Denk toch dat ik eerst bf4 ga spelen, zodra dit niks Word ga ik toch dan maar beginnen met bf3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Anoniem: 716743 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:31:
Ik verwachte al een heel ander snipergameplay, maar dat is ook 1 van de redenen waarom ik naar bf wil, het is meer realistischer voor mijn gevoel.
Niet alleen voor je gevoel, het ís simpelweg realistischer in BF :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pykow

Pykow

Angelo OTR

Koekiemonsterr schreef op donderdag 17 december 2015 @ 00:45:
[...]

Niet alleen voor je gevoel, het ís simpelweg realistischer in BF :)
Zo realistisch dat de netcode het niet eens aankan en dat sommige hits niet geregistreerd worden :+

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:14

Damien

-iwnl-

Voorop gesteld dat je shooters imo niet op een console hoort te spelen, zou ik je aanraden om te gaan voor BFBC2. Imo de beste shooter die ik heb gespeeld van alle BF franchise. Mappen zijn precies groot genoeg (je hoeft geen mijlen te overbruggen voor wat actie) de variatie in classes zat juist bij Bad Company 2 erg goed (wat ze later hebben geprobeerd om uit te balanceren, maar ik vond het persoonlijk geen succes) en met name de gameplay.

Zelfs met de Vietnam expansion heb ik mij nog redelijk kunnen vermaken, iets minder dan het origineel maar het bleef alsnog verslavend werken.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Topicstarter
Damien schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:02:
Voorop gesteld dat je shooters imo niet op een console hoort te spelen, zou ik je aanraden om te gaan voor BFBC2. Imo de beste shooter die ik heb gespeeld van alle BF franchise. Mappen zijn precies groot genoeg (je hoeft geen mijlen te overbruggen voor wat actie) de variatie in classes zat juist bij Bad Company 2 erg goed (wat ze later hebben geprobeerd om uit te balanceren, maar ik vond het persoonlijk geen succes) en met name de gameplay.

Zelfs met de Vietnam expansion heb ik mij nog redelijk kunnen vermaken, iets minder dan het origineel maar het bleef alsnog verslavend werken.
Spelen veel mensen nog bfbc2? Want ik wil niet een game spelen waar er maar een paar servers zijn. Wat je nu ook al ziet met cod bo 1.

• Damien
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:14

Damien

-iwnl-

Anoniem: 716743 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:29:
[...]

Spelen veel mensen nog bfbc2? Want ik wil niet een game spelen waar er maar een paar servers zijn. Wat je nu ook al ziet met cod bo 1.
Dit zou een indicatie moeten geven.

http://bfbcs.com/ps3

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

Topicstarter
Yes, dank je wel voor de info. Heb gisteren bf4 besteld, vandaag komt die binnen. Ben van plan de hele bf reeks te gaan spelen maar alles op zijn tijd.
Pagina: 1