Ik heb hier een prima computer met 8GB geheugen. Ik maak daar dankbaar gebruik van, namelijk door het nogal lekker te pushen. Dat wil zeggen, ik heb 15 tabs open, 5 kleine programma's, een willekeurige IDE die 1GB gebruikt, en start dan een virtual machine op.
Dat moet allemaal prima gaan. Voor de VM start zit ik op 3.5GB bijvoorbeeld. Dus ik dacht, ik kan prima 3GB toewijzen voor m'n VM, helemaal prima. Dan loop ik echter tegen de volgende windows feature aan:
Zodra je boven de 75% komt in geheugengebruik krijg je een warning. Eentje die je wel kan dismissen, maar die constant terugkomt zolang je boven die 75% zit. (En als je niet oppast en op de verkeerde knop klikt dan sluit windows zelf maar een groot programma af....)
Wat heb ik zelf al gedaan?
Nou, wat ik gevonden had was dat je wel de warning helemaal kan uitzetten. Maar dat wil ik eigenlijk niet, omdat je tijdens het ontwikkelen van software bijvoorbeeld nog best wel wil weten of je een memory leak hebt (*voetnoot*) .
Concrete vraag:
Hoe kan ik de limiet verhogen van 75% naar bijv 90%?
* Hoewel dat steeds minder een risico is met talen als Rust en Haskell
edit: Een oud antwoord op Stack Overflow:
http://superuser.com/a/41803
Komt er eigenlijk op neer dat ik verplicht ben wél een paging file te hebben die groter is dan 1GB. Hm, nouja....
Dat moet allemaal prima gaan. Voor de VM start zit ik op 3.5GB bijvoorbeeld. Dus ik dacht, ik kan prima 3GB toewijzen voor m'n VM, helemaal prima. Dan loop ik echter tegen de volgende windows feature aan:
Zodra je boven de 75% komt in geheugengebruik krijg je een warning. Eentje die je wel kan dismissen, maar die constant terugkomt zolang je boven die 75% zit. (En als je niet oppast en op de verkeerde knop klikt dan sluit windows zelf maar een groot programma af....)
Wat heb ik zelf al gedaan?
Nou, wat ik gevonden had was dat je wel de warning helemaal kan uitzetten. Maar dat wil ik eigenlijk niet, omdat je tijdens het ontwikkelen van software bijvoorbeeld nog best wel wil weten of je een memory leak hebt (*voetnoot*) .
Concrete vraag:
Hoe kan ik de limiet verhogen van 75% naar bijv 90%?
* Hoewel dat steeds minder een risico is met talen als Rust en Haskell
edit: Een oud antwoord op Stack Overflow:
http://superuser.com/a/41803
Komt er eigenlijk op neer dat ik verplicht ben wél een paging file te hebben die groter is dan 1GB. Hm, nouja....

[ Voor 7% gewijzigd door afraca op 16-12-2015 09:50 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB