Ik ben sinds een paar dagen rustig begonnen met PHP, CSS en HTML. Dit doe ik via Codecademy & Freecodecamp.
Nu is 1 van deze dingen, een opdracht om het volgende te doen:
Bij > 5 items, een 10% discount
Bij < 5 items, een 5% discount.
Dit werkt:
Echter, als ik dan het volgende toevoeg (volgens de opdracht moet het met een else statement), krijg ik de error:
Vooral omdat de site in dit geval geen hulp biedt met de fout, zou ik graag willen weten wat ik fout doe, zodat ik dit in het vervolg kan voorkomen.
Voor de duidelijkheid, de complete code:
Nu is 1 van deze dingen, een opdracht om het volgende te doen:
Bij > 5 items, een 10% discount
Bij < 5 items, een 5% discount.
Dit werkt:
code:
1
2
3
4
5
| $items = 3; if($items > 5) { echo "You get a 10% discount!"; } |
Echter, als ik dan het volgende toevoeg (volgens de opdracht moet het met een else statement), krijg ik de error:
Parse error: syntax error, unexpected '{' on line 13
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php $items = 3; if($items > 5) { echo "You get a 10% discount!"; } else($items < 5) { echo "You get a 10% discount!"; } |
Vooral omdat de site in dit geval geen hulp biedt met de fout, zou ik graag willen weten wat ik fout doe, zodat ik dit in het vervolg kan voorkomen.
Voor de duidelijkheid, de complete code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <html> <head> </head> <body> <p> <?php $items = 3; if($items > 5) { echo "You get a 10% discount!"; } else($items < 5) { print "You get a 10% discount!"; } ?> </p> </body> </html> |
[ Voor 16% gewijzigd door corset op 16-12-2015 08:41 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."